PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník callowsick
Vloženo 18.7.2023
Aktualizováno 18.7.2023
Zobrazeno 4 331x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Zbrojení před sezónou 2024

Vloženo: 26.05.2024, Uskutečněno: 01.02.2024, Stav tachometru: 5552 km, Zhlédnuto: 89x


Se Stromem jsme oslavili první přivezeniny v květnu s cca 6600km na tacháku. Krom cest zmíněných v úvodním infu si vybavuju pěkný podzimní svezení v Jeseníkách, kde jsem měl na ČHS chvilkama klamnej pocit, že snad dokonce jedu rychle. Jo, když není motorka naložená, zvládá víc, než bych očekával. Prvomontáž Bridgestone Adventure A40 (nyní už jsou na trhu i A41) mi neukázala zatím žádnou slabinu a sjíždět zadní až do kraje jde tak nějak přirozeně samo.


Jo a ta ani ne rok stará motorka z ničeho nic udělala olejovou loužičku jak stará Jawa… cože?! Po umytí motoru jsem přišel na to, že kapání jde od výpustnýho šroubu. Přetáhl jsem to na předepsanej moment, ale za čas to zase bylo mastný. Asi to kapalo už od prvního servisu – neteklo to moc, takže to chvíli sbíralo na kryt pod motorem a teprve potom to vykapalo na zem. Ok, to mě docela sere, ale rozhoduju se to řešit až při servisu po sezóně. Podezřívám servisáka, že dal starý těsnění. Autorizák!


Nejhorší na malým Stromu je dozajistě přední vidlice. Před koupí mi paradoxně právě ona byla sympatická svou klasickou konstrukcí, ale nepovedla se… Necitlivá na malý nerovnosti a ke všemu vydává cvakavý zvuky už od nova. Zkoušel jsem to reklamovat při garanci (první i druhý) a odpověď je stejná, jako informace, kterýma vás nakrmí internet – vidlice je to laciná a tyhle věci dělají všechny.
Ale jen tak nad tím mávnout rukou?

…počátkem roku ze Z-boxu tahám sexy balíček s progresivníma pružinama Hyperpro a tlumičovým olejem specifikace 7,5W. Originál viskozita se nejvíc podobá 10W (Suzuki uvádí jen interní označení oleje, ale podle jeho specky se to dá dohledat), Hyperpro přibaluje dokonce hustší 15W olej v litrový flašce. Což je vtipný, protože do jedný nohy jde cca 525ml, takže budete muset manželce štípnout panáka olivovýho oleje z kuchyně asi… K věci, proč tak řídkej olej? Moje teorie mi radila, že řidší olej by mohl mít pozitivní vliv na jemnou práci vidlice, což bych ocenil víc, než třeba menší potápění při brzdění. Objednal jsem i gumový harmoniky Acerbis, univerzály pro 43mm vidlice.

V lednu konečně došlo na ten servis. Zvolil jsem nejbližší, v Kladně a tam jsem relativně v pohodě dojel po ose. Za dva dny byla motorka hotová a protože se přihnal mrznoucí déšť, jela domů na káře. Problém s únikem oleje se vysvětlil – na první garanční někdo zřejmě přesekával těsnící kroužek sekáčem, aby ho dostal dolů a přitom udělal vryp do těsnící plochy šroubu. Kladenskej servis to prý zabrousil a udělali to dobře, bo od tý doby je sucho.



Ok, druhá garance hotová, jdem na tu vidlici ,-) Hyperpro na to upozorňuje i v montážním návodu, že její pružiny jsou o 10mm kratší, než originál. Nepíšou proč, ale údajně se to má kompenzovat posunutím trubek vidlic o těch 10mm v brýlích. Ne, taky mi to nedává úplně smysl, nicméně následuju návod. Strom je z 99% na silnici, geometrie s kratší stopou by tedy neměla vadit, spíš naopak.
Harmoniky bez problémů, z celkový dýlky jsem je zakrátil snad na polovinu – přeci jen zdvih jako soutěžáky v devadesátkách tady nemáme.
Pro víc sexy vzhled jsem nahradil origo plexi za sportovní od WRS. Překvapilo mě, že není o moc menší, ale vypadá dobře. Dal jsem ho opět do nejnižší polohy, bo mě vysoký pléga neberou.



Už jen pro úplnost – během roku 2023 jsem žárovku v hlavním světlometu vyměnil za nažloutlou (homologovaná Excelite H7), abych se barevně trochu odlišil v davu ostatních světel.

S odstupem pár tisíc km bych řekl, že se citlivost vidlice opravdu o něco vylepšila. Necítím už každou spáru v asfaltu a přitom ani při prudkým brzdění nepozoruju větší potápění vidlice, než dřív.

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Jaro 2024, Dánsko

    Podnikli jsme znovu výlet do Jeseníků, tentokrát i s paní a bagáží a následně jsme přejížděli severní částí ČR do Jizerek. Měli jsme kliku a navzdory měňavýmu počasí jsme ani jednou nezmokli za celých 960km. https://img

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 26.05.2024
    Uskutečněno: 26.05.2024
    Tachometr: 8589km
    Komentářů: 2x


TOPlist