PROFIL MOTORKY

Honda CBR 954RR Fireblade (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Skrunch
Vloženo 27.3.2016
Aktualizováno 12.10.2017
Zobrazeno 1 052x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8


Vloženo: 03.02.2024, Uskutečněno: 25.11.2023, Stav tachometru: 98448 km, Zhlédnuto: 150x


I tento úkon se na Hondě dobře dělá. Před výměnou nových lamel je dobré tyto nechat v olejové lázni všechny zcela ponořené. To aby dobře "nasákly". Spojka je už z technického názvu mokrá , takže klidně i 24hodin. Opětovné sundáním bočního plastu netřeba rozepisovat...

Demontáž:
- na víku spojky je celkem tuším 13 šroubů.
- je dobré sundat/vyháknout spojkové lanko, lépe se manipuluje s víkem.
- očistím dosedací plochy jak víka, tak i kartru pro nanesení nového těsnícího tmelu/těsnění.

Pod motor si dám odkapávací nádobu na olej, může trošku stékat z motoru. Povolením 5 matic zajišťujících spojkový koš s lamelami můžu sundat pružiny a následně snímat lamely+vymezující plechy. Optická kontrola stavu spojkového koše, neměl by mít na vnějších plochách výrazně "zaklepané" drážky od lamel. Spojka by nebyla tak měkká a její záběr by byl necitelný. Vzadu koše jsou dva pružné kroužky. Jeden plochý jako písmeno "I", druhý profilem písmena "C", takže pořadí od motoru je "IC". První a poslední lamela je tenká.

Montáž:
- skládám tedy v pořadí lamela-plech-lamela...
- plechy dávám rovnou hladkou stranou k motoru.
- pod šrouby koše vložím nové pružiny a dotahuji po obvodu. Konečný utahovací moment těchto šroubů je 12Nm (jestli si dobře pamatuji).

Při příležitosti sundaného víka spojky jsem ještě vyměnil simering ovladače spojky, protože teklo. Lehce se dá vyloupnout a nové gufírko se mírným tlakem zamáčkne zpět. Nemá žádné zajištění, není to potřeba.
Na očištěné víko nanesu tenký proužek tmele (používám Loctite, černý) a přes náběhové čepy se víko dobře usadí i včetně středového "ovladače" spojky. Zaháknu lanko a po obvodě dotahuji.

Použil jsem:
- pružiny VESRAH
- plechy SBS
- lamely F.C.C.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Stator+regl

    Nucená výměna statoru alternátoru+regulátor+nová baterie: Jelikož mi pomalu umíralo dobíjení vlivem spálených cívek na statoru, mělo to za následek nutnou výměnu. Stalo se tak na delší cestě. Musel jsem prakticky dosk

    Typ: Oprava
    Vloženo: 29.01.2019
    Uskutečněno: 22.09.2018
    Tachometr: 51000km
  • Přední kotouče

    Vyměnil jsem přední kotouče. Důvod byl ten, že kopaly do páčky a při brždění je nepříjemné houpání/kopání do předních vidlic. Jsou zvlněné. Je možnost je nechat srovnat, ale srovnání lze provést pouze do limitu kotouče.

    Typ: Údržba
    Vloženo: 08.02.2018
    Uskutečněno: 03.02.2018
    Tachometr: 43500km
    Komentářů: 4x
  • Přední vidlice - olej, gufera, futra

    Po odjetí první sezony, jsem se rozhodl postupně odstraňovat chyby ojetého stroje. Na řadu přišla menší údržba předních vidlic (výměna oleje, gufera, prachovek). Je to jednoduchá demontáž i montáž: - povolení horní ma

    Typ: Údržba
    Vloženo: 15.01.2017
    Uskutečněno: 14.01.2017
    Tachometr: 38000km
    Komentářů: 1x


TOPlist