I tento úkon se na Hondě dobře dělá. Před výměnou nových lamel je dobré tyto nechat v olejové lázni všechny zcela ponořené. To aby dobře "nasákly". Spojka je už z technického názvu mokrá , takže klidně i 24hodin. Opětovné sundáním bočního plastu netřeba rozepisovat...
Demontáž:
- na víku spojky je celkem tuším 13 šroubů.
- je dobré sundat/vyháknout spojkové lanko, lépe se manipuluje s víkem.
- očistím dosedací plochy jak víka, tak i kartru pro nanesení nového těsnícího tmelu/těsnění.
Pod motor si dám odkapávací nádobu na olej, může trošku stékat z motoru. Povolením 5 matic zajišťujících spojkový koš s lamelami můžu sundat pružiny a následně snímat lamely+vymezující plechy. Optická kontrola stavu spojkového koše, neměl by mít na vnějších plochách výrazně "zaklepané" drážky od lamel. Spojka by nebyla tak měkká a její záběr by byl necitelný. Vzadu koše jsou dva pružné kroužky. Jeden plochý jako písmeno "I", druhý profilem písmena "C", takže pořadí od motoru je "IC". První a poslední lamela je tenká.
Montáž:
- skládám tedy v pořadí lamela-plech-lamela...
- plechy dávám rovnou hladkou stranou k motoru.
- pod šrouby koše vložím nové pružiny a dotahuji po obvodu. Konečný utahovací moment těchto šroubů je 12Nm (jestli si dobře pamatuji).
Při příležitosti sundaného víka spojky jsem ještě vyměnil simering ovladače spojky, protože teklo. Lehce se dá vyloupnout a nové gufírko se mírným tlakem zamáčkne zpět. Nemá žádné zajištění, není to potřeba.
Na očištěné víko nanesu tenký proužek tmele (používám Loctite, černý) a přes náběhové čepy se víko dobře usadí i včetně středového "ovladače" spojky. Zaháknu lanko a po obvodě dotahuji.
Použil jsem:
- pružiny VESRAH
- plechy SBS
- lamely F.C.C.
Vlastník | Skrunch | |
---|---|---|
Vloženo | 27.3.2016 | |
Aktualizováno | 12.10.2017 | |
Zobrazeno | 1 052x |