Protože nemá DékáWa příliš úložného prostoru a protože je to dvoutakt, který potřebuje krom benzínu i olej, který se musí někde skladovat, vyvstala, celkem logicky, otázka, kam s ním...
Naši předkové to již dávno vymysleli a začali připevňovat na motocykly ve 30. letech kanystry s olejem.
Dnes se ale vyrábí pouze repliky držáků na trojhranné plechovky firmy Shell a Mobiloil. (Jednu takovou mam na Puchovi). Je to, myslím si, celkem škoda, protože těch klasických hranatých bylo vyráběno a prodáváno mnohem více, než právě oněch trojúhelníkových. Logicky se tak tyto na motocykly upevňovaly častěji.
Dnes je však situace přesně opačná - právě kvůli prodeji pouze trojhranných replik. Proto jsem se rozhodl spáchat držák na předválečné kanystry pro olej o objemu 2l dle originálního dochovaného kusu (dvě fotky viz níže).
Ještě není zcela hotovo. Musím na přední horní závěs dodělat kuličku, coby rukojítko, nicméně 4 ověřovací prototypové kusy jsou již v tuto chvíli hotové.
Držák je univerzální a pasuje na plechovky všech mezivalečných výrobců oleje o objemu 2 litrů.
Jako nejlepší způsob uchycení držáku na přední vidlici DKW staršího provedení se mi jeví, sevřít vidlici dvěma plechy proti sobě. Na spodní stranu svisleho plechu se musí vložit pryžová vložka nebo se ještě bude muset sešroubovat přes vidlici dalším plechem, aby to nedrnčelo. V tuto chvíli ale stačí asi jen ta pryž.
Doufám, že mi brzo dorazí objednaná rukojítka na dokončení pružinového závěsu.
Držáky teď namontuji i na jiné typy vidlic a musím zkusit něco najezdit, abych otestoval, že to vydrží a že kanistr neupadne nebo ho neztratím...
Vlastník | jawarmaniak | |
---|---|---|
Vloženo | 7.9.2022 | |
Aktualizováno | 7.9.2022 | |
Zobrazeno | 1 452x |
Ládepumpa?
Dobrý nápad !