Je mi ctí přispět k dalšímu důkazu o houževnatosti a spolehlivosti motocyklu Pionýr! Ale teď vážně, v půlce července se mi podařilo si splnit sen a po dlouhé době podniknout dálkovou jízdu na fichtlu. Vyrazil jsem 13. 7 z Teplic přes České středohoří, Polabí a následně Vysočinu kousek za Jihlavu, kde jsem to po 240 km na tachometru zapíchnul na skautském táboře u přítelkyně. Počasí bylo skvostné a Pionýr mi dovolil nádherně svobodné křižování české zahrádky. Poprvé jsem tak navštívil místa jako Český Brod, Zásmuky (zde tlačení na benzinku - holt nádrž není bezedná), Bohdaneč (nádherná vesnička, kde se vše točí kolem prosperující ekofarmy), Ledeč nad Sázavou (dobrý oběd s fotogenickým výhledem na řeku a zámek), hrad Lipnice nad Sázavou, Humpolec (moc pěkné náměstí) a spoustu nejmenovaných romantických zákoutí po celé trase. Následující den jsem dorazil zbytek cesty přes Luka u Jihlavy, Velké Meziříčí, Křižanov a Tišnov do Malhostovic u Brna. Na některých místech byly silnice rozbité až tak, že se to ani na toho fichtla nehodilo, a to nejsem žádný zhýčkanec.
Technická kondice byla skvělá, závada po cestě se neobjevila žádná. Rychlost v obci 45 km/h, mimo obec 55-60 km/h, na 12z sekundár je to až až. S těmito parametry člověk stíhá krásně vnímat krajinu, ale zároveň se dá celkem hodně ujet. Jedinou váhou navíc byl spacák, litr oleje (Sheron Garden 2T smíchaný s M2T - naprosto bezproblémový olej i v tropických teplotách) a nějaké oblečení v batohu, takže spíše na lehko. Celková vzdálenost trasy činila přes 340 km.
Je pravda, že bezproblémový provoz byl velmi podpořen předchozí přípravou: rozumný člověk by se v tom tak nerejpal, ale já jsem provedl tyto úkony:
- výměna starého pneu za nové Mitasky H06
- oprava těsnících silonových kroužků v přední vidlici. kontrola krku řízení
- zkrácení řetězu
- obměna těsnění v karburátoru a směrem k válci + vyfrézkování kolínka a slícování hran
- seřízení zapalování
- odmaštění brzd
- přetěsnění výfuku
- výměna oleje v převodovce
Jsou to všechno celkem banální úkony, a za pocit dobře připraveného stroje to stojí. Zejména oprava vidlice v kombinaci s novými plášti přinesla velmi příjemné držení stroje v zatáčkách.
Takže příznivci modrého dýmu: milujte se, množte se a vyrazte si taky udělat radost, dokud je pěkné počasí!
Vlastník | Jawan_Švestka | |
---|---|---|
Vloženo | 25.8.2012 | |
Aktualizováno | 13.1.2018 | |
Zobrazeno | 1 033x |