Souběžně s opravou motoru jsem se také pustil do opravy klikové hřídele. Po určitých zkušenostech a výrobě lisovacího přípravku jsem klikovou hřídel rozlisoval, očistil jednotlivé setrvačníky a přelisoval stranové čepy za nové, po demontáži ojnic mě překvapil jejich velmi dobrý stav a to především u dolních jehlových ložisek, vše krásně hladké, žádné stopy poškození, rozhodl jsem se je tam vrátit, za mě lepší jak náhrada CKR. Navíc v horním oku ojnice jsou dva mazací kanálky pro jehlové ložisko, to ojnice CKR již nemá. Následně jsem vyměnil také středový čep s ložiskem SKF, původní labyrint stačilo pouze vyčistit. Po nalisování nových spodních čepů pro ojnice do středových setrvačníků, jsem poté do jednoho z nich nalisoval i středový čep a po jeho osazení ložiskem a labyrintem bylo možné oba setrvačníky slisovat dohromady. Poté jsem začal postupně osazovat jednotlivé ojnice a lisovat krajní setrvačníky podle úhelníku. V následném centrování se ale zatím ještě učím.. kliková hřídel byla stále několik setin hnutá a nedařilo se mi ji srovnat, odvezl jsem ji do servisu, kde to pán následně zvládl za 100 Kč a kontrolní házivost je 0, což je super.
-
demontovaná kliková hřídel
-
příprava pro výrobu lisovacího přípravku
-
vyrobený přípravek
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Vycentrovaná a vložená do motoru