Tak dnes tu mám takový, skoro by se dalo říci, až SCI-FI příspěvek..
Já sehnal originální karburátor! Vůbec jsem s tím ani nepočítal a bastlil jsem na motor Binga.. Tyhle originální karburátory byly odlévány z nekvalitní slitiny a rozpadaly se už jen pár let po výrobě.
Málo který majitel motocyklu Puch 200 měl namontovaný původní karbec ještě na konci druhé světové války. Motocyklů bylo vyrobeno ani ne 9500ks a dochovalo se jich řádově jen desítky, až stovky kusů.. Tak si asi dokážete udělat obrázek o tom sami, jaká je to dnes vzácnost a jaká je to haluz sehnat ho. Navíc v tomto stavu..
Byla to teda fakt pálka, ale je doma.. Včetně několika ND a palivového vedení. To beru, jako bonus.
Jedná se o naprosto originální konstrukci karburátoru firmy Steyr-Daimler-Puch, který byl vyvinutý jen a pouze pro model 200. Nikdy předtím a nikdy po tom už nikdy nebylo použité nic podobného. Vzhledově je nezaměnitelný s žádným jiným výrobkem firmy Puch. Karburátor je vybavený třemi tryskami - hlavní, volnoběžnou a sytičovou. Sytič má 3 polohy. Start - Zahřívání na stojanu - Jízda. Ovládá se páčkou vzadu dole. Zajímavé je, že tato konstrukce úplně postrádá klasickou jehlu na šoupátku. Směs se tvoří, jen kombinací všech tří trysek a jejich úplným, či částečným uzavíráním. na plovákové komoře je integrovaný palivový filtr, takže nehledejte žádné sítko na ventilu v nádrži...
Druhý takový kousek se dnes už 100% nesežene. Tento karburátor jsem viděl asi jen na 2 dochovaných strojích.
Vlastník | jawarmaniak | |
---|---|---|
Vloženo | 23.4.2014 | |
Aktualizováno | 7.9.2022 | |
Zobrazeno | 6 206x |
Super. Štěstí přeje tomu kdo mu jde naproti.
To znám, to je podobné jako sehnat originál krabicový výfuk na Maneta S100. Gratuluji. Jen bych měl asi strach ho namontovat, když hrozí, že za pár let půjde do kopru
1 reakce
Diky, nedělám si iluze. Ta motorka toho moc nenajezdí. :)
Gratuliji! Moc dobre vim, jaka je radost mit originalni dil v takove masine.