Když Honda přišla v roce 2018 s novou CRF 450 L, hodně mě tento stroj zaujal. Přímo vychází ze závodního speciálu CRF 450 R 2018, pouze spodní část rámu upravená pro motor rozšířený o šestý převodový stupeň, a že má motorka homologační vybavení pro silniční provoz. Bohužel pro evropský trh je motor naladěn pouze na 25 koní, v ostatním světě má motor 40 koní. Oproti 450 R má klikovka vyšší setrvačnou hmotu o 13 %.
Konečně byla možnost tento stroj vyzkoušet a zjistit, zda by nahradila CRF 250 L.
V Letech v Hondě si půjčuji na cca jednu hodinu CRF 450 L. Včera mimochodem jsem jezdil na KTM 790 R a ta mě vcelku zklamala z pohledu univerzálního cestovního stroje. Takové humpolácké, motor hlučný, chrastil jak před smrtí. Dnes jsem lezl na 450 L s dojmem, že mě to také otráví, že to nepojede a že to prostě za to nestojí. Velký omyl pro mě, jak jsem se hodně spletl. Už hodně dlouho jsem se zas tak dobře nebavil. Ale co je dobré pro mě, nemusí pro druhého.
Motorka je vyšší jak CRF 250 L, ale dosáhl jsem v pohodě oběma nohama na zem. Sedl tvrdší, řekl bych dost. Ergonomie prvotřídní. Motorka pocitově lehčí, podvozek tvrdší, v tom lehkém terénu, co jsem našel ale výrazně jinde jak CRF 250 L. Motor - všichni plivou na jeho 25 koní, ale nikdo nekouká na krouťák při 3250 oot/min a to 32 nm (250 má 22 nm ale až v 6500). Co to znamená, odspodu jde perfektně, síly dosyta a to i na silnici, akorát nahoře je evidentně přidušený palivovou mapou a systémem sání. Na silnici je to tvrdší než 250, ale výrazně zábavnější, výrazně stabilnější ve stopě, nevlní se.
Neřekl bych, že se na tom nedá na silnici jezdit. Koupit tomu ještě motárdová kola a je to bomba spolu s americkým kitem na 40 koní. Pak bych mohl mít jen tuto mašinu a byl bych blažený. Spojka, je vidět že to je motor ze závodní krosky, prostě on/off, první rozjezd mi to chcíplo. Pak už v pohodě. Mě teda nadchla, pro mě výrazně zábavnější jak CRF 250 L, a srovnatelná s ostrou konkurencí až na to, že v homologaci pro EU 25 koní, ale zase perfektní příbal na komunikace. No a krásné zpracování, prostě Honda. Pro pilota mích kvalit je toto tupé hobby enduro vynikající.
Vlastník | DejvGSR | |
---|---|---|
Vloženo | 14.10.2017 | |
Aktualizováno | 13.8.2020 | |
Zobrazeno | 10 491x |