PROFIL MOTORKY

Honda XL 600V Transalp (1992)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Hockdon
Vloženo 6.8.2019
Aktualizováno 28.12.2022
Zobrazeno 877x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Regulátor dobíjení

Vloženo: 15.09.2019, Uskutečněno: 15.09.2019, Stav tachometru: 57224 km, Zhlédnuto: 47x


Vyrazil jsem do Brna,že bych se porozhlédnul po novým kokosu. Hned po návštěvě prvního obchodu mne čekalo nemilé překvapení. Startér jen cvakal... Baterie!!!
Kudla,šak tam není tak dlouho. Sotva rok. Na nabíječce jsem ju měl minulý týden,tak co se děje?
Ochotný borec,co šel kolem do mě hrknul a domu jsem dojel,jak jsem pak zjistil,na 10 voltů.
Kontrolka dobíjení fungovala,tak jsem sedl ke komlu a strávil u něj dva večery.
Pan GOOGLE mi potvrdil odchod regulátoru dobíjení do věčných lovišť.
Při pohledu na cifru v Parts Depot mne napadaly sebevražedné myšlenky,z kterých mne vyléčil pan Daniel Bachman z DEMOTO Znojmo.
Zajel jsem za ním,koupil nový a začal GOOGLit,jak předejít opakující situaci.
Na nějakých odborných stránkách o regulátorech napětí obecně jsem se dočetl,že jejich největší nepřítel je přehřívání.
Docela by mne zajímalo,proč jej inženýři od Hondy umístili pod boční kryt,přímo nad výfuk... Že by "KURVÍTKO"???
Zaujali mě rady typu - Montáž větráčku z počítače,jenže to je další odběr navíc a objekt dalších možných problémů,pak nejvíc sympatií ve mě budil nápad přemístění regulátoru před chladič. Na tom mi vadila délka kabelů. Čím delší vedení,tím větší odpor,tudíž opět větší zatížení regulátoru...
Na levé straně,pod sáním vzduchu do filtru je poměrně dost místa.Reguátor tam sedl,jako na trůn!
Kabely jsem použil z mrtvého regulátoru (délka,barvy a průřez stejný),odstranil všechny konektory abych předešel vzniku oxidace,tzn.dalšího možného nebezpečí odporu a usadil milý konektor přímo pod sací hrdlo vzduchového filtru.Tím je podle mě zajištěno dostatečné proudění chladného vzduchu vždy,jakmile motor začne pracovat,takže začne pracovat i regulátor,aniž bych jakkoliv omezil přístup vzduchu pro motor.
pro větší kontrolu jsem na řídítka umístil jednoduchý voltmetr pro kontrolu za provozu.
Smontoval,zkontroloval,nastartoval a ujel cca 200km v kusu bez sebemenších náznaků problémů. pak jsem hned sundal levý kryt a regulátor byl vlažný.
Držte mi palce,abych tímto zásahem do konstrukce nezvoral něco jinýho.
Pro zájemce přidávám i nějaký foto...

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Přední vidle z KTM

    Letos jsem se pustil do trochu náročnější úpravy. Dost mi vadil posez a jízdní komfort. Ačkoli jsem dal vyšší řídítka,nebylo to ono. Taky jsem měl představu o měkčím předku.Každá nerovnost se přenášela poměrně nepříjem

    Typ: Oprava
    Vloženo: 14.11.2020
    Uskutečněno: 14.11.2020
    Tachometr: 62000km
    Komentářů: 9x


TOPlist