Suzuki VL 800 Volusia (2004)

Vlastník xsnakex

Trasa

Celkem 2000km

5.7.2017
Vyrážíme z Nejdku ve složení já,Intruder VL1500,Trikebau 1600,V-Strom 650.
Největší zásek v Praze na průtahu před sjezdem na HK - zácpa kvůli nehodě.Popojíždění v horku je opravdu síla !
Směřujem na přehradu Kružberk,kde se točil seriál Velké sedlo a kde máme sraz s kámošem.Do penzionu přijíždíme kolem 18 hodiny - nádherné přivítání od kámoše se čtyřma půllitrama Kozlíka v ruce

6.7.2017
Po snídani na pumpě ve Vítkově a rozloučení s kámošem (má nemocnou mamku,takže nemůže s náma) najíždíme na dálnici směr Ostrava - Osvětim.
Jak maj Poláci slušný dálnice,tak jsou hrozný ostatní cesty.
Osvětim je fakt síla - ani jsme nešli dovnitř - stačil pohled přes plot...
V Osvětimi je několik objížděk,tak si dáme dvakrát kolečko kolem města a pak se vymotáváme směr Zator.
Na pumpě ve Wadowicích kámoš na Trikebau zjišťuje,že mu vylítly brzdový desky na předním kole.V krámu na pumpě destičky nemaj a tak demontujeme celý třmen a zaklíněný ho ukládáme do rolky na řidítkách a brzdí jen zadníma bubnovýma brzdama.Kámoš takhle dojede zbytek cesty až do Nejdku !
V místě jménem Chabówka na odpočívadle u čtyřproudový silnice zastavujem na čurpauzu.Na odpočívadle je skupinka asi osmi kluků na Simsonech a když vidí mojí českou vlajku,hned se dáváme do řeči - jsou (myslím) z Brna dali si okruh přes Polsko a Slovensko.Chvilku pokecáme,kluci našlápnou Simáče a mizí.Navečer je potkáváme znova na křižovatce pod Tatrama na slovenský straně,tak si mávnem a zatroubíme.

Ještě v Polsku chceme před hranicema skouknout Morskije oko,ale je tam lidí jak nasráno a navíc se nedá dostat až k vodě,takže otáčíme a valíme směr Poprad.Kolem Popradu hledáme přenocování - kemp Tatranec je plnej a tak končíme v penzionu Valaška v Dolnom Smokovci.Výhled na Tatry je prostě nádhernej.

7.7.2017
Ráno v penzionu z okna fotím Tatry a naprostou náhodou se mi podařilo kouzlo s datem a časem fotky - viz galerie
Po snídani vyrážíme na Štrbské pleso.To si obejdem a po návratu k motorkám začíná pršet.Natahujem nepromoky a protože podle předpovědi prší až k hranicím,nejkratší cestou po Cestě slobody valíme zpátky na Moravu.
Nedá mi nezmínit skvělej oběd v pizzerii Ristorante Camino v Ružomberoku !
Nepromoky sundaváme na odpočívadle u Predmieru po cca 150km - přestalo pršet a začal svítit mozol - měl jsem kapucu od nepromoku pod hlemou a díky tomu jsem se začal potit jak prase a pot mi začal téct do očí.Musel jsem si zvednout plexi,aby vítr donutil oči slzet a vyplavit pot.Poměrně hnusnej zážitek,když oči pálí a člověk musí jet...
Chceme přespat někde u Vizovic,ale kvůli metalovému festivalu je všechno plné.Nakonec přespáváme v penzionu Salis v Liptálu.Manžel majitelky má taky trike,takže skvělý večer s úžasným stejkem a k mému překvapení chutným Ostravarem,bezva nocleh i pecková snídaně.

8.7.2017
Dáváme si kličkovanou po Jeseníkách a Orlických horách a končíme na noc v Jablonném nad Orlicí.Během dne (za Jeseníkem) zase vytáhnem nepromoky - až na návleky na nohy "made in china" drží!

9.7.2017
Z Jablonného nahoru na Náchod (božská a bohatá snídaně v Žamberku na náměstí v restauraci Imrvére - byli jsme tam v neděli ráno asi v osm hodin !) a přes Boleslav - Mělník - Slaný (poslední krátká sprcha - chytl nás okraj bouřky,ale než se zase oblíkat do nepromoků jsme zastavili a na pět minut zalezli pod střechu) zpátky domů.

Unavení,rozbolavělí,ale spokojení !

Po celý cestě jsme potkávali milý,vstřícný a pohodový lidi !

Teda až na plechovkáře - ty by v některých případech potřebovali zatnout sekeru až po prdel - bezohlednost někdy až bezbřehá - např předjetí magorem v bílým sporťáku s maďarskou značkou na žel. přejezdu na cestě z Dolného Smokovca na Štrbské pleso...
Čestná vyjímka - v Polsku mi dal plechovkář přednost při vjezdu na kruháč když viděl,že mi kluci ujeli