Moto Guzzi Quota (2000)

Vlastník spike-cz
Vloženo 4.8.2015
Aktualizováno 7.8.2018

Vloženo: 11.08.2016, Uskutečněno: 01.08.2016, Stav tachometru: 54443 km, Zhlédnuto: 45x

Už rok dva dozadu jsem se chtěl urvat, ošidit rodinu o týden milé přítomnosti a projet se kolem Čech. Dokonce tu byla možnost se přidat k akci kolegy Poletuchy z m.cz. Nevycházelo to, až teď. První týden v srpnu hurá na to.
Vybavení pro přežití, tedy stan, spacák, vařič atd. bylo zabaleno včas, potřeba mé maličkosti navštívit chirurgii v den odjezdu nás zdržela asi o dvacet minut. Fronta důchodců čekajících na lavicích podél stěn mne totiž přesvědčila, že na kontrolu zajdu až jindy. Nikdy.
Čili devátá nás přistihla na cestě z Volyně spodem přes Slavonice a Bystřici k Novomlýnským nádržím. Ten úsek už znám a je to jedním slovem krásné. Udělali jsme pár zastávek a potkali i tančík poručíka Grubera . Cíl byl dosažen a stan rozbalen v kempu na břehu nádrže.
Ranní koupel osvěžila, pokračovali jsme pak druhým dnem směr Kružberk, tam jsme koupání vynechali a pro změnu přijali netradiční ubytování v sudu (holt vzpomínky na mládí) v Budišově nad Budišovkou. Zdejší kemp je celý vyzdoben řezbami a dodává kempu zvláštní kouzlo. K tomu ty sudy ..
Z Budišova po výtečné snídani nabrala naše výprava rozkošný směr, tedy k vodní nádrži Rozkoš. Tady jsme místo megakempu zvolili malý kempík u Hanušů. To hodnotím jako největší chybu výletu. Majitel slibotechna, za sprchu dvacku na žeton... prostě teplá voda nebyla a navíc nám celou noc kvičel někde kolem stanu krtkoplašič. Prej Camp Pohoda...Fuj.
Z Rozkoše vedla naše cesta k Liberci a přes Ještěd na Mácháč. Jelikož to vypadalo na deštivý nocleh, booking.com nám pomohl najít ubytko. Ovšem překvapením byla informace od majitelky penzionu, že s náma nepočítá. Ale aspoň nám sehnala postele u konkurence, i se snídaní.
Ráno jsme si mohli gratulovat, opravdu buď pršelo nebo lilo jak z konve. Stáli jsme před rozhodnutím, zda pokračovat k Chebu. Vzhledem k předpovědím jsme se rozhodli pro návrat domů na jih, ale vybrali jsme cestu mimo dálnice, kolem Prahy na Benešov a Vožici k Milevsku a domů. Cesta se ukázala snesitelná a s nízkým provozem. Dorazili jsme mokří, ale šťastní.

Malé shrnutí:
- jezdili jsme vždy kolem 280 km denně, převážně po cestách III. třídy a při zastávkách za jídlem a kulturou to bylo akorát do večera,
- krásné úseky s užovkama pro motorkáře jsou od Rýmařova k Jeseníku,
- vypekl mne booking.com, poučení je nevěřit ničemu a ověřovat telefonicky rezervace,
- sehnat jednodenní ubytko pro tři pod střechou je v sezóně nadlidský úkol, pokud máte strop cca 500 kč na hlavu,
- lidi jsou občas divní - na severu se nikdo nebavil, nechtěl si popovídat...,
- pomohli jsme chlápkovi při bouračce (sjel do škarpy vw transportérem) a na benzince Němce, kterou se asi snažil zabít nějakej automechanik - po návštěvě servisu cestou z Prahy jí upadly tři šrouby z čtyř na předním kole, děkovala jak o život - málem o něj možná přišla, poslední šroub byl deformovanej a ohlej, nechápu že dojela z Prahy na Novou Hospodu,
- motorky šlapaly jak hodinky a bez závad nás dovezly až domů,
- žádná ponorka se nevyskytla, jen ten tančík

První etapa:
Druhá etapa:
Třetí etapa:
Čtvrtá etapa:
Pátá etapa:

Dík za doprovod na cestě kamarádi, zase někdy ...