Když jsem už po několikáté čuměl na motorku a snažil se vykoukat, co by mohlo způsobovat špatné startování, přišla mi pod ruku indukčka, resp. počet drátů - 2. Stejný počet má i indukčka na mém čínském skůtru. Kdo se bojí, nesmí do lesa, takže jsem se nebál a indukčku z VORa připojil místo indukčny na skůtra a opatrně, krátce zatočil motorem. Krásná jiskra :-o husty. Vyzkoušel jsem ještě přehodit svíčku, fajku, kabel. I moje fajfka byla kaput.
Takže co dál? Kuchnout CDI ze skůtra a připojit k elektrice na VORovi, et voiala!
...hmm, v garáži dobry, ale v zátěži vynechává. Horní spektrum otáček a čím vyšší kvalt, tím míň plynu jde přidat. V tento okamžik nedokážu říct, jestli je to tou CDI, nebo ješte např. něco v karburátoru.
Vlastník | klubko | |
---|---|---|
Vloženo | 21.1.2014 | |
Aktualizováno | 17.6.2020 | |
Zobrazeno | 3 550x |
-> tadeo96: :-B jo, je
a kdyby to vyšlo, tak mě oprava mohla vyjít na 240kč místo 1200kč za jinou cívku. Zatím s tím jezdím a včera jsem objednal novou (jetou) a jsem velmi zvědav, co to bude dělat.
->Woozie02, Daniel_cz: no musel jsem to zkusti
Ohledně té mapy zapalování tady můžeme rozjet diskuzi.
Čínský 4takt ani VOR nemá mapu zapalování. Oba mají na klikovce u alternátoru hallův snímač s pevně nastaveným předstihem.
VOR má 32° a CDI jen převádí spínací impulzy z hallova snímače na napětí potřebny pro nabuzení indučky.
No a shodou okolností ta CDi ze skůtra má vyýstupní napětí vhodny pro indukčku použitou na mé motorce a stejná indukčka je používaná i na KTM, Husaberg, možná i dalších.
Origo indukčka už totiž má v sobě přímo ten převodník (CDI). Ta moje už je o tento převodních ochuzena (asi odešel) a bylo to nahrazeno tou černou krabičkou s dráty viz fotka s díly, která odešla.
schéma čínské CDI: //www.motelek.net/andere/cdi/china_cdi/GY6_cdi.png
schéma origo CDI: //www.transmic.net/sem/SemIgnition.jpg
Taky mi to příde jak blbost, ale možná si přišel na závadu.
To CDIčko je blbosť. Čínsky štyrtakt má úplne inú mapu zapaľovania, leda tak si si práve rozhodil predstih. Mimo toho, VOR má zasadený najvyšší výkon/moment, do iných točiek ako spomínany hočimin. Takže tam nafasuj späť pôvdoné CDI, alebo kúp nové a bude to jazdiť ako má
Ten zvuk
to je sakra hustý kladivo!