Co mě u 850 TDMy štve jsou svody z obyč kovu. Takže původní černá barva je pod letitým nánosem a spáleninami všeho druhu, vypadá to jako zrezivělé (ale není k mému překvapení!).
Rozborka
Sundání bočních výfuků je ok. Pak přijde horší demontáž toho čehosi velkého kovového, co je tam k ničemu :). Vzhledem k umístění, se šrouby a další komponenty nacházely pod nánosem maziva z řetězu. Další zku*venej závit M8, ale koupen náhradní, hlavně, že to šlo dolů...
Další pecka na mě teprve čekala - svody z motoru. Letitý nános všeho možného - vyplácána asi plechovka odmašťovače a bez mála hodina "jemného" mlácení vším možným k uvolnění hlavic (nebo jak se to jmenuje)...
Renovace
Koupil jsem něco chemické k sundání původního laku a renovaci kovu. Nakonec jsem zjistil, že stačí obyčejná houbička s drsným povrchem, odmašťovač, voda a hooodně času. Sundat a provizorně "vyleštit" mi to celé zabralo bez mála den.
Původní plán byl nechat svody pochromovat - haha ano zpětně souhlasím. Vzhledem ke tvaru těchto svodů se musí (údajně) použít lepší technologie nánosu, za které se platí hodně a to už se pomalu vyplatí si nechat udělat nerezové svody na objednávku. Psal jsem na vícero firem zabývající se chromováním a vesměs stejné odpovědi, takže na tom asi něco pravdy bude.
Takže zpět k původnímu plánu - pořídil jsem barvu na krby ve spreji za pár stovek a hlavně do 800°C. 4x nanesl, nechal zaschnout a namontoval zpět.
Nevýhoda této barvy je, že dokud se nevypálí, barva jde sloupnout nehtem. Nebo stačilo i když jsem při instalaci o něco škrtl (klíč), tak už to bylo dole.
Ovšem velká výhoda barvy je, že lze přestříkat špatné místo a barva se rozloží po ploše, že není poznat původní odloupnutí barvy.
Zní to lehce, ale byla to prácička na 2 víkendy . Uvidíme, na jak dlouho to vydrží
Vlastník | SakalCZ | |
---|---|---|
Vloženo | 2.8.2013 | |
Aktualizováno | 4.1.2020 | |
Zobrazeno | 3 120x |
Díky
Možná v tvém okolí seženeš někoho, kdo by to udělal za ucházející cenu. Já nikoho osobně neznám, takže jsem jenom obepsal, co jsem našel na internetu (poptával jsem pochromování pouze svodů, co jdou z motoru - ten další díl už ne, přišlo mi to zbytečné).
Nejsem v tomto směru odborník, ale dle typů odpovědí, co mi došly, tak jsou nějaké 3 druhy nánosu pochromování:
1. To nejlevnější, kde bych za celkovou plochu platil něco do 1.500 CZK, musí být rovná plocha nebo malé díly - využití hlavně pro renovaci těch klasických z Jaw a Simpsonů, co si pamatuju :)
2. Nános přes elektrody (nebo něco takovýho) ještě cenově ušlo, ale údajně to nejde kvůli tvaru svodů, kde by se vzájemně rušily a chrom by se tak nepřichytil.
3. Nějaká technologie lázní a nástřiku - nevím ? Prostě to jde, ale cena 4.000 CZK :)
Já už asi zůstanu u tý barvy na krby, i kdybych to měl dělat co dva roky. Než dávat tolik peněz na chrom nebo nerez, tak raději pořídím TDM 900 nebo něco jinýho do výbavy . Jestli ale zkusíš něco jinýho, tak se nezapomeň pochlubit
Aha tak to jsem přesně chtěl udělat - pochromovat . No takže koupím spray . Tvá práce vypadá hezky teď ještě , aby vydrželo alespoň sezónu co