PROFIL MOTORKY

Yamaha TDM 850 (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník SakalCZ
Vloženo 2.8.2013
Aktualizováno 4.1.2020
Zobrazeno 3 120x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 24.02.2014, Uskutečněno: 01.02.2014, Stav tachometru: 36689 km, Zhlédnuto: 18x


Co mě u 850 TDMy štve jsou svody z obyč kovu. Takže původní černá barva je pod letitým nánosem a spáleninami všeho druhu, vypadá to jako zrezivělé (ale není k mému překvapení!).

Rozborka
Sundání bočních výfuků je ok. Pak přijde horší demontáž toho čehosi velkého kovového, co je tam k ničemu :). Vzhledem k umístění, se šrouby a další komponenty nacházely pod nánosem maziva z řetězu. Další zku*venej závit M8, ale koupen náhradní, hlavně, že to šlo dolů...

Další pecka na mě teprve čekala - svody z motoru. Letitý nános všeho možného - vyplácána asi plechovka odmašťovače a bez mála hodina "jemného" mlácení vším možným k uvolnění hlavic (nebo jak se to jmenuje)...

Renovace
Koupil jsem něco chemické k sundání původního laku a renovaci kovu. Nakonec jsem zjistil, že stačí obyčejná houbička s drsným povrchem, odmašťovač, voda a hooodně času. Sundat a provizorně "vyleštit" mi to celé zabralo bez mála den.

Původní plán byl nechat svody pochromovat - haha ano zpětně souhlasím. Vzhledem ke tvaru těchto svodů se musí (údajně) použít lepší technologie nánosu, za které se platí hodně a to už se pomalu vyplatí si nechat udělat nerezové svody na objednávku. Psal jsem na vícero firem zabývající se chromováním a vesměs stejné odpovědi, takže na tom asi něco pravdy bude.

Takže zpět k původnímu plánu - pořídil jsem barvu na krby ve spreji za pár stovek a hlavně do 800°C. 4x nanesl, nechal zaschnout a namontoval zpět.

Nevýhoda této barvy je, že dokud se nevypálí, barva jde sloupnout nehtem. Nebo stačilo i když jsem při instalaci o něco škrtl (klíč), tak už to bylo dole.

Ovšem velká výhoda barvy je, že lze přestříkat špatné místo a barva se rozloží po ploše, že není poznat původní odloupnutí barvy.

Zní to lehce, ale byla to prácička na 2 víkendy . Uvidíme, na jak dlouho to vydrží

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
SakalCZ (1) napsal 25.02.2014 v 10:38

Díky
Možná v tvém okolí seženeš někoho, kdo by to udělal za ucházející cenu. Já nikoho osobně neznám, takže jsem jenom obepsal, co jsem našel na internetu (poptával jsem pochromování pouze svodů, co jdou z motoru - ten další díl už ne, přišlo mi to zbytečné).
Nejsem v tomto směru odborník, ale dle typů odpovědí, co mi došly, tak jsou nějaké 3 druhy nánosu pochromování:
1. To nejlevnější, kde bych za celkovou plochu platil něco do 1.500 CZK, musí být rovná plocha nebo malé díly - využití hlavně pro renovaci těch klasických z Jaw a Simpsonů, co si pamatuju :)
2. Nános přes elektrody (nebo něco takovýho) ještě cenově ušlo, ale údajně to nejde kvůli tvaru svodů, kde by se vzájemně rušily a chrom by se tak nepřichytil.
3. Nějaká technologie lázní a nástřiku - nevím ? Prostě to jde, ale cena 4.000 CZK :)

Já už asi zůstanu u tý barvy na krby, i kdybych to měl dělat co dva roky. Než dávat tolik peněz na chrom nebo nerez, tak raději pořídím TDM 900 nebo něco jinýho do výbavy . Jestli ale zkusíš něco jinýho, tak se nezapomeň pochlubit

danny3716 (1) napsal 25.02.2014 v 09:08

Aha tak to jsem přesně chtěl udělat - pochromovat . No takže koupím spray . Tvá práce vypadá hezky teď ještě , aby vydrželo alespoň sezónu co


Nejnovější záznamy v deníku
  • Instalace vyhřívaných rukojetí

    Když už bylo při velké přípravě na sezonu skoro vše dole, pustil jsem se i do instalace vyhřívaných rukojetí. Koupil jsem Oxford Vyhřívané rukojeti HotGrips Premium TOURING (OF691). Sundání starých rukojetí Našel js

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 24.02.2014
    Uskutečněno: 23.02.2014
    Tachometr: 36689km
    Komentářů: 1x
  • Velká údržba před sezónou

    Jaro se blíží a vzhledem k cestám, které hodlám za nadcházející sezónu vykonat, jsem se pustil do velké údržby. Protože je moto z dovozu, neznám původního majitele, jeho chování k motorce, ani intervaly servisu. Vzal js

    Typ: Údržba
    Vloženo: 24.02.2014
    Uskutečněno: 01.02.2014
    Tachometr: 36689km
    Komentářů: 1x
  • Montáž blástrů

    Jediné rozšíření, které jsem ještě v rámci sezóny a financí stihl udělat, byly blástry. Vybíral jsem pouze z ALU a v rozumné cenové kategorii (originály z Báwa nebo Stroma jsou sice pěkné a robustní, ale ta cena za kus

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 24.02.2014
    Uskutečněno: 20.08.2013
    Tachometr: 34500km
    Komentářů: 2x


TOPlist