Výměna řetězové sady (řetěz DID X-ring)
Poctivě jsem mazal a čistil, takže DID vydržel přes 25.000km. Je to cenově střední třída.
Klasické opotřebení: v čepech se začíná "lámat" a přes gumičky se začala ukazovat rez tzn., že v čepu chybí mazivo. Ještě by sice něco najel, ale zbytečně ho tam nechávat.. Opravdu jen z nouze nebo dojetí sezony. Přes zimu se přece líp šetří a vyměňuje. Je na to vic času
Demontáž: odšroubujeme kryt primárního kolečka (lepší sundat i levou boční kapotu-lepší přístup), povolíme matici zajišťující kolečko (zařadíme rychlostní stupeň nebo stoupneme na zadní brzdu, ať se neprotočí motor), a stejně tak povolíme matice na rozetě. Flexou rozřežu starý řetěz a vytáhnu ven, primární kolečko a rozetu taky. Výhoda VFR je, že nemusíme sundávat zadní kolo
Montáž: nasadíme nové primární kolečko a rozetu, dotáhneme. Nachystáme si nový řetěz, neválíme ho po zemi, aby nebyl od prachu a nečistot, a nasuneme. Nachystám si čep, nasadím na něj přiložené gumičky a zevnitř namažu přiloženým mazacím tukem. Spojím řetěz a postup s gumičkami a mazivem opakuji i z druhé strany a naposled zajistím sponou. Spona se musí převléct přes čepy a ty se musí zanýtovat (roztlouct). K tomu je dobrá narážecí nýtovačka. Buď si ju pučim, nebo kdo se nebojí a má šikovné ruce, jde to i bez ní
Vlastník | Skrunch | |
---|---|---|
Vloženo | 24.2.2013 | |
Aktualizováno | 10.10.2015 | |
Zobrazeno | 1 765x |