Protože starej řetěz byl vytahanej a po nedávném zmoknutí orezlej, sekundární kolečko už celkem jetý a chtěl jsem pod ním stejně měnit preventivně gufero, rozhodl jsem se pro výměnu řetězu a sekundárního kolečka. Rozeta byla ještě ok.
Řetěz jsem zvolil standartní ČZ.
Kolečko jsem zvolil výchozí tovární se 12 zuby. Předtím tam bylo 13 zubé, což se osvědčilo na dlouhých rovinatých trasách, ale trojka se dost pomalu vytáčela. Dvanáctizubý převod znamená, že místo 70 km/h jedu jen 60 km/h (měřeno obecním radarem ), ale zase akcelerace je o něčem jiném a lze už trochu uvažovat o jeřdění ve dvou. Navíc trojka se teď docela odvážně drží i do kopců. Je ale fakt, že spotřeba z hezkých 3 litrů teď povyleze, protože ekonomickejch 40 km/h s tim jezdit nechci.
Gufero pod kolečkem bylo v háji, nejvyšší čas ho vyměnit. Bohužel jsem zjistil že výstupní hřídel převodovky má od řetězového kolečka zapoloviny vyhlodané ozubení, na kterém ono kolečko drží. Půlit nechci, nechám to tak a začnu pomýšlet na stavbu nového motoru - tohle je dostatečný důvod po všem tom váhání.
Dále byla namontována repliková odkapová miska místo provizorní "skluzavky" z plechu, kterou jsem měl doteď. Ta se mi postarala o zábavu, když jsem během desetikilometrové cesty spěchal a motorka vydávala dost vysoký cinkavý tón. Hlavou mi proběhly všechny možné závady, nakonec byla v cíli ale diagnostikována právě tahle miska - její trubička byla moc blízko k válci a v závislosti na otáčkách vibrovala a zvonila o něj. Pekelnej zvuk
Vlastník | MasterX | |
---|---|---|
Vloženo | 17.5.2009 | |
Aktualizováno | 27.3.2016 | |
Zobrazeno | 9 582x |