PROFIL MOTORKY

Aprilia ETV 1000 Caponord (2002)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Mendy
Vloženo 21.4.2010
Aktualizováno 26.4.2020
Zobrazeno 3 754x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

zalomený šroub

Vloženo: 29.12.2010, Uskutečněno: 22.12.2010, Stav tachometru: 47615 km, Zhlédnuto: 8x


zalomený šroub na řetězovém kolečku, nalezl jsem ho ulomený v přebytečném odstříklém mazivu, lom vypadal jako načatý - možná při dotahování.
nejdřív jsem pomocí brusných kotoučků udělal plošku na zalomeným šroubu, nechal jsem si podélně navrtat šroub průměrem 4,5 a pořídil si tvrdokovový vrták. Sestrojil jsem si středící forichtung upevněný do závitů v bloku motoru pro krytku řetězového kolečka. Ostrým důlčíkem (nabroušený 6hran) jsem si naznačil střed vrtání a pomalinku odvrtával. Po 1mm jsem vždy vyfoukal šponky a znova ... Po cca 3mm jsem vyšrouboval vodící šroub 10mm vrtákem zvětšil díru kvůli vypadávání šponek a možnosti přitažení vodícího šroubku. Širokým vrtákem 10kou jsem se sice pokoušel prohlubovat a rozšiřovat otvor ale pak jsem toho nechal a vrtal jenom tou 4,5kou. (tou 10kou v případě že by to nevyšlo jsem chtěl odvrtat celý šroub a pak nějak vyřezat závit).
Tak se mi podedlo provrtat 4,5 vrtákem zbytek zalomeného šroubu durch.
Koupil jsem 6ky levé závitníky, sundal jsem forichtung a pomalinku jsem začal předřezávat opačný závit. Asi po každé otáčce jsem vyšrouboval závitník a vyfoukal špony ... bál jsem se zalomení závitníku!!!
Už při prvním závitníku ze sady jsem měl dojem, že se zalomený šroub protáčí a tak jsem použil napínák plotových drátů (z něhož jedna část má levý a druhá část pravý závit) a háček s levým závitem jsem se pokusil zašroubovat do zalomeného šroubu. Při odbrušování jsem si všiml že šroub byl v hřídeli přilepen asi silikonem a tak jsem si ještě pomohl nahřátím celého prostoru horkovzdušnou pistolí. A hle krááásně jsem šroub vyšrouboval.
Závit protáhl závitníkem a v pohodě opět funguje!!!

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
sseba1 (13) napsal 14.04.2016 v 20:12

Dobrá práce, já tohle zažít,asi si vyhlídnu pěknej klidnej háj... a větev s provazem:)

Vito_Corleone (1321) napsal 29.09.2011 v 14:28

Ty seš hotovej domácí kutil strýček Šikula


Nejnovější záznamy v deníku
  • Zimní servis 2015

    Na podzim umytí, vyčištění a namazání řetězu. V zimě výměna oleje a filtru, vyčištění a umytí všeho dostupného. Očištění svíček, kompresorem profouknutí vzduchového filtru, úplné vylití nádrže se starým benzinem, nová gu

    Typ: Údržba
    Vloženo: 23.04.2015
    Uskutečněno: 17.01.2015
    Tachometr: 74460km
  • Motodovolená Rumunsko

    – bez problémů s motorkou, pouze jedno převrácení motorky v noci, když se zabořil boční stojan do štěrku – škráblý plast od kufru, jinak v poho Zbytek viz můj cestopis.

    Typ: Dovolená
    Vloženo: 23.04.2015
    Uskutečněno: 19.07.2014
    Tachometr: 71041km
  • Nová baterie

    Na výletě po slovenských termálech mi, bohužel, v Terchové klekla baterka tak, že jsem nebyl schopen ani za pomoci startovacích kabelů, ani za pomoci jiné nabíječky motorku nastartovat. Jelikož byla neděle a nikde ani n

    Typ: Oprava
    Vloženo: 23.04.2015
    Uskutečněno: 03.06.2014


TOPlist