zalomený šroub na řetězovém kolečku, nalezl jsem ho ulomený v přebytečném odstříklém mazivu, lom vypadal jako načatý - možná při dotahování.
nejdřív jsem pomocí brusných kotoučků udělal plošku na zalomeným šroubu, nechal jsem si podélně navrtat šroub průměrem 4,5 a pořídil si tvrdokovový vrták. Sestrojil jsem si středící forichtung upevněný do závitů v bloku motoru pro krytku řetězového kolečka. Ostrým důlčíkem (nabroušený 6hran) jsem si naznačil střed vrtání a pomalinku odvrtával. Po 1mm jsem vždy vyfoukal šponky a znova ... Po cca 3mm jsem vyšrouboval vodící šroub 10mm vrtákem zvětšil díru kvůli vypadávání šponek a možnosti přitažení vodícího šroubku. Širokým vrtákem 10kou jsem se sice pokoušel prohlubovat a rozšiřovat otvor ale pak jsem toho nechal a vrtal jenom tou 4,5kou. (tou 10kou v případě že by to nevyšlo jsem chtěl odvrtat celý šroub a pak nějak vyřezat závit).
Tak se mi podedlo provrtat 4,5 vrtákem zbytek zalomeného šroubu durch.
Koupil jsem 6ky levé závitníky, sundal jsem forichtung a pomalinku jsem začal předřezávat opačný závit. Asi po každé otáčce jsem vyšrouboval závitník a vyfoukal špony ... bál jsem se zalomení závitníku!!!
Už při prvním závitníku ze sady jsem měl dojem, že se zalomený šroub protáčí a tak jsem použil napínák plotových drátů (z něhož jedna část má levý a druhá část pravý závit) a háček s levým závitem jsem se pokusil zašroubovat do zalomeného šroubu. Při odbrušování jsem si všiml že šroub byl v hřídeli přilepen asi silikonem a tak jsem si ještě pomohl nahřátím celého prostoru horkovzdušnou pistolí. A hle krááásně jsem šroub vyšrouboval.
Závit protáhl závitníkem a v pohodě opět funguje!!!
Vlastník | Mendy | |
---|---|---|
Vloženo | 21.4.2010 | |
Aktualizováno | 26.4.2020 | |
Zobrazeno | 3 754x |
Dobrá práce, já tohle zažít,asi si vyhlídnu pěknej klidnej háj... a větev s provazem:)
Ty seš hotovej domácí kutil strýček Šikula