Moje problémy se špatným dobíjením pokračovali přes celé léto. Motorka dobíjela jen při vypnutých světlech, při zapnutých dobíjení nešlo. Nevěděli si ani rady odborní autoelektrikáři. Nakonec jsem kvůli nižšímu výstupnímu napětí alternátoru nechal kompletně vyměnit alternátor. Oprava se příliš nevydařila, viz. foto. Pár kilometrů od servisu se ozvala rána ze skříně primáru. Ukázalo se, že se magnet alternátoru rozletěl na kusy a zlikvidoval i nový stator. Pravděpodobně se to stalo materiálovou vadou magnetu. Poté se konal pokus číslo dvě. Nechal jsem si namontovat starý magnet, který byl nově namagnetovaný a koupil nový věnec (stejně jako předtím jsem koupil novější typ se zapouzdřenými cívkami od Lucasu. Výstupní napětí alternátoru bylo O.K. až 40V. I po výměně alternátoru stále ale ještě dobíjení nešlo při zapnutých světlech. Nakonec jsem zjistil, že usměrňovač má proraženou diodu. Proto motorka dobíjela pouze bez světel, když nebyla připojená zátěž. Po tomto zjištění jsem si koupil nový usměrňovač společně s regulátorem od Vape. Problém s dobíjením je konečně vyřešený, stihl jsem najet pár desítek km. Motorka dobíjí bez problémů, i při jízdě po městě. Konečně jsem spokejný po technické stránce. Motor a vše ostatní funguje skvěle Zkoušku od Vesmíru mám za sebou, teď mě čeká 100 000 km bez závady na které se nesmírně těším
Vlastník | vlk_4 | |
---|---|---|
Vloženo | 30.1.2009 | |
Aktualizováno | 17.8.2009 | |
Zobrazeno | 6 707x |