Čím začít? Tím krásným počasím, které panovalo celý týden před naší akcí a bohužel se začalo kazit přesně podle předpovědi meteorologů? Asi jo, protože to byla zásadní věc, která celé toto ježdění ovlivnila. S ohledem na tuto nepříznivou předpověď jsem tedy sehnal jeté mokré gumy (předek Michelin, zadek Bridgestone, žádné mladice to bohužel nebyly).
Na okruh jsme vyráželi velmi brzy ráno, abychom v klidu dorazili s dostatečným předstihem. Motorky jsme měli naložené již pondělí navečer. Jel s námi jako mechanik a fotograf Luboš, kterému chci tímto poděkovat. Celou cestu nám propršelo, ale těsně před Brnem to vypadalo, že by se to mohlo i lepšit. No nelepšilo.
Po příjezdu na okruh registrace, technická přejímka motorek a rozprava. Vzhledem k počasí bylo rozhodnuto, že bude do odvolání otevřená pitlane.
Připravili jsme stan, sundali motorky, ale do kombinéz se nikomu moc nechtělo :) První vyjetí na trať jsem absolvoval ještě na normálních gumách. Obkroužil jsem asi 3 kola a valil zpět do depa. Tohle nemělo moc smysl. Vzhledem k tomu, že ani na radaru to nevypadalo na nějaké zlepšení, bylo rozhodnuto. Nasadím mokré gumy. S Lubošem jsme demontovali kola a šli na přezutí. Klucí německý se asi mojim starším mokroušům trochu divili, ale za 500Kč je ochotně přezuli. Namontovat, postavit na nahříváky (které mi mezitím přivezl David z www.carbonrace.cz, díky moc) a čekat až se trochu ohřejou. Vůbec jsem netušil, co od mokrých gum mám čekat. Párkrát jsem už o nich slyšel věci typu: na tom se dá jet na koleno, skoro jako na suchu apod., ale znáte to, kdo nezkusí - neuvěří:)
Vyjetí z boxů a už se rychlostí blesku:) blížím do první pravé. Wow, úplně nezkutečnej pocit z toho, jak motorka najednou drží. Tak tohle jsem nečekal. Pokračuju dál a v další zatáčce zase, motorka jede jako po kolejích. No fakt mazec. Jedu hodně na jistotu, ale i tak si to moc užívám. Po pár kolech zajíždím do depa a jsem z toho opravdu vyplesklej. Dáváme kávu u Jirky v Boxu a pak jdeme na oběd.
Po obědě lehce ubírá na intenzitě deště a někdy kolem 1530dokonce přestává pršet. Nicméně trať je pořád plná vody.
Dáváme další jízdy. Dokonce zjišťuji, že nejsem úplně nejpomalejší a pár lidí na mokrých gumách se mi daří předjet. Samozřejmě i já jsem předjížděn blázny, kteří to tam dávají v neskutečných náklonech na koleno. No tak zas tolik zatím těm gumám nevěřím:) Nově namontovaná větší rozeta (46 místo 43 zubům) je fakt znát. Motorka jde z vinglů jak zběsilá, teď konečně cítím pořádně ten rozdíl, který na silnici nemáte moc možnost vyzkoušet.
Díky té zimě je člověk unavený více než obvykle a jízda je opravdu náročná. I tak si to ale užíváme. V 17:18 vyrážíme na poslední jízdu. Dávám posledních 6 kol a končím na čase 2:53:285. No pro rychlíky žádná sláva, ale já jsem celkem spokojen. Nová zkušenost s mokrými gumami mě fakt příjemně překvapila. Teď už nemám strach, že pokud bude někdy na okruhu pršet a člověk má tyhle gumy, tak že bych si to neužil. Samozřejmě, sucho je sucho.
Cesta domu proběhla v klidu a do postele jsem padnul úplně koženej.
Vlastník | mike.46 | |
---|---|---|
Vloženo | 18.4.2009 | |
Aktualizováno | 16.10.2011 | |
Zobrazeno | 13 614x |
Byl to fakt náročnej den, trat mela snad 6st. vzduch o malinko vic, tak 8. Ja uz chci na okruh jen slunicko a teplo!
Koukám, že za chvíli taky dostaneš přezdívu mrakomor bo dešťovej mužíček.
Se mnou už taky nikdo nechce jezdit nikam dál.