Super pohodlný gaučák - youngtimer
Výška jezdce: 176 cm
První dojmy - Skútr jsem koupil nepojízdný, avšak za dobrou cenu. Po prvním velkém servisu a zprovoznění jsem se poprvé projel a tomu pohodlí hned propadl. Skútr je velmi nízký, má skvěle velké sedlo i pro spolujezdce, nohy lze pohodlně předkopnout, až skoro natáhnout dopředu, navíc poskytuje kapotování výbornou ochranu proti větru i dešti. Slabiny: slabá zadní bubnová brzda (ovládaná pedálem), vibrace kolem 100 km/h, velký rozvor a tudíž i rejd, a poměrně skromný výkon 13 kW.
Motorku bych doporučil pro - Pro každého, kdo se nebere moc vážně, má áčkový řidičák a líbí se mu pohodlí a zároveň neotřelý, už trochu vintage design.
Recenze
Tento stroj se mi (asi jako většině lidí) zpočátku vůbec nelíbil. Zaznamenal jsem jeho existenci asi před 10 lety. Pak se ale něco stalo a já najednou přišel na chuť tomu kubistickému retro stylu, s digitálním tachometrem (už od počátku výroby v roce 1986!), který mi tak nějak připomněl DeLorean... Jen v jedné stopě.
Najeto nemám moc, odhadem asi 3 tisíce km (z celkových 67). Skútr jsem koupil v nepojízdném stavu za 10 tisíc, navic s popraskanými plasty v přední části. Ale prostě jsem ho musel mít
První servis znamenal výměnu řemene, variátoru, čištění karburátoru a samozřejmě výměna olejů. Po chvíli začalo stávkovat CDI zapalování, hlavně za vlhka/chladna. Nové se už na tuto starou motorku špatně shání, ale díky fórům v Německu a Americe se mi podařilo motorce implantovat levnou čínskou náhradu a od té doby jezdí, jak má. Popraskané plasty jsem nahradil kousky z druhé ruky od polského majitele a letos v létě vlastnoručně celý stroj přestříkal.
Další úpravou okoukanou z fór bylo omotání zadních tlumičů lepicí páskou, což výrazně zlepšilo vibrace do sedla kolem 100 km/h.
Motor má skromných 13 kW, což stačí na pohodlnou jízdu cca od 90 do 105 km/h. Maximálka je u mě kolem 115 km/h na tacho, ale motor je výkonově poddimenzovaný, takže mu nevadí i celodenní jízda poblíž maximálky.
Pod sedlem spolujezdce je integrovaný kufr s přístupem zezadu. Není extrémně velký, ale samozřejmě jej lze rozšířit o topcase na nosiči.
Nejvíc jsem za jeden den dal asi 400 km na koncert do Wroclawi a zpět do Pardubic a pohodlí bylo zcela v pohodě.
Malá kolečka (110/100-12 resp. 120/90-10) si samozřejmě vybírají svou daň na horších površích a navíc má motorka délku 2 256 mm a velký rejd je nepraktický při manipulaci ve městě.
Nejpříjemnější je jízda po městě, jeho okolí a okreskách či silnicích 1. třídy, kde ještě bez problému drží krok s většinou aut. Na dálnici už to ale opravdu moc vhodné není.
Malým bonusem je, že na tomto stroji vás opravdu nikdo nepřehlédne.
Samozřejmě už koukám po jiných strojích, ale zatím zůstávám Helixu věrný.
Motorku pouštím dále, v rámci rodiny ji bude sedlat můj strýc, který si v pokročilém věku ještě chce trochu zaskotačit v jedné stopě
Na Helixe budu rád vzpomínat, je to geniálně jednoduché, uživatelsky přívětivé a pohodlné vznášedlo. Ten nízký posaz s nohama dopředu je sakramentsky pohodlný.
Já mezitím přešel na další Hondu, tentokráte Deauville 650 po tátovi. Tak uvidíme
Som rád že majitelia týchto legiend pribúdajú.Pokiaľ ide o vibrácie ja nemám žiaden problém,ale dal som si vyvážiť kolesá,áno dajú sa aj takéto.
design toho skůtru je úžasný, stával vedle v ulici. Chápu, že konzervativní jedinci z něj mohou mít proto strach a hrůzu. Udělal jsi dobře s tím novým lakem- teď je právě ta silueta stroje krásně sjezdnocena což mi přijde důležité. Ještě s úctou k tomu designu doporučuji sundat nosič, ten to podle mě esteticky shazuje.
pekna mašina a pekna recenzia
Mám rád retro future Super! Ať co nejdéle slouží!
Moc děkuju za komentáře a hodnocení, kolegové!