Síla je v jednoduchosti, zábavy poskytne dosti. - a to ve všech směrech.
Výška jezdce: 184 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
ČZ 125/476: Chtěl jsem blinkry - nějakou tu elektronickou výzbroj. Navíc kontrolky a hlavně byla první co mi přišla pod ruku.
První dojmy - První dojmy byly ve smyslu - "tyjo to je velký a těžký jak něco" - opak je pravdou. Když jsem motorku poprvé u prodávajícího nakopl, tak jsem hned věděl, že je to to, co chci. Ten krásnej zvuk dvoutaktní čezety s tím jemným obláčkem z výfuku je prostě ekologická symfonie. Měl jsem sice strach, aby mi hned neupadly ruce i s lopatkama z toho, jak někteří vyhrožují, že to vibruje. Ačkoliv to má vibrace citelné, dokonce viditelné, tak ani zdaleka nejsou nepříjemné natolik, že by se muselo zastavovat každých 30 minut a 15 minut odpočívat, jak je psané v návodu k obsluze "Doporučujeme delší jízdy přerušovat patnáctiminutovými přestávkami minimálně po 30 minutách jízdy". Když jsem ji dovezl dom tak byla v absolutně dezolátním stavu zacož jsem byl rád - měl jsem se po dlouhé době konečně čím bavit.
Motorku bych doporučil pro - Nejvhodnější pro 16-letý kořeně co chcou jezdit, jezit a jezdit. Za tmy, za světla a to i s motorkáři na podstatně mladších motorkách. Motorku bych doporučil všem, kteří mají cit pro techniku a pak je takhle motorka nemůže nikde nechat a pokud ho nemají, tak aspoň tu trpělivost s pílí, cit se dostaví.
Doplňky na motorce - -Štylový dobový šroubovák zapichnutý mezi tachometr a brýle přední vidlice.
-Vape 12V
Recenze
"Člověk přijde k motorce - cupuje 3-4s., dvakrát naprázdno prošlápne a na 3. pokus se zapnutým zapalováním chytne" rituál dokončen. A když nechytne? " tak to by byla nuda, kdyby pokaždé takhle lehce za studena chytla ne?".
Tento stroj jsem si vybral hlavně protože mám rád moto-veterány a obsahuje modernější prvky než nějaká malá kývačka-ikdyž je to taky dobrá motorka.
Jaký moderní stroj má automatické mazání řetězu a poloautomatickou převodovku?
Poloautomatická převodovka je podle mě velký + při přetržení spojkového lanka člověk pokojně dojede dom, jelikož mačkat spojku při dobrém seřízení vůbec nepotřebuje. Při podřazování to víceméně funguje jako quickshifter-ani plyn nemusí člověk pustit jen "tapnout" kvaltpáku špičkou nohy.
Z mé vlastní zkušenosti tahle motorka dokáže nesnesitelně vibrovat, pokud se povolí šrouby, co drží motor v rámu (aby s jeho neskutečným výkonem nevzlétl) nebo když není vzpěra mezi hlavou válce rámem.
Věc, která se mi na ní nejvíc líbí, je zároveň i čízy největší slabinou. Elektrovýzbroj v originálním stavu. Ano, má to ty blinkry a kontrolky, ovšem tohle všechno je k ničemu, pokud teče málo voltů a nejde to za denního světla skoro vidět - VAPE 12V je velice důležitá úprava pro tu třešničku na dortu.
Při velmi dobrém seštelovaném origo stavu bez tuningu se dokáže vyrovnat i moderním 125 4T motorkám.
Po opravě přední dvouklíčové brzdy a jejím zajetí má motorka tendence se stavět na přední při prudkém brždění.
Motor dle mého nesmrtelný při čistém převodovém oleji, správně otryskovaným karbecu a dodrženým poměru 1:40 olej-benzín.
Věc, která chybí mnoha motorkám je velký úložný prostor v bočních kastlících, kde se toho vejde celkem dost. Prostor pod sedačkou (při použití menší baterie+VAPE) má dostatek místa na uložení 0,5l oleje do benzínu a k tomu svačiny do škole :,D.
Spotřeba tak kolem 4l 100.
Číza se ráda láme do zatáčky a nemá problém s náklony při kterých se brousí stojan, -sportovnější jízdy se nebojí.
Pěkná Zetka dobře že s ní drandíš