PROFIL MOTORKY

Jawa 250/559 panelka (1969)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník muž-na-jawě
Vloženo 19.8.2015
Aktualizováno 26.1.2017
Zobrazeno 1 017x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.5

Popis motorky


Jawa 250/559 ,,panelka" aspoň dle dokladů. Realita je trošku jiná... ale ne na dlouho.

První dojmy - Šlo opravdu o první dojmy s větší motorkou vůbec. A tahle je první opravdu jen moje. První dojem, ty jo ono to fakt jede... aha takže to byla dvojka. Ale po několika kilometrech už to byla klidná kochačka krajinou.

Recenze

Kdysi si domů můj kamarád dotáhl starou jawu. Plán byl že ji spolu dáme dohromady (dodnes je v krabicích). Časem jsem začal uvažovat o pořízení motorky i já. No a volba časem padla na Jawu. Jednoduchá, elegantní a nestála by mě roční uspory. 559ku jsem chtěl už od začátku důvod je prostý prostěse mi líbila.
První tisícovka už padla. A je to přesně to co jsem chtěl a taky čekal. Motorka prostě na kochačku krajinou. Jízda na okrskách je občas pěkná houpačka a i na hladkém asfaltu je cítit jak stroj pracuje a chvěje se. Motor nepřekypuje výkonem ale po zahřátí je opravdu krásně plynulý. Brzdy jsou spíše propagační ale tomu se prostě musí přizpůsobit styl jízdy. Spotřebu jsem zatím nestudoval, koupil jsem si ji abych jezdil a ne řešil jestli bych nemohl ušetřit dvacetikorunu na stovce. Ze servisu mě štve jen jedna věc a to je elektro. Jsou zde přidělaný blinkry a elektro je domací bastl takže blikry jsou spíš okrasná záležitost. Aktuálně je motorka rozložená na prvočinitele a postupně pracuji na tom aby vypadala jako v roce 1969 kdy sjela z linky.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pp377
pp377 napsal 26.01.17 v 18:33 10b.

Panelka je jedna z nejhezčích motorek. Ať se Ti dílo daří a jezdí Ti o 106! Gratuluji k výborné volbě.

muž-na-jawě
muž-na-jawě napsal 20.08.15 v 20:45

No blatník je jeden z problémů kterej řeším. Koupil jsem klasickej velkej blatník a po sléze jsem zjistil že mám kluzáky bez zavitů na matice. Výměna blatníku za jiný by byla jednodužší než výměna kluzáku nebo celé vidlice. Nehlede na to že melký blatním mi na ni pasuje víc. S elektrem pomuže kamarád elektrikář a blinkry půjdou rozhodně pryč.

Dolin
Dolin napsal 20.08.15 v 12:23 10b.

Dobrý základ!

Podas
Podas napsal 20.08.15 v 06:56

Já bych ji samozřejmě moc nerenovoval, ale je to tvoje.
A stejně jsou ty dvěpade nejlepší

mira592
mira592 napsal 19.08.15 v 20:57 5b.

ahoj, tak ať se to podaří, na 559ku blikny nepatří tak máš o starosti a výdaje méně, jediný co potřebuješ je pilka která ty hnusy z 350tky uřízne. Spotřeba je co 4L. elektro kup nový za cca 450, ale doporučuje se vyměnit drát od baterky 51a dynama 61 za silnější, ale když nemáš blikny 2x15w tak ani to není nutný.
Doporučuju sehnat rotor 50w nebo 75w a relé elektronické a mělo by to fachčit.
559ka měla 2 verze blatníků starší obří kulatý a novější hranatý, terý se objevil na J592 a J634 prvních typech.Pozor na to že J592 měla konec bl. jakoby ostrý bez lemu, kdežto novější typy jako J634 už jej měly s takovým jakoby lemem (žlábkem) na konci, není to pak tak ostré.

Více komentářů



TOPlist