PROFIL MOTORKY

Beta 50 3 speed moped (1980)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Cenda44Opařany
Vloženo 25.4.2019
Aktualizováno 25.4.2019
Zobrazeno 961x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Hodnocení motorky
Nalezeno 10 záznamů


Obecné

Motocykl mám: Ojetý
Pořizovací cena: neuvedeno
Silné stránky

"Silnou" stránkou tohoto mopedu značky Beta je výrobce -Italská firma Beta,která je dnes zaměřená na výrobu a konstrukci především tereních Crosových strojů,sportovních motocyklů různých kubatůr, dnes osazovaných 4 takt.motory, které jsou v prodeji též v ČR.
Výše prezentovaný 3 rychlostní moped Beta byl vyroben v r.1980,kdy před ním byly k dispozici též 2 rych.mopedy Beta.K mopedu je kdyspozici manuál v Angl.
Svého času byl dovoz mopedů i do USA a v rámci Evropy/dle informací uvedených na stránkách www.
S ohledem na r.výroby r.1980 se jedná již o veterán.
Moped nepodléhá registraci ,ani pravidelným kontrolám na STK.Samozřejmě jsou u toho stroje k dispozici potřebné doklady a to nabytí vlastnictví,zelená karta-pojíštění k provozu na poz.komunikacích.Tento /mě známo/ asi jediný kus,který je v ČR v provozu byl dovezen soukromě z Itálie.
K těm lepším stránkám patří i to,že dobře startuje/na 1 našlápnutí/,nemá motobaterii,zdrojem proudu je magneto s 6V provedením.Motor dvou takt,cca 48cm3, 3PS,spotřeba cca 1,8l/100km,míchání benzinu a oleje 2MT 1:50 ,rychlost cca do 40km/hod,váha 40kg.,nádrž 3,8l.

Slabé stránky

Slabé stránky by se též nějaké našly,ale jak a pro koho.Pro účely, pro které tento moped slouží, tak prakticky nejsou.
Samozřejmě v porovnání se Simsonem S51,který není mopedem, ale malým motocyklem s podobnými parametry výkonu motoru, je to nesrovnatelné.Simson má případně i 4 rychlosti,o něco větší spotřebu benzínu/cca 2.5l/,ale jeho váha je dvojnásobná,cca 80kg,rychlost až 60km/hod.uveze 2 dospělé osoby,přívěsný vozík atd.
S Simsonem lze cestovat i na větší vzdálenosti/jsem též jeho použivatelem/,ale musí být registrován,povinná tech.prohlídka jednou za 4 roky,má 12V baterii s elektr.zapalováním ,servis,náhradní díly a jejich dostupnost,počty vyrobených ks.atd.

Moje úpravy

výměna tesnících elementů u karburátoru po jeho rozebrání-vyčištění.Jedná se o karburátor Delorto,který je používán též v mopedech jiných značek v ČR.

Motor

Spotřeba paliva l/100km 1.8
Spotřeba oleje l/1000km mot.1:50

Obecné

Moje závady prakticky nejsou,moto jezdí,nastartuje na "první našlápnutí",chvíli jsem hledal tu správnou svíčku...
Použitý spotřební materiál Na výše uvedný 3 rychlostní moped,bylo použito pár doplňků viz výše,a byly vyměněny některé bovdeny/ např.k plynu/.
Jinak vše je původní,včetně žárovek,snad ještě svíčka zapalování za jinou hodnotu.Použitý olej do 2takt.motorů Castrol 2MT v poměru 1:50

Zázemí

Zkušenosti se servisem servis vlastní, dále dle manualu pro moped Beta v A.
Výměna tesnění v karburátoru Delorto,výměna plynového lanka-bovdenu
Hodnocení-neutrální,moto naskočí na první našlápnutí, moto jede a dědu spolehlivě veze..tedy mě.
Zdravím všechny, Cenda.


TOPlist