bmw_r1300gs_cartec




Funkčnost výfuku pro motory se stříkačkou vs. na karburátorovém

  • 0

    25.2.2016 od IttaPuppu

    Zdravim,
    Řeším momentálně výběr nového výfuku pro hondu cb 600f hornet, r.v. 2006. Ohromně se mi líbí tenhle kousek - pro novější model s řídící jednoutkou a vstřikováním (http://www.bikerszone.cz/cz-detail-1060309-vyfuk-ixil-honda-cb-600-f-s-hornet-07-13-nerez-x.html), s tim že koleno od svodů bych si svařil na míru. ALE, mám strach z toho, že by i přes nalazení karbeců nebyl motor výkonný tak jak by mohl a to že od samotného motoru až k ústí výfuku bude asi 70-100cm "trubky" bez jakékoli překážky.. čili asi neustálé plameny a zpětný odpor asi téměř nulový. Jde tedy toto všechno vyřešit laděním motoru/karburátorů a dosáhnout tak kromě supr vzhledu a zvuku i plné funkčnosti?
    Díky za jakoukoli radu či podmět :)

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 2

    25.2.2016 od Dekker.dave

    Proč cpát model 07 na 06, když na 06 existuje spousta krásných výfuků? A propo dělat to dneska, když jsou na STK jak psi pomalu i na samolepky. Ber to tak, že ten původní vejfuk je naladěnej na jejich nastavení motoru, a to včetně různých ohybů, délek, přepážek apod. A to nemluvím o tom, že takováhle "větev" na motorce s takhle klasickýma rysama by vypadala divně (a taky by ti tam zůstal prázdnej výřez na vejfuk v podsedlovce) a následný "nalazení" na takhle krátkej vejfuk by byla nejrychlejší cesta k propáleným pístům/ventilům.

    Každopádně lazení by mělo probíhat pomocí motorový brzdy s lambdou. Nějaký to domácí štelování tomu spíš ublíží.

    Já měl na 00 ten Mivv X-cone. Kupoval jsem ho z eBaye pomalu za 2000,- levněji, ale to už je zase věc pro jinou diskusi. I s homo vložkou to mělo parádní změnu zvuku, bez vložky to řvalo jako ďábel. A to že už jsem slyšel hodně Hornetů s různýma výfukama, ale chraplavým zvukovým projevem a hlasitostí na X-Cone žádnej neměl. Navíc mi ho lidi často chválili, že to právě není klasická "bazuka", neslyšel jsem snad žádnej negativní názor (akorát jen od těch, co jeli za mnou :D )

    Co se lazení týče, tak jsem se trošku rozepsal ve svým deníku u motorky. Sice nejde o žádnej technickej elaborát, ale zkušenost je zkušenost. V prvé řadě mi šlo o odstranění typickýho propadu střelby z výfuku, o koně navíc mi nešlo, z toho už jsem byl tehdy poučenej:
    http://www.motorkari...etail&ddid=41936

    Nutno podotknout, že moje motorka už měla nejlepší léta za sebou a na tom motoru to bylo znát. Po nalazení střelba zůstala, ale o dost se zmenšila frekvence hlubokých pecek, místo toho nastoupilo takový pochrochtávání, jako když se vaří popkorn v mikrovlnce.

    Takže ladit ano, ale jen pro přiblížení se k továrnímu nastavení, protože tam ta motorka jede nejlíp. Jakýkoliv další zásahy, byť i servisem, ti moc k dobru nebudou, leda že by šlo o opravdu profesionální servis, kterej se živí děláním závodních mašin. Tam si ale připrav cenu daleko přesahující hodnotu motorky (vývoj, výroba, montáž, zkoušení,...). A takový stroje taky moc dlouhou životnost nemají :)

    Doplněno:

    PS: Na ten model 07 se dává takhle krátká koncovka proto, že se nasazuje na to nechutný koleno pod motorem - katalyzátor. V tom případě se zvuk mění minimálně, protože je dušenej právě v katu a změna díky jiný koncovce je minimální. Někdo komplet katalyzátor vyřezává a nahrazuje přímou trubkou, ale tam už to je zase o investici do nalazený řídící jednotky, např. Powercommander nebo Ignitech.

    Některý "specializovanější" motorky mají i možnost mapu upravit, nebo alespoň nahrát profil pro danej vejfuk (což větší výrobci vejfuků většinou poskytujou). Hornet ale do téhle skupiny nepatří, proto se mění celá jednotka.

    25.2.2016 od Dekker.dave

    Doplnit odpověď

  • 0

    27.2.2016 od fandaism

    čau, teď řeším to samé jako ty, mám 06. Koupil jsem ovál a mám objednanej dynojet a BMC, doma to sám namontuješ a pak jen necháš seřídit karbuce v servisu za pár šušní. Předtím jsem měl 03 horneta a měl jsem to samé: Mivv xcone, dynojet na maximum. a KN. nechat seřídit a jede to jak pila. Sám technik říkal, že takovýho horneta v životě neviděl. Co se týče zvuku tak jednoznačně Xcone, ale po půl hodině ostré jízdy bez vložky má hlavu jak včelín, takže už bych do něj nešel. Proto jsem koupil nerez ovál, kterej tolik neřve, ale má pěknej hlubokej zvuk celý rozsah otáček.

    Doplnit odpověď

  • 0

    28.2.2016 od IttaPuppu

    Díky chlapi za každou radu. :)

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist