-
25.9.2024 od Ondradol
Zdravím, mám dotaz. Minulý rok jsem koupil Hondu CB1000R a vše bylo v pořádku, pokaždé když jsem někam vyjel,tak teplota vody se pohybovala okolo 75°C. Jízda ve městě i když jsem byl v kolonách tak se teplota nepřehoupla přes 80°C. Před dvěmi měsíci, jsem dal motorku do servisu na seřízení ventilů. Motorku jsem vyzvedl a zhruba po ujetí 15km se rozsvítila kontrolka přehřátí a teplota byla na 125°C. Hned jsem zastavil a motor vypnul. Verdikt byl tedy, že je to nejspíš zavzdušněný, ale tím to nebylo, mechanik tedy navrhl, dále tedy padl návrh na termostat, ten se vyndal ale problém nadále přetrvával. Domluvili jsme se tedy, ať objednám origo čidlo na termostat, to se vyměnilo, ale stále žádná změna.
Mechanik si už taky neví rady. Dneska jsem to jel provětrat a po prvních 13km se teplota vyšplhala na 124°C, tak jsem to na fleku obrátil směr domov. Nemáte někdo nějakou podobnou zkušenost ohledně tohodle problému. Předem děkuji za rady
-
25.9.2024 od TDM851
Jeffak, tak kdyby to bylo tím, tak ten mechanik je fakt kapacita
Taky mě to napadlo, musí jet ventilátor-y. Ale dnes to na dochlazování nevypadá, pokud nebydlí v nějaké velké rokli. Buď to je blbost nebo se tam něco odehrálo jako těsnění pod hlavou atd.. Tipuji blbost...
-
26.9.2024 od Obdélník
Jak píší kluci přede mnou. Ventilátor má sepnout při 102°C 124°C je sakra hodně. Případně doporučuji ruční spínač ventilátoru, pokud se nespíná automaticky.
Doplněno:
Možná hloupý dotaz, točí se ventilátor na správnou stranu ?
26.9.2024 od Obdélník
A i přesto, že sepne ti vyleze teplota až na tebou zmiňovaných 124°C ?
26.9.2024 od Obdélník
Spíná automaticky při 101°C
26.9.2024 od Ondradol
Spíná automaticky při 101°C
26.9.2024 od Ondradol
-
26.9.2024 od Hydropes
Ahoj,
jestli ti to začalo dělat po seřízení ventilů => šel bych po komponentech chlazení, které jsou přímo na nebo někde poblíž víka ventilů, které musíš sundat. A tedy musíš sahat i na to chlazení.
Tzn. bude někde skříplá/nalomená/špatně zapojená hadice, shrnutý o kroužek nebo něco ucpanýho apod.Doplněno:
Dobrá, podívám se po tom
26.9.2024 od Ondradol
-
26.9.2024 od TP602
Ahoj, a ten termostat jsi tam pak vrátil? Protože když se podíváš na schéma chlazení (je to CB1000R 2008), tak asi bude menší odpor pro vodu, když se vrátí tou krátkou cestou do čerpadla a ne přes chladič (pokud by tam nebyl termostat).
Visí ve vzduchu otázka, jestli jde voda přes chladič nebo ne. To půjde ověřit změřením teploty na tělese chladiče - to by měla zvládnout i jednoduchá sonda, které se dodávají i s amatérskými multimetry. Jestli nemáš, zkus se zeptat nějakého elektrikáře. A možná, že to poznáš i rukou, že nebude moc rozpálený, ačkoli mašina bude ukazovat 120 stupňů.
Možná že by nebylo od věci i vyzkoušet funkci termostatu mimo mašinu (termostat z auta jsem dal do hrnce s vodou a postupně zvyšoval teplotu a koukal, kdy se pohne a teploměrem měřil teplotu vody. Ale taky to může být jen zavzdušněné a ten mechanik to nedokáže poznat/odstranit...
Doplněno:
Zkoušel jsem to měření teploty na chladiči oproti ukazateli teploty na displaji mašiny (tedy průtok chladičem):
- teplotní čidlo jsem opřel o horní hranu chladiče a přidržoval několikrát přeloženým ubrouskem, aby bylo v kontaktu a neovlivňovalo ho okolí
- do teploty 77 se chladič ohřívá, ale pomaleji - mašina ukazovala o 7 až 10 stupňů více oproti naměřené teplotě na chladiči
- od 77 výš ten rozdíl začal rychle klesat a od 81 to bylo už jen 1 stupeň rozdílu (tedy otevírá se termostat a zvětšuje se průtok chladičem)
- na 92 na displeji jsem na chladiči naměřil dokonce 93 (to může být chybka měření nebo umístění čidla nebo jeho rychlost)
Takže měřením bylo vidět, že se termostat otevřel, ale rukou bych to nepoznal, protože chladič se ohříval i se zavřeným termostatem. Měřil jsem laciným multimetrem s teplotní sondou (viz google: multimetr měření teploty).30.9.2024 od TP602
No ale termostat se má začít otevírat nejpozději při 83 stupních a při 95 má mít zdvih otevření min 8 mm. A když jste ho tam vraceli, tak předpokládám, že tou odvzdušňovací dirkou nahoru.
Nicméně jestli teče voda od termostatu do chladiče se pozná na teplotě chladiče oproti teplotě, kterou ukazuje mašina. Ale pořád je divné, že by se to stalo samo od sebe jen když uděláš ventily...27.9.2024 od TP602
Jojo, termostat jsem pak vrátil zpět. Nejdřív jsem ho dal do nádobky s vařící vodou a zhruba okolo 100°C se pomalu otevíral
26.9.2024 od Ondradol
-
26.9.2024 od aesel
To vyznieva, akoby sa ti to vôbec nechladilo.
Napadá mi pár možností - čerapdlo beží? Neni niekde prekážka v okruhu chladenia (napr cudzie teleso, zapadnutá špina)? Zapchatý /zdeformovaný chladič? Sú všetky hadice (po predošlom servise) na správnych miestach?
Hľadal by som problém v tom, čím sa hýbalo pri servise motora. -
26.9.2024 od maestro
A je v tom vůbec dost vody? Koukni do chladiče jestli je plný. A i do nádobky bych se podíval.
Doplněno:
Ešte mi napadlo, ako to diagnostikovať:
Naštartuj (prípadne sa trochu projeď) a sleduj, ako sa ohrievajú hadice na výstupe z bloku motora (podľa schémy okruhu vyššie v odpovediach).
Normálne by si mal cítiť, že s rastúcou teplotou vody sa ohrieva hadica na výstupe z bloku, po termostat a návratová k čerpadlu. Keď sa otvorí termostat tak bude teplo postupovať ku chladiču, chladič bude teplý/horúci, hadica za ním menej.
Tým by si mohol lokalizovať prekážku v okruhu (tzn. nemusíš to hneď rozobrať celé).28.9.2024 od aesel
Ano, několikrát jsem to kontroloval
27.9.2024 od Ondradol
-
29.9.2024 od brdyn35
Když to není hadicema, ani pumpou a termostatem, tak to už může být jedině tím, že jsou ucpaný kanálky, ve kterých proudí kapalina.
-
28.9.2024 od marna
Nie je v čerpadle vzduchová bublina?
Ten servisák podľa mňa kvôli nastavenie vôlí na ventiloch chladiacu kvapaliu vypustiť nemusel. Urobil to, alebo menil ju?