Slabší výkon, větší zahřívání motoru

  • 0

    10.6.2024 od Haar

    Ahoj,
    máme doma dvě F650GS (2000 a 2007). Zdá se nám ale, že motor té z roku 2007 topí o poznání víc, než varianta z roku 2000. Ne, že by se někdy přehřála až do rozsvícení kontrolky, ale na nižších kvaltech má, po klidném projetí města, klidně o 15 stupňů víc, než starší verze (měřena teplota oleje). Od motoru (+ výfuku) jde horko, že to pálí i přes boty a není to zrovna komfortní jízda.

    Chladící systém čeknutej, je tam dost vody, termostat i čidlo teploty je ok. Oleje je tam akorát (Shell 15W50), je tam pár dní.

    Co stojí za zmínku v souvislosti s tímhle problémem, je výměna rigidní olejové trubky za hadici vedoucí před olejovou pumpou (máme vyměněno i na 2000 a tam bez problémů). A také po kontrole lambda sondy a výměně čidla teploty vzduchu jsme jí resetnuli adaptace.
    Jinak motorka startuje spolehlivě, motor zní standardně, nechcípá, jen je moto taková trochu línější v porovnání s 2000.

    Čekovali jsme (kromě jiného) i výfukovej systém, u verze 2000 foukají výfuky cca v poměru 30:70, u verze 2007 je to 0:100 tzn. levej nefouká vůbec a vypadá, že je od výroby zaslepená koncovka. Ale asi je to tak správně.

    Stojí za zmínku, že moto byla z výroby utažená, nyní už má plný výkon (byl odstraněn doraz plynu), nicméně si teda nejsme jistí, jestli u BMW nehrábli i do řídící jednotky. Spotřeba cca 3,5 l/100.
    Dík všem za rady a tipy.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (4)
  • 0

    10.6.2024 od Hydropes

    Ahoj,
    Nedostala ta novější šutrem (nebo něčím jiným) přes chladič?
    Mě tohle kdysi dávno způsobil na staré kawě GPZ šutřík do chladiče...zmáčkla se tou rankou ta sběrná trubička vevnitř a začalo to topit...v létě přehřívat... fungovala jen cca třetina chladiče.
    Po výměně zcela OK...

    Doplněno:

    Ahoj... díky za reakci. Chladič jsem kontrolovala, žádný známky poškození nenese a ani si nejsem vědoma, že by to někde schytal. Přicpaný ani zavzdušněný to taky nevypadá. Nikde to ani neteče, vodní pumpa v cajku (měněný gufera i hřídelka, pastorky byly v perfektním stavu).

    10.6.2024 od Haar

    Doplnit odpověď

  • 0

    10.6.2024 od ja1

    A jste si jistí že byla skrcena jen dorazem plynu? Co příruby sání a trysky v karbci ,nastavení směsi

    Doplněno:

    Díky... snažíme se zjistit, airbox v originálním stavu, průchozí.

    11.6.2024 od Haar

    Taky restrikce v airboxu

    10.6.2024 od ja1

    Doplnit odpověď

  • 0

    11.6.2024 od Slávek-TDM

    Výfuky na malým GS se u jednosvíčky (do roku 2004) a dvojsvíčky liší. Sice nemyslím, že levá koncovka (katalyzátor) je úplně zaslepená, ale určitě hlavní část splodin jde přes pravou koncovku. Aspoň tak si to pamatuju z mého Dakara.
    Ale to není důvod, proč by měla novější verze víc topit. Leda by běžela s chudou směsí (ale nedokážu posoudit, jaký vliv to může mít na teplotu oleje) - nemá ta starší už měněný palivový filtr s vyšším tlakem?

    Doplněno:

    Ahoj, díky, u obou motorek byl měněnej palivový filtr.
    Chudší směs mě taky napadla, tak se snažím zjistit, jestli ta utažená verze měla hrábnutý v jednotce.
    Jinak diagnostika žádný chyby nehlásí.

    11.6.2024 od Haar

    Doplnit odpověď

  • 0

    12.6.2024 od dajos

    Nizsi vykon vyssi teplota by mohlo souviset s chudsi smesi. Urcite zkontrolovat lambdaregulaci.

    Doplněno:

    Díky, zkusíme.

    12.6.2024 od Haar

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist