globalmoto_duben_nolan




orientace pneu na ráfku

  • 0

    12.12.2023 od Radim

    Zdravím,
    na pneumatikách je vždy barevná tečka, která má označovat místo pro pro ventilek. U pneu michelin je to žlutá tečka.
    Nikdo ale mi není schopen 100%ně potvrdit, jestli ta tečka má být "u ventilku" nebo "naproti ventilku". ve dvou servisech mi dali přesně opačné odpovědi. Muj dotaz je:
    Ví někdo přesně jak to má být? uvítal bych odpověď někoho z branže pneuservisů nebo racing komunity. Nechci jen názor, chci odbornou odpověď.
    Díky moooc

    Doplněno:

    Chyba v textu - žlutá tečka je u Dunlop pneu - ne u Michelin

    12.12.2023 od Radim

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 1

    12.12.2023 od Medved

    1) Barva puntiku nesouvisi s vyrobcem.
    2) Zluty puntik je nejlehci misto na pneu a cerveny puntik je nejvyssi bod kolisani prumeru (udava sisatost).

    Zluty puntik by se mel montovat k ventilku a cerveny puntik k dulku, kterym je na rafku vyznacen nejnizsi bod kolisani prumeru. Coz samo o sobe obvykle nejde dodrzet.
    Navic to plati jenom pro novy, vyvazeny rafek. Takze v praxi jsou ti ty tecky k hovnu .

    Doplněno:

    Přesně, pan Medvěd to popsal perfektně. Barva sice nehraje až takovou roli, někde může být místo červené bílá, ale platí tohle velká tečka, ( převážně červená ) označuje bod s největší házivostí, malá žlutá je nejlehčí bod.

    13.12.2023 od Obdélník

    Doplnit odpověď

  • 0

    12.12.2023 od docent

    Zkus se zamyslet nad tím, co jsi napsal. Nedává to smysl.
    Chceš názor někoho z branže.
    Přitom ve dvou pneuservisech jsi se ptal a dostal jsi opačné odpovědi.

    Tak co bys vlastně chtěl???

    Jinak - tečka je tam, kde by měl být ventilek. Přeber si to jak chceš.

    P.S.
    Ostatně ono to nevyvážení není zase tak veliké. V případě, že se pak kolo dobře vyváží, tak se taky svět nezboří.

    Doplnit odpověď

  • 0

    12.12.2023 od Miles

    Tečka - nejlehčí místo pláště - by měla být u ventilku. Dost pneuservisů to neřeší.

    Doplněno:

    Ale kde je psáno, že nejtěžší místo ráfku je u ventilku. Několikrát jsem zkusil vyvážit, resp. přeměřit prázdný ráfek s ventilkem a nikdy nebylo nejtěžší místo u ventilku. Je to prostě kus od kusu.

    29.12.2023 od MilanR1

    Doplnit odpověď


Otázka je již vyřešena.


TOPlist