-
12.12.2023 od Radim
Zdravím,
na pneumatikách je vždy barevná tečka, která má označovat místo pro pro ventilek. U pneu michelin je to žlutá tečka.
Nikdo ale mi není schopen 100%ně potvrdit, jestli ta tečka má být "u ventilku" nebo "naproti ventilku". ve dvou servisech mi dali přesně opačné odpovědi. Muj dotaz je:
Ví někdo přesně jak to má být? uvítal bych odpověď někoho z branže pneuservisů nebo racing komunity. Nechci jen názor, chci odbornou odpověď.
Díky mooocDoplněno:
Chyba v textu - žlutá tečka je u Dunlop pneu - ne u Michelin
12.12.2023 od Radim
-
12.12.2023 od Medved
1) Barva puntiku nesouvisi s vyrobcem.
2) Zluty puntik je nejlehci misto na pneu a cerveny puntik je nejvyssi bod kolisani prumeru (udava sisatost).
Zluty puntik by se mel montovat k ventilku a cerveny puntik k dulku, kterym je na rafku vyznacen nejnizsi bod kolisani prumeru. Coz samo o sobe obvykle nejde dodrzet.
Navic to plati jenom pro novy, vyvazeny rafek. Takze v praxi jsou ti ty tecky k hovnu .Doplněno:
Přesně, pan Medvěd to popsal perfektně. Barva sice nehraje až takovou roli, někde může být místo červené bílá, ale platí tohle velká tečka, ( převážně červená ) označuje bod s největší házivostí, malá žlutá je nejlehčí bod.
13.12.2023 od Obdélník
-
12.12.2023 od docent
Zkus se zamyslet nad tím, co jsi napsal. Nedává to smysl.
Chceš názor někoho z branže.
Přitom ve dvou pneuservisech jsi se ptal a dostal jsi opačné odpovědi.
Tak co bys vlastně chtěl???
Jinak - tečka je tam, kde by měl být ventilek. Přeber si to jak chceš.
P.S.
Ostatně ono to nevyvážení není zase tak veliké. V případě, že se pak kolo dobře vyváží, tak se taky svět nezboří. -
12.12.2023 od Miles
Tečka - nejlehčí místo pláště - by měla být u ventilku. Dost pneuservisů to neřeší.
Doplněno:
Ale kde je psáno, že nejtěžší místo ráfku je u ventilku. Několikrát jsem zkusil vyvážit, resp. přeměřit prázdný ráfek s ventilkem a nikdy nebylo nejtěžší místo u ventilku. Je to prostě kus od kusu.
29.12.2023 od MilanR1