bmw_r1300gs_cartec




Jde doma repasovat hlava SC30?

Odpovědí (5)
  • 1

    28.7.2023 od Slávek-TDM

    Dosedací plocha hlavy se před zpětnou montáží přebrousit do roviny s tolerancí řádově setin mm a to si doma fakt sám neuděláš...

    Doplnit odpověď

  • 1

    28.7.2023 od Hydropes

    Kdysi davno jsme to delali na Skode 120...a davala se nova sada ventilu...a na zalapovani sedel byl pujcenej pripravek.
    Jebacka na cely den...a vysledek? Naprosto NAHOUBY...
    A tam to oproti vysokoobratkovymu motoru, kde na ventily pusobi vetsi zrychleni, nebylo tak citlive na pripadne vule.

    Plus jak tu psal Slavek...pred montazi je potreba hlavu nechat srovnat a to doma bez stolice nemas sanci udelat s nejakou slusnou toleranci.

    Za me bych se do toho nepoustel.

    Doplněno:

    Nejhorsi problem u motorek, aspon co mam odpozorovane, ze zejmena vyfukova sedla mivaji hluboke doliky, coz je zpusobeno dilem korozi a dilem zatlucenymi necistotami. Saci ventily zase trpi na repku/kukurici Babisovku, bioslozky se mohou na sacim ventilu doslova vypalit a pak byt tvrde jak sklo. V tomto pripade i pouha vymena ventilu za nove a lehke zalapovani muze zachranit motor, pokud se to podchyti vcas. Ale neni to ono a asi bych to nenazyval repasi hlavy. Spravne ma mit sedlo frezovany povrch a jsou tam tusim dokonce tri ruzne uhly, ktere je treba naprosto presne dodrzet a to se nejakym chechlanim s pastou o ventil nikdy nepodari. navic se nesmi lapovat moc dlouho, vsechny doliky se odstranit nesmi, protoze ubytek materialu je uz pak tak velky, ze i novy ventil tesni uz jen okrajem a o to drive se zatluce a je konec. Kdyz uz to teda nedela specializovany servis, tak je aspon fajn, kdyz to dela nekdo, kdo vi co dela a kdyz se to chce nekdo jen naucit, tak rozhodne ne na ctyrvalci sestnactiventilu.. zacal bych pekne na dvouventilpoem jednovalci z pitbiku, kde ta hlava stoji nula nula nic a kdyz se to nepovede, nic se nedeje.

    28.7.2023 od robfor

    Doplnit odpověď

  • 0

    28.7.2023 od robfor

    To je zajimava otazka.
    Zaprve si porid unverzalni pripravek na stlacovani ventilovych pruzin, pokud ho jeste nemas, je to investice cca 3000Kc a bude se ti hodit, protoze menit ventily bez neho si nedovedu predstavit.
    Zadruhe, ventilova sedla si doma nevybrousis, respektive, neudelas to presne a neni tam prostor pro pripadne chyby, protoze materialu neni nazbyt. Navic potrebne nastroje jsou tak drahe a tak presne, ze si je muze dovolit jen specializovana dilna.
    Zatreti, muzes si samozrejme koupit celou sadu novych ventilu se vsim, co k tomu patri, nove ventily, nove pruziny, nove gufera a nove voditka a ty nove ventily lehce zabrousit lapovaci pastou na stavajici opotrebovana sedla. Neni to uplne totez, co renovace hlavy, ale pokud nejsou sedla vytlucena, opalena nebo jinak vazne poskozena, pro bezne pouziti to postaci. Kazdy vyrobce to ma jinak, kolik muze byt ventil uvnitr, pokud jsi mimo toleranci, musi se vymenit sedla, pripadne cela hlava....

    Doplněno:



    aby jsi mel predstavu, jak to vypada v realu :D

    28.7.2023 od robfor

    Doplnit odpověď

  • 0

    3.8.2023 od sapphire

    6tis. bez simeringů

    Doplnit odpověď

  • 0

    3.8.2023 od sapphire

    6tis. bez simeringů

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist