-
24.7.2023 od Maraboskovak84
Zdravím, potřeboval bych radu. Nedobijí se my baterie zkusil jsem koupit novou po 15 km šlus baterie opět vybitá. Může my někdo poradit v čem by mohl být háček? Díky
-
24.7.2023 od Milos1
Velmi zvláštní dotaz. Nedobíjí se baterie a ty to řešíš zakoupením nové? V tom případě zkus ploché baterky, nebo monočlánky A teď vážně. Chyba bude zřejmě v dobíjecí soustavě. Například, jaké máš napětí na baterce při běhu motoru? Mělo by tam být tak třeba 13,8 - 14,2 V. Pokud je tam méně, je to špatně. Na vině bývá zpravidla regulátor. Zkus místo do nové baterky investovat do nějakého multimetru (tak třeba 200,- -400,- Kč.
-
24.7.2023 od zimirekm
Fakt otazka co pobavi. Je to jako: chlapi nestartuje mi auto, nejaka rada kde je chyba??? ))
Takze odpoved je velmi jednoducha. Kontrola alternatoru a jeho funkcnost. Zmerit pri behu motoru. To same plati i pro regulator napeti a el vedeni. Dale oxidace vsech kontaktu okolo dobijeni. No a pak zavadu odstranit. -
25.7.2023 od robfor
Budes si muset nastudovat jak funguje obvod alternator /regulator .
https://anubisuv.blo...tifikovat-vadny.html
Velmi polopticky. Alternator je zpravidla trifazovy generator elektriny, ktery se v drtive vetsine pripadu nachazi na klice motoru, na te strane kde je setrvacnik.
Po sundani toho krytu ziskas pristup k alternatoru a muzes promerit, kolik to dava voltu.
Problem je v tom, ze alternator vyrabi stridavy proud, takze jsou tam jeste usmernovaci diody, ktere ho premeni na stejnosmerny. Dalsi problem je, ze s rostoucima otackama je toho napeti moc a doslo by k prebijeni baterky, proto tam je jeste v obvodu regulator, ktery zpravidla tu prebytecnou elektrinu vyzkratuje a prevede a teplo, proto je jeho krabicka zebrovana a mela by byt na dobre chlazenem miste. Problem muze byt ve vsem, v alternatoru, v regulatoru, v kabelovych svazcich, pojistkach... musi se zkontrolovat uplne vsecko a pokud mozno systematicky.