globalmoto_duben_nolan




Chyba č.43 na palubním počítači motocyklu

  • 0

    9.1.2023 od Mike222

    Zdravím vás,

    Obracím se na vás pro dotaz, již si nevím rady.
    Jedná se o chybu Č 43 na budíku ( slabé napětí v palivovém systému ) , nevím jestli to souvisí , začalo to tím že jsem udělal v Yamaze ve Zlíně seřízení klapek , poté mě moto začala blbnout, při jízdě v nižších otáčkách ( 2000-4500 ot. )jako by vypadával válec a vynechával motor, na moment se zadusil , problém skoro vyřešila výměna všech svíček , a po pár km jízdy (50km) mi moto zdechla a již jsem nenastartoval , vyskočilo na mě hlášení chyby č.43 na budíku moto.
    Motor při startu točí , ale z palivového čerpadla neteče benzin.
    Chyba na budíku vypadá že je aktivní

    - pal. Čerpadlo OK / když natvrdo připojím k baterii tak točí ( nevím kolik přesně mám ale naměřit na mulťáku na konektoru čerpadla - bylo. Méně než 12V ) dokonce jsem v čerpadle zkusil vyměnit i motorek , ale beze změny
    - vstřikování OK
    - relé cvaká
    - vizuální kontrola ŘJ / objevil jsem lehce poškozený kabel u konektoru který jsem opravil
    - baterie OK ( nová )
    - regulátor dobíjení / na konektoru naměřena hodnota 12,4V, zbytek můžu prověřit až při chodu motoru
    - z ŘJ na kabelu který živí palivový okruh ( dohledal jsem dle manuálu ) nejde žádné napětí
    - na budíku spuštěn diagnostický režim , spuštěn test palivového systému ( D09 ) relé zacvakalo, budík ukázal napětí baterie (12,4V) ale v manuálu není napsané jestli tento průběh testu proběhl dobře, popřípadě co musí palubní počítač napsat abych věděl že že je palivový systém OK.
    - již jsem také zkusil vyměnit celou ŘJ ( jednotka, spínačka, anténní přijímač klíče ) kterou jsem koupil na bazaru , ale hází mi chybu č 52 ( tj. Že se neshoduje kód klíče s kódem antény řídící jednotky ) je pravděpodobné že tato ŘJ je špatná.

    - ještě mám v plánu “propípat” kabelový svazek zda není někde přerušen kabel po cestě
    - dále ještě nejspíše koupím další ŘJ.

    Ptám se tedy , setkal se někdo s tímto problémem ? Popřípadě co bylo příčinou a jak jste problém řešili ? Zajímá mě váš názor než se pustím do větších oprav nebo než koupím další ŘJ.
    Dočetl jsem se že někdo měnil ŘJ a problém vyřešen ( že odejde ŘJ je ale prý velmi malá pravděpodobnost ), někdo musel vyměnit celou elektriku ( svazek ) , dále píšou že často odchází palivové čerpadlo nebo regulátor dobíjení.
    Předem moc děkuji za vaše rady a ochotu.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (2)
  • 1

    10.1.2023 od Slávek-TDM

    Řekl bych, že bude někde vyhřátý konektor - ke vstřikům nebo k pumpě. Podobný problém řešil tento uživatel:
    https://www.reddit.c..._error_code_43_fuel/

    Doplněno:

    Tato odpověď je…….
    Správně !
    Moc děkuji , problém tímto vyřešen, v kabelovém svazku kde se spojuje více minus pólů ( od “spotřebičů” )dohromady tak byl nalezen jeden zoxidovaný, tudíž jsme vše vyčistil a projistotu zakápl cínem ?.
    Velké díky!! Mějte se.

    23.1.2023 od Mike222

    Doplnit odpověď

  • -3

    10.1.2023 od Martywendy

    Domnívám se že chyba č.43 neznamená slabé napětí v palivovém systému, ale "Slabý TLAK v palivovém systému". A tuto hodnotu tlaku musí ŘJ získávat z nějakého čidla. Prošel bych zapojejí k tomu čidlu a zkusil zjistit v jakém rozsahu napětí má toto čidlo posílat zpátky informaci do ŘJ při normálním tlaku v systému. Může se jednat o bezpečnostní funkci - ŘJ zaznamená pokles tlaku v systému a odpojí palivové čerpadlo, protože se domnívá že došlo k úniku benzínu (nebezpečí požáru).

    Doplněno:

    Nic takovýho tam není, domníváš se špatně. Informaci o tlaku paliva řídící jednotka nemá, kor tahle jednoduchá. Tahle chyba poukazuje na relé, které spíná štávu k pumpě a vstřikům. Hledal bych chybu tam, jestli je problém v tom celým bazmeku, ve kterým je to relé, nebo jestli není spínací zem od řídící jednotky...

    10.1.2023 od X-tra-X

    Doplnit odpověď


Otázka je již vyřešena.


TOPlist