bmw_r1300gs_cartec




Chybějící šroub nad pinem pro napínák řetězu

  • 0

    23.8.2022 od Motac

    Zdravím Vás a prosím o názor. Koupil sem Fjčko, přijel na něm 300km. Nedrželo volnoběh, a do 1.5tis ot. se tomu nechtělo, ale pak to fungovalo celkem ok, a i na 5 se s tím dalo jet i kolem 2tis. Od 100km/h byly znát vibrace. Nevím jak se to má chovat. Karbce - klapky neměly stejný mezery, takže podtlaky určitě neseřízený.
    Začal jsem dělat rozborku a zjistil jsem při vypuštění oleje na magnetu vypouštěcího šroubu šlem, který se dal rozetřít mezi 2 prsty, úplně jemná pasta, šedá, nebylo toho úplně málo, mezi palec a ukazovák tak 1mm vrstva. Jinak špony apod. ne.
    A dále jsem zjistil, že pod štelovacím segmentem napínáku chyběl šroub i podložka i pružina, že z otevřené díry do motoru kouká pin, co sedí na spodku napínáku řetězu. Je to číslo 14 https://partsdepot....984/FJ+1100L/290951/ . Pin kouká asi 1.5cm nad otvor, do stran nemá žádnou vůli ale malinko nahoru a dolu. Ale vyndat nejde. Zatím jsem nesundával víko ventilů.

    Co můžu očekávat a co ten šlem na magnetu?

    Moc díky za názor a info.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (1)
  • 0

    24.8.2022 od Slávek-TDM

    Pokud FJ nedrží volnoběh a má problém v nízkých otáčkách, zřejmě už nebudou v kondici membrány a další díly karburátorů. Nic co by nešlo řešit, ale není to laciný.
    Šlem na vypoušťáku oleje prostě bude vždy, pokud tam nejsou kovový částečky, tak bych neřešil - taky bůh ví, jak dlouho tam byl olej.
    Co se týče chybějící pružiny toho pinu, ten tam má podle mého za úkol jen to, aby tlačil seshora na vysunutý napínák a za běhu motoru nepřeskakoval zpátky přes zoubky a nemohl případně přeskočit rozvoďák na kolech vačky. Koukal jsem, že ho lidi dost často mění za mechanický napínák.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist