bmw_r1300gs_cartec




Zahřátý motor po ubrání nespadne na volnoběh.

  • 0

    2.11.2021 od Cabrio78

    Čau. Mám BMW R65 a problém s určením typu závady karburátoru.
    Závada spočívá v tom, že když se motor zahřeje (olej na 70 stupňů a víc) a přidám, tak se motoru nechce spadnout zpět na volnoběh.
    Za studena se to neděje vůbec. Při 60ti stupních to začíná byt znát a čím je teplota vyšší, tak tím je to horší.
    Děje se, že když někam přijíždím tak motor musím krotit brzdou. Pak na ten volnoběh spadne.
    Jinak ale motorku bude pořád tlačit a brzdit motorem vůbec nejde.
    Nějaký nápad čím by to mohlo být?

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (5)
  • 0

    2.11.2021 od stnd

    a jak ti běhá klapka (klapky), koukals jestli se dobře vrací? Volnoběžné otáčky jsou po zahřátí cajk? (sytič nevisí?)

    Doplněno:

    Na klapky jsem koukal, zkontroloval jsem i lanka plynu. Sytič se taky v pohodě vrací.

    3.11.2021 od Cabrio78

    Volnoběh je po zahřátí vpořádku.

    3.11.2021 od Cabrio78

    Doplnit odpověď

  • 0

    2.11.2021 od JiriBN

    Nedovreny sytic by zvyšoval otáčky u studeneho motoru a se zvyšující teplotou motoru by motor ulejval a otáčky snižoval.
    Toto vypadá na přidávání falešného vzduchu, takže zkontroluj příruby napojení karburátoru na motor i na airbox, těsnost airboxu a správně umístění filtru v něm.

    Doplněno:

    Ty jsi ještě membrány uvnitř nekontroloval? Ani karburátory nečistil?

    3.11.2021 od Pedl

    Vedení vzduchu jsem zkontroloval. Všechny spoje těsné a kokal jsem i na to, jestli jsou karburátory rově. Tedy jestli nejsou příliš vykloněný do strany. Může něco takovýho dělat špatná nebo prasklá membrána?

    3.11.2021 od Cabrio78

    Doplnit odpověď

  • 0

    6.11.2021 od 33.petr

    Zkusil bych přidat na bohatosti a velmi lehce snížit volnoběh,měl sem to samé....

    Doplněno:

    V tomdle případě řešíš bohatost na volnoběh,takže šroubkem a nastavením volnoběhu,měl sem to tak na karburátoru i na stříkačce,zkus si s tím citlivě pohrát,pokud jsi si jistý,že to není mechanická závada.

    8.11.2021 od 33.petr

    Na tu bohatost se ještě jednou kouknu. Šroub bohatosti jsem nastavil na 1 1/4 otáčky.
    Ale pak je tam ještě hlavní bohatost a ta je na jehle šoupátka. Chci pro jistotu vyměnit ty membrány které jsou spojené se šoupátkem. A právě nemám tušení jaké to základní nastavení jehly je. To by taky mohlo být. Dík za radu ;)

    7.11.2021 od Cabrio78

    Doplnit odpověď

  • 0

    6.11.2021 od Blooma

    Mě u jedný Kawy připadalo, že má moc vůli na plynu, tak jsem to trochu došponoval. Jenže pak plyn zůstával viset, kupodivu jen v zahřátým stavu. Ještě že to tenkrát bejvalka duchapřítomně vymáčkla a zabrzdila...
    Tak jsem zase povolil plyn a byl klid.

    Doplněno:

    No je tu ještě jedna záludná věc. Totiž když už je po zahřátí motor takhle rozeběhlej a nechce se mu zpátky na volnoběh, tak se zařazenou rychlostí stačí trošku přibrzdit a motor na volnoběh spadne.. Jinak lanka plynu jsem zkontroloval a ještě jednou všechny TŘI projdu. Dík za radu. ;)

    7.11.2021 od Cabrio78

    Doplnit odpověď

  • 0

    9.11.2021 od Kafoholik

    Než začneš seřizovat, zkontroluj veškerá místa kde to může prisavat faleš. Obvykle příruby, hadice podtlaku prodřený, zátky měřicích natrubků...

    Pozor, pokud saje faleš, směs je chudá a hrozí přehřívání a potíže s ventily, děravé pisty....

    Že nepadají otáčky je typický příznak že se někde mezi klapkou a sáním dostává neřízený vzduch.
    Takže neserizovat pokud to bylo ok, protože serizenim se toho zbavis jen pocitově, ale ohrožení motoru trvá.

    Doplněno:

    No. Už jsem závadu odhalil. Bylo to špatné utěsnění víčka sytiče. Tam tudy si to přisávalo dost vzduchu a to rovnou i s palivem. Za studena se to moc neprojevilo, ale jak se motor zahřál, tak si prostě dělal co chce. Všem děkuju za rady. ;)

    27.11.2021 od Cabrio78

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist