megamoto_dunlop_kveten




moto

  • 0

    24.4.2021 od jjiji

    dobrý den, už delší dobu jsem scháněl něco levneho a rychlejsiho a než je babetta a narazil jsem na jawu dandy za 6t ovšem mi dělá starosti že motor vyrabi nějaká čínská fabrika a proto se ptám na vaše zkusenosti s ním .
    dekuji

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (5)
  • 1

    25.4.2021 od krokoš

    Čau, to že motor vyrába nejaká čínska fabrika ťa nemusí trápiť. V čínskych fabrikách sa vyrábajú motory napríklad pre motocykle BMW , vo firme Loncin, Všetky 650-značky Rotax ( Rakúsko) čo kúpila licenciu BMW sa tam robia a montovali sa do Aprílie, BMW, do Jawy a ešte všelikade . Produkcia tých motorov bola 2000 ks denne. Ja mám enduro švédskej značky Husqvarna, vyrába sa v Taliansku , majiteľom boli vtedy Nemci -BMW a motor BMW - 450 sa do nej vyrábal v Číne. Svoju otázku si mal položiť inak a nie do tejto rubriky. Napríklad: chcem kúpiť Jawu 125 Dandy, má s týmto motocyklom niekto skúsenosti? Ohľadom údržby a dostupnosti ND.

    Doplnit odpověď

  • 1

    25.4.2021 od ja1

    Proč se nepodivas sám jak jsou na tom náhradní díly, ??

    Doplnit odpověď

  • 1

    25.4.2021 od Blecek6443

    Řeknu to asi takhle: Díly se shánějí dosti špatně a jsou poměrně drahé. Dále musí být člověk šikovný, aby si se zbytkem sám poradil. Já bych osobně to motocyklu už znovu nešel. Ne proto, že by byl špatný (vyloženě skvělý taky není), ale proto, že je to hodně špatné s náhradními díly. Do budoucna ale nevidím, takže třeba z nostalgie někdy ano :).

    Pokud se vám motocykl líbí a máte rád výzvu, tak hurá do toho. Rozhodně to bude zážitek a je jenom na vás, jestli dobrý, či nikoliv.

    Jinak osobně není motor to, čeho by se měl člověk na Dandyně bát. Já měl versi s motorem CPI a řekl bych že dobrý. Nevím jak z dlouhodobého hlediska, ale za dvě sezóny jsem s ním problém neměl a ani jsem na něm nic nedělal, mimo ladění karburátoru a výměny řetězovky. Ani ventily jsem neseřizoval a jestli to dělal předchozí majitel, to také nevím. Jediné co, tak si bral trochu více oleje, ale to bylo nájezdem a stářím.

    Rozhodně by to chtělo motor zgenerálkovat, pokud to s Dandynou myslíte vážně. Co tak vím, tak člověk, který už se v nějaké té Jawě hrabal, by to měl zvládnout doma, ale já to nedělal, tudíž nevím. Pokud jsou k sehnání díly na generálku také netuším, ale myslím si, že jestli má motocykl chvíli jezdit, tak to bude potřeba...

    Toť asi vše co bych k tomu řekl. Tak jako tak držím palce

    Doplněno:

    Jinak je ještě rozdíl mezi 125 Dandynou a 50 Dandynou. Já měl 125, což je čtyřtakt a padesátky byly tuším 2t, ale tím si nejsem jistý.

    Pro doplnění jsem na Dandyně lítal denně a najel jsem za dvě sezony kolem 15 tisíc, což není nic extra, ale po tu dobu holt nebyla nutná žádná oprava motoru.

    Ještě k té generálce motoru. Je to sice čtyřtakt a Jawy byly 2t, takže to bude složitější, ale myslel jsem tím to, že šikovný člověk se zkušenostmi s generálkami starého 2t motoru by to měl zvládnout. Ještě jednou opakuji že jsem to jenom někde četl, či slyšel.

    25.4.2021 od Blecek6443

    Doplnit odpověď

  • 0

    26.4.2021 od pivrji

    Jawa Dandy za 6000,- = dát to do funkčního stavu, to aby jsi byl velmi zručný mechanik
    Náhradní díly NEJSOU - prodává pouze Fichtlkrámek a Partdeck.
    Motory se dávali od 3 výrobců, CPI byl zřejmě nejlepší.
    Je to typická Jawa, budeš šroubovat do zblbnutí.

    Za mne jako majitele - pokud chceš jezdit - kup si nový např. Malaguti a jezdi. (není to knížecí rada)
    Pokud hledáš projekt - je to ideální, ale sezonu 2021 už nestihneš.

    Není problém nasypat do Dandy 20 000,- a je to pořád moto 20 let staré, se všemi nedodělky apod.

    Inspirující video:



    Mimochodem - ve videu to spravovali 40 dní a věděli co dělají.

    Doplnit odpověď

  • 0

    3.5.2021 od hondzik9

    Ahoj,
    nevím jestli je to ještě aktuální, ale mám s Dandy osobní zkušenost, tak se chci podělit.
    Člověk by řekl Jawa, česká motorka, ale jak píšou nade mnou, tak ND jsou velký problém.
    Z tý doby nemám moc zkušeností z jiných motorek, ale žádný zázrak to nebyl. Věčně jsem jsem na tom něco řešil a kamarád na Dakaru taky.
    Výhoda byla, že jsem se naučil dělat si nějaký servis sám.
    Pokud tě vyloženě tahle motorka neláká nebo tě nebaví se v motorkách hrabat, koukl bych jinde.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist