globalmoto_duben_nolan




nehází jiskru - moped s magnetem

  • 0

    31.5.2020 od kkucik

    Zdravím ,
    snažím se opravit mopeda ze západního německa solo 712 , je to stejné jako stadion , ale zde není tento typ abych mohl zadat správně . Nehází mi potvora jiskru . Svíčku mám novou , kablik průchozí bez poškození , cívka vypadá dobře , je na ní mezi skorkami cca 1.5 kilo-ohmu , jedna svorka se zdá ve skratu se šasí cívky ale jsou tam 2ohmy . Když točím , pěkně mě ale kopla , na měřáku při otáčení se generuje skoro 150V střídavejch . Na druhé cívce se generuje skoro 6V . Kondík je mezi póly bez zkratu , pokud měřím ohmetrem na nejvetší odpor , kondík se nabíjí odpor stoupa , pak opačně a také odpor stoupá ... Už se v tom patlám 4 dny , díly se moc nedají sehnat . Moped jezdil , jen mi nefungoval karbec , tak jsem komplet vyčistil a sestavil , nádrž vyčistěná ... paráda , jen ta jiskra nic :( , zapojení mi přijde stejné jako u stadiona , prostě jednoduchý , funkční .

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 1

    31.5.2020 od Milos1

    U Stadionů v originále je zapalovací cívka pod rotorem magneta. Protože odcházely, dávala se tam světelná, která "poháněla" klasickou zapalovací cívku (velkou, kulatou). Nevím jak to má zapojené Solo. Těch 150V, které naměříš multimetrm při startování je blud. Multimetr zapalovací napětí změřit nedokáže, jsou to řádově kV. Pokud tě cívka kopla, měla by být dobrá. Zkus, jestli vysokonapěťový kabel bez fajifky dává jiskru proti kostře. Jestli jo, tak je vadná fajifka. Nová svíčka není záruka, že je v pořádku. Zásadně bych používal nepdrušenou (v označení není R). Fajifku také neodrušenou. Ty odrušovací odpory jsou nejčastějším zdrojem poruch. Jinak, jestli tam máš tu velkou kulatou cívku, nevím na kolik je voltů. Třeba u Babet se požívá 4V. U té by měl být odpor mezi svorkami pod 1 ohm. Mezi svorkou svorkou 15 a vn výstupem by měl být cca 6000 ohmů. Měřením odporu se ale stav zjistí pouze orientačně, protože mezizávitový zkrat se nepozná, to by se musela měřit indukčnost.. Podle mně by odpor mezi svorkami a "futrálem" cívky měl být nekonečný. Vznikají při startování mezi kladívky jiskry? Pokud ano, je v háji kondenzátor. Tak hodně štěstí

    Doplněno:

    Tak jo, dej vědět. Zajímá mně to a možná se ta zkušenost i někomu hodí

    1.6.2020 od Milos1

    Ještě jsem to včera jednou měřil , odpor startovací cívky cca 5800 ohm , a úplně se mi nezdá fajfka . Nějak úplně nepřevádí , je na ní špatnej kontakt ... Zabehnu jí koupit s novým kablíkem a testnu to .. Dám vědět . dík

    1.6.2020 od kkucik

    Doplnit odpověď

  • 1

    1.6.2020 od ThomsonMotorson

    Popř, když to bude v háji, tak dát elektronické zapalování. Na YouTube najdeš videa i s popiskem. Je od toho pak navěky pokoj. Kdybys je nenašel, tak mi napiš zprávu a pošlu odkazy.

    Doplněno:

    také jsem o něm přemýšlel , jen nevím, zda na tento stroj bude pasovat . Mám SOLO 712 z roku 1982 hydronik . Je to zapojením stejné jak Sdadionek , jen je to vše trochu jiné . Musel bych to zkusit jestli to pasuje ... děkuji za reakci

    1.6.2020 od kkucik

    Doplnit odpověď

  • 1

    1.6.2020 od CRF1000

    nejjednodussi reseni popsal Milos1, svetelnou cívku a indukční ze simsona, je malá a hází dobře
    nebo tu cívku převinout, je to slabý drátek a pakárna s nejistým výsledkem

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist