globalmoto_duben_nolan




Drnčení motoru

  • 0

    5.4.2020 od Necfi

    Ahoj,
    vlastním Kawasaki Er 6f (rv. 2007 najeto 45 000km, stáhnutou na 35KW) a dneska se po cca 30 km začal ozývat opravdu velmi hlasitý drnčivý plechový, cinkavý zvuk, zvyšující se s otáčkami. Včera jsem měnil olej (castrol 10W40 1.9l) a olejový filtr (hf 303). Drnčení vychází z oblasti motoru. V půlce cesty jsem si všiml, že při rychlém přidání plynu napřed vyskočily otáčky motoru a až po chvilce šla cítit odezva od zadního kola. Při běžné manipulaci s plynem byla odezva na plyn okamžitá. V tu chvíli jsem tomu nepřisuzoval větší význam, jel jsem s přítelkyní a nejsem zvyklý na cestu ve dvou. Jinak motor se točí naprosto v pořádku a řazení jde taky normálně.
    Prosil bych o radu o jaký problém se může jednat.
    Díky

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (5)
  • 0

    5.4.2020 od Popolnik

    45K dával si premerať ventilové vôle ? Ak je to stále aj na voľnobehu, problém by mohol byť tam. S olejom pokiaľ je ho tam akurát (nie veľa nie málo) si nepokazil určite nič.

    Doplnit odpověď

  • 0

    6.4.2020 od rousini

    Podle toho, co popisuješ o prodlevě zátahu po přidání plynu to vypadá na spojku. Nejčastěji se to projeví na nejvyšší kvalt a s naloženou motorkou...

    Nejsem mechanik, tak neposoudím ty zvuky k tomu, ale nějakej problém ve spojkovém koši by to mohl způsobovat

    Doplnit odpověď

  • 0

    6.4.2020 od yozo444

    a ten zvuk počtu aj na voľnobehu ?a zmení sa zvuk pri stlačenej spojky?daj sem video

    Doplněno:

    Ahoj, díky za odpověď, to drnčení jsem už vyřešil. Po jízdě na takové strašné silnici se zřejmě uvolnil výfuk a rozklepalo se to tak, že se uklepala ve svaru část svodu co vede do výfuku asi 6 cm to půjde svařit. Takže tenhle problém se naštěstí vyřešil.

    7.4.2020 od Necfi

    Doplnit odpověď

  • 0

    6.4.2020 od Skrunch

    Spojka, spojkový koš. Unavenost lamel poznáš za jízdy i tak, že po zařazení 5 stupně a následné odřazení na 3 stupeň spojka zaklouže. Ale pozor, prokluz může udělat i špatně se vracející spojkové lanko. Ten zvuk může dělat vybitý spojkový koš, opotřebené přítlačné pružiny, opotřebené vymezovací plechy lamel.
    Rozdělej víko spojky, uvidíš

    Doplněno:

    No, se špatně nastaveným lankem jsi tu spojku taky mohl odkouřit... Nastavení páčky (vzdálenost od řídítka) v tom nehraje roli...

    7.4.2020 od juryna007

    To klepání bylo způsobeno tím, že jsem jel po spatné silnici a lehce se uvolnil výfuk a ten pak uklepal ve svaru část svodu co jde do výfuku. Toho jsem si hned nevšiml. to se svaří.

    No a to s tou spojkou. Koukal jsem pak ještě na to a na spojkové páčce byla minimální vůle, spíš vůbec žádná a lanko bylo napjaté. Měnil jsem na konci minulé sezony páčky a nevím co se stalo, že jsem to nechal takle bez vůle. Ať tak nebo tak, může ten prokluz být způsoben jen špatným nastavením spojkové páčky? Teď mám oddělané svody a výfuk tak nemůžu soudit podle toho, že bych to jel projet.
    Tohle je moje druhá motorka a mám za sebou jen dvě sezony tak ještě nemám tolik zkušeností.
    Jinak díky za odpověď.

    7.4.2020 od Necfi

    Doplnit odpověď

  • 0

    7.4.2020 od juryna007

    Ta pomalá reakce na plyn kdy ti vyletí otáčky a motorka akceleruje pomalu (jako na variátoru) je opotřebena spojka nebo špatně nastavená spojka ale v těch kilometrech spíš opotřebena....

    To drnčení by chtělo slyšet.. Může to být cokoliv od ventilů po řetěz.....

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist