bbg_listopad_2




Má gsx 750 F vlastní okruh pro chlazení olejem?

  • 0

    30.10.2019 od Korado50

    Ahoj, snažím se pořád přijít na to proč mi po vypnutí a odstátí motoru občas olej indikuje že ho tam je půlka, občas plnej a občas žádnej, každopádně to je problem protože nemůžu změřit korektně hladinu. Nikde nic neteče a motor vyjma studeného startu brzo ráno nekouří.

    Proto by mě zajímalo, nevíte někdo zda má gsx 750f jeden olej na mazání i chlazení a nebo se jedná o dva okruhy? Jeden na mazání a druhý na chlazení? Pokud ano měli by v motocyklů být tedy dvě olejová čerpadla? Napadlo mě že kdyby to byl jen jeden orkuh mohl by být na víně pricpany chladič.

    Díky

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (2)
  • 0

    31.10.2019 od Krizon4

    Kdyz jsem si to precetl tak moje prvni reakce byla "to je ale prece naprosta kravina" kdyz vyrobce rika ze je motorka chlazena olejem tak to znamena ze je to vzduchac s chladicem oleje. A taky ze mit olejovy okruh ciste na chlazeni je volovina, olej je tam kvuli tomu aby mazal, pokud tam ma byt okruh jenom na chlazeni, pouzije se jina kapalina pro tyhle ucely lepsi (lepe teplovodiva)

    Ale pak mi to zacalo vrtat hlavou, ze by mozna mohlo davat smysl mit treba dva olejove okruhy, jeden bude mazat kliku a valce, a druhy by mazal ciste jenom hlavu. A v kazdem by mohl byt olej jine specifikace. Existovalo nekdy neco takoveho ? Treba ne v motorkach, ale v autech ?

    Doplněno:

    Je tam čtyřdobý, vzduchem a olejem chlazený šestnáctiventilový řadový čtyřválec DOHC se obsahem 748 ccm (68kw, 67nm), má pořádný žebra na válcích pro chlazení a taky na víku ventilů jsou celkem slušný žebra, před tím je ale ještě ten velkej chladič podle všeho to zatím vypadá že tam je jedna náplň (4.5litru tam je celkem) nikde to nepotvrzují ale ani nevyvraci ?

    31.10.2019 od Korado50

    Doplnit odpověď

  • 0

    31.10.2019 od krokoš

    Čau, tu na motorkároch je článok o návrate Suzuki k systému SACS to je chladenie olejom. Majú ho aj motory GSX 750, a 600. Ja mám Inazumu GSX 750. systém je popísaný v tom článku. tie malé rebierka čo majú GSX sú len na parádu ten olej u terejších ( a asi aj u tých starých) motorov Suzuki to uchladí aj bez nich. . Má to jedno čerpadlo na olej a dva olejové okruhy mazací a chladiaci. termostat to nemá. Výhoda je v úspore hmotnosti a jednoduchosti , cene.

    Doplněno:

    Tu na motorkároch máš manuál k tej motorke. Oleju pri výmene s filtrom 3,5 l, pri výmene bez filtra 3,2 l, a celková náplň pri oprave dokonca 4,7 l, som čumel, dnes som to schválne študíroval, kvôli tebe. Meníš po 6000 km, každú druhú výmenu meníš aj filter olej 10W-40 pre motorky.

    3.11.2019 od krokoš

    Čau, mám Suzuki Inazuma GSX 750 ten istý motor ako v tvojej. Olej po jazde nekontrolujem, len sem tam pred jazdou a nejak ho je tam stále stejne tak to neriešim a ani nedolievam. schválne, kvôli tebe budem sledovať po jazde, som zvedavý čo to ukáže. Olej som od výmeny nedolieval, síce raz, áno, mám na oleji nabehaných cca 4000 km. Merám ho na kolesách podržím rukou , aby bola motka rovno je tam po vrch okienka. Ten článok nájdeš, tu si klikni na články a polistuj trošku dozadu a je tam článok o indickej Suzuki 250 gixero tam o tom píšu. Systém mazania je identický s tým čo máme v motorkách , SACS. Je tam aj video. aký olej tam máš? Ja tam mám Shel 10W40 samozrejme pre motorky a ten je dosť riedky, nalial som ho tam, lebo som ho mal doma kopu , dával som ho do Suzuki GS 750 aj do Yamahy XT 600. teraz tam chcem naliať Motul 10W40. Možno tam máš nejaký hustejší olej a ten pomalšie posteká do vane. Koľko máš km nabehaných? Skús, či máš po jazde horúci chladič, síce môj sa tiež nahrieva až po cca 10 km,vtedy mi už hreje guľky. ešte raz ten olej pozriem po jazde, kvôli tebe a potom napíšem, teda sám som zvedavý, čo uvidím.

    3.11.2019 od krokoš

    Díky za objasnění :) článek jsem zde bohužel nenašel :( ... nicméně pokud se mi stává že občas olej nesteče a občas ano může to být asi špatnou průchodností chladiče ? tipnul bych že ano, zítra pro jistotu udělám pár testů a dám si pozor aby to bylo na rovině :) chladič má na jednom místě tak 2x1cm ohnuté žebra asi tam vletěl šutr máte někdo zkušenosti s narovnáním žeber ? mám na to vzít malej šroubovák nebo něco jinýho ?

    1.11.2019 od Korado50

    Olej tečie po chladení a mazaní z oboch okruhov do vane , potom do chladiča a znovu do mazacieho okruhu a chladiaceho okruhu. Olej je spoločný, jedna náplň a dve použitia.

    31.10.2019 od krokoš

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist