globalmoto_duben_nolan




Plexi

  • 0

    28.6.2018 od Josef25

    Ahoj, koupil jsem mírně jetou Suzuki DL 650 V Strom. Když jsem ji vezl domů po vlastní ose, tak jsem jel za os. autem a zdálo se mě, že cítím na těle a hlavně na helmě poryvy větru, tak jam když jedete za nákladním autem. Po cestě na evidenčku jsem jel sám a když jsem se přikrčil tak cloumání přestalo. Doma jsem nastavil plexi do střední polohy a přidal proužek plexi na horní část originálu (nemohu si vzpomnět na origo název)(proužek jsem našel v jednom z kufrů). Vůbec to nepomohlo, spíše naopak. Dal jsem si starou volnější helmu a při rychlosti nad 100 km/h mě helma nepříjemně poskakuje na hlavě. Toto je způsobeno vířením vzduchu za plexi. Při naklonění vpřed k plexi tento jev ustane. Máte stim někdo zkušenosti? Případně jak jste to řešili, nechci jezdit v předklonu :). Na Yamaze FZ1 mám malé plexi, více zakloněné a s uvedeným jevem jsem se nikdy nesetkal. Děkuji za odpovědi kterém mi pomohou celou věc vyřešit. Dodávám, že měřím 192 cm.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (9)
  • 0

    28.6.2018 od Clint.

    z mé zkušenosti mohu říct, že každá jízda je na turbulence za plexi jiná, hodně to ovlivňuje aktuální vítr, ale v tvém případě to asi bude chtít deflektor nebo vyšší plexi, s tvojí výškou to nejspíš bude takto. Já mám 175cm a plexi na nejvyšší poloze a mám to akorát.

    Doplnit odpověď

  • 0

    28.6.2018 od Jojko

    Také mám 195 cm a už jsem si zvykl, že to jde na helmu. Mám to jak na nakedu.

    Doplnit odpověď

  • 0

    28.6.2018 od Miudas

    Zkus si udělat třeba takovýto test tvého deflektoru a různě ho naklánět pokud to jde. Jinak 192cm už je hodně, musel bys mít nejspíš turistické plexi nebo Airflow od Givi, které se dá dát hodně vysoko. Mám 186cm a takový ten stavitelný "originál" deflektor a je to jako kdybych tam nic nedal. S tím Airflow to je výrazně lepší, jen ti to může bránit ve výhledu.

    Doplnit odpověď

  • 0

    28.6.2018 od Jarda40


    Měřím 187 cm. Na Vstromu jsem měl plexi v horní poloze (nejvyšší) plus deflektor a bez problémů. Vítr mi šel až nad hlavu.

    Doplnit odpověď

  • 0

    29.6.2018 od Brucoun11

    V-strom nemá propracovaný plexi. Přesedlal jsem na BMWéčko a jsem bez výhrad. S V-stromem se to nedá srovnat. A teď se do mě pusťte.

    Doplnit odpověď

  • 0

    29.6.2018 od art007

    Zkus plexi od GIVI Airflow resp KAPA Airstream - složené ze dvou dílů - nastavit se dá poměrně dobře - mám 197 a zcela mi to vyhovuje...
    http://www.motokufry...50-L2-11-16-K-AF3101
    tedy - pokud máš rok 2012 a novější.. U starších pomůže deflektor - ale chce to si s tím pohrát a nastavit...

    Doplněno:

    Airflow GIVI můžu doporučit, chce si to trochu pohrát s nastavením, mám to na 185 cm tak, že mohu jet s pootevřenou vyklápěčkou a větrám horní ventilací v přilbě. Když to dáš moc vysoko, tak se upečeš, nefoukne ani větříček, všechno jde přes...

    30.6.2018 od Seeker65

    Doplnit odpověď

  • 0

    2.7.2018 od PigoFox

    Zdravim vas :) kolikata to je tva motorka protoze na kazde motorce to bude delat at mas sebelepsi.... ty turbulence se proste tvori za autem atd ... tomu se nevyhnes ... a pripadne si zkus posunout plexi ... stastnou cestu ...

    Doplněno:

    Hoj. máme doma se synem na značkách pět motorek, tedy když počítám i Jawu 50/21. Máme Jawu 350/640, Honda 125 V Varadero, Suzuki V 650 Strom a Yamaha FZ1. Tím se nechci chlubit, jen jsem se na těchto motorkách nesetkal s takovým vířením vzduchu tak jak na Stromkovi. Připadá mě, že je plexi moc daleko vpředu a tak když se uzavírá tzv. vzduchová kapsa za plexi, tak se to děje ještě předemnou a proto to tak víří. Když jsem se předklonil k plexi, tak to ustalo. Chtělo by to asi více usměrnit proudění za plexi. Hledal jsem někoho s podobným problémem a byl zvědavý na to jak to vyřešil..

    4.7.2018 od Josef25

    Doplnit odpověď

  • 0

    5.7.2018 od madma

    Zdravím...
    řešil jsem v loňským roce na jaře v podstatě stejnej problém. Mám 189 cm. Stromka jsem koupil už s přídavným plexi (čerta starýho si pamatuju, co to bylo za značku), takový to štelovací asi do pěti různých poloh přizvednutí a nakolpení. říkal jsem si, že to bude pohoda, ale když jsem jel, fackovalo mě to proudění vzduchu náramně...
    Pořád jsem špekuloval, jak to vymyslet a co koupit, abych ten proud vzduchu poslal nad hlavu (všechny origo nástavce na plexi tak cca 3 litry a vejš) a pak mně napadlo zajet tady u nás k šikovnýmu sklenáři a domluvit se s ním. Nechal jsem mu tam na tejden odmontovaný originál přídavný plexi a domluvil se, aby mi zkusil z nějakýho průhlednýho polykarbonátu (nebo jak se ten bordel jmenuje) uřiznout v podstatě totéž, jen o necelých 5 cm vyšší. Po tejdnu se ozval, že má asi hotovo. Pěkně uříznutý, zabroušený hrany, natvarovaný pomocí horkovzdušky. Stačilo jenom vyvrtat díry a přichytit na původní packy, který jsem ani nesundaval z velkýho plexi.
    A výsledek?
    Jednoznačně bomba!!! Pět cm rozdílu ve vejšce udělá neskutečnej rozdíl s prouděním vzduchu. Dřív jsem měl helmu zajebanou od hmyzáků po každý jízdě jako hovado a teď? Jestli tam po 200 km najdu tak tři muší nebožtíky, tak je to moc...
    Chtěl za to 430,- Kč, dostal pěťo. Za mně jedny z nejlíp investovanej prachů do motorky.

    Doplnit odpověď

  • 0

    9.7.2018 od Trnec4

    Ahoj,
    měl jsem na svém V-Stromu stejný problém. Na dálnici se s tím nedalo ject.
    Byl jsem v Suzuki v Praze, kde mi asi za 3500 Kč cpali plexi i s deflektorem.

    Nakonec jsem zde na Motorkářích našel pána co dělá deflektory sám a za 1000 Kč v Praze. Koupil jsem ho od něj a od té doby svatý klid. Můžu jezdit i 130 Km/h a a klidně jen se sluneční clonou.

    Doporučuji tedy koupit deflektor a je vyřešeno:https://www.motorkari.cz/motobazar/nahradni-dily/kapoty-plasty/plexi-stity/univerzalni-pridavne-plexi-na-vetsinu-typu-plexistitu-970915.html

    Moje výška 187 cm a no problém.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist