-
4.5.2018 od Majo23
Ahoj motorkári,
mám problém s elektrikou na mojom viragu. Pár týždňov do zadu mi zhorel regulátor. Myslel som že je to preto, že som motorku pár krát roztlačal, lebo som mal rozsypanu volnobezku. Opravil som volnobezku, vymenil regulátor, nabehal som cca 300 km a vyvrela mi baterka. Meral som napätie ktoré púšťa regulátor na baterku a pri voľnobehu dával 14V, pri otáčkach to šlo až na 18V. Viete mi niekto povedať či je vadny regulátor, alebo môže aj alternátor robiť taký prúd, že to ten regulátor jednoducho nezvláda? Prípadne ako urobiť ešte nejaké iné merania, aby som zistil, kde je problém? Vďaka
-
4.5.2018 od Efrax
Roztlaceni regulator urcite neodela. Je docela mozne, ze novy regulator je spatnej, zvlast pokud si tam dal nejaky levny z ciny :) Kazdopadne to chce premerit i alternator a zkontrolovat kabely, protoze je pravdepodobne, ze tam najdes pricinu co odpravila 2 regulatory. Dobry navod a je tu http://motoride.sk/...klovych-baterii.html
Doplněno:
Urcite no, chce to proste vsechno zkontrolovat. Ja si s tim dost uzil. Pricina byl zkrat na statoru, kterej odpravil regulator. Motorka nedobijela, dal jsem do servisu a tam vymenili stator. Pak jsem zjistil ze se mi uvarila baterka, protoze to odnesl i regulator
na kterej neprisli :) Pak sem tam dal nejakej levnej a ten dobijel, jen dokud se nezahral... Ted tam mam regulator od vape a snad uz dobry.4.5.2018 od Efrax
Vďaka, podľa tohoto návodu som už skúšal postupovať, akurát som si teraz všimol že skutočne môže byť vadné ukostrenie... Zajtra skúsim prečistiť ukostrovací kábel
4.5.2018 od Majo23
-
5.5.2018 od chatra
Virago nemá alternátor s cizím buzením. Má magneto, což je třífázový generátor a za ním regulátor. Ten obsahuje usměrňovač a tyristorový paralelní napěťový regulátor, který po dosažení daného napětí zkratuje vinutí tak, aby bylo výstupní napětí bezpečné pro baterku.
Pokud máš multimetr, změř na:
Magnetu:
- odpor mezi jednotlivými vývody magneta, musí být max. v jednotkách OHM.
- odpor mezi jednotlivými vývody magneta a kostrou, musí být >1MOHM
- po nastartování, při odpojeném magnetu, jednotlivá fázová napětí (1-2, 2-3, 3-1), musí být stejná a stoupat s otáčkami.
Regulátoru:
- odpor výstupu (k baterce) musí být v jednom směru nekonečný, v druhém je zkrat přes diodu, prahové napětí cca 0,7V
- prahové napětí diod na vstupech (1-2, 2-3, 3-1), musí být cca 0,7V
- při postupném připojení všech vstupů (1-2, 2-3, 3-1) na regulovaný DC zdroj, při zvyšování napětí z 0V musí regulátor při cca 14V zdroj zkratovat.
Pokud se tohle děje, je magneto i regulátor OK a problém hledej v kabeláži.Doplněno:
Vďaka za radu, meral som už všetko možné na motorke, čo si pamätám, tak všetky hodnoty som mal tak ako píšeš, čiže by to malo byť ok a problém by mal byť teda niekde v kábloch :( ale skúsim to radšej ešte raz podľa tohoto tvojho postupu a uvidíme čo zistím
6.5.2018 od Majo23
Vďaka za radu, meral som už všetko možné na motorke, čo si pamätám, tak všetky hodnoty som mal tak ako píšeš, čiže by to malo byť ok a problém by mal byť teda niekde v kábloch :( ale skúsim to radšej ešte raz podľa tohoto tvojho postupu a uvidíme čo zistím
6.5.2018 od Majo23
On je to alternátor s buzením pevnými magnety. Nic méně dobrá odpověď.
6.5.2018 od Milos1
tak to je fundovaná odpověď
máš mou poklonu
radar6.5.2018 od radar535
-
4.5.2018 od petrkkk
bude vadný regulátor, měl jsem 535 , dobrý test alternátoru i regulátoru je na http://www.hondavfr...id=26&Itemid=14, dobíjení Viraga je jednoduché, je tam jen altík a regulátor , každopádně test se dá udělat v domácích podmínkách stačí jen měřák ,škoda že jsi neodzkoušel regulátor hned po namontování na moto, jaké má hodnoty, bylo by z čeho vycházet .
-
5.5.2018 od radar535
viraga žádný alternátor nemají
máš v háji regulátor a nebo cívky na generátoru
kup originály žádné náhražkyDoplněno:
http://docplayer.cz/...ory-alternatory.html
vysvětlení6.5.2018 od radar535
On ten generátor není alternátor? Co to tedy je?
5.5.2018 od Milos1
-
12.6.2018 od Tarzanbb
som to riešil teraz,
1. zhodiť regulátor
2. Vyčistiť liehom všetky dotykové plochy s kostrou
3. Pod uchytávaciu skrutku prikrútiť medený vodič najlepšie aspoň CY2,5
4. druhý koniec prikrútiť na mínus batérie
5. skontrolovať dobíjanie
u mňa sa problém odstránil ale veľmi mi spadol kameň zo srdca že som nemusel regler meniť
A čo sa týka vyvrenej batérie tak mi ostalo len cca 2cm na dne tak som to dolial destikou a fachčí. Dokedy neviem ale zatiaľ je to v poho. Viem že som jej dal na prdel ale je to bojovnica