Velká spotřeba oleje

  • 0

    2.8.2017 od BizonJawa

    Zdravím,
    ujel jsem na moto cca. 400km kdy mi postupně sežrala olej (začala svítit kontrolka oleje) a následně přestal pálit jeden válec (za průběžného dolévání oleje). Naštěstí jsem trefil moto servis kde proběhla diagnoza a to podpálené ventily. Vyčištění karbonu-přebroušení lůžek, seřízení ventilů a jel jsem domů. Při návratu jsem měl stále velkou spotřebu oleje, ale bylo to podstatně lepší. Servisák řekl vyměnit těsnění dříků ventilů s tím, že na kroužky a písty se díval a byly OK.

    Dneska jsem vyměnil sací i výfukové těsnění ventilů, změřil kompres (je v toleranci dle manuálu) nicméně po zahřátí jde z levého výfuku dým jak blázen a svíčka je opět vypálená s olejem(pravý válec stejný kompres ale ani po projížďce z něj žádný dým nejde)...někdo nějaké nápady co s tím - případně co zkontrolovat? Vybavení docela mám, ale budu rád když motor nebude muset jít znovu dolů.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 0

    3.8.2017 od Slávek-TDM

    Olej se do valce muze dostat vlastne jen trema zpusoby. Bud ho to nasaje z airboxu - tedy ho to tlaci odfukem ze skrine, nebo ho to saje pres voditka a tesneni ventilu a nebo (a to je nejvic pravdepodobny) tam jde pres krouzky a pist. Ve tvym pripade si tipuju, ze krouzky a valec jsou mimo toleranci. Nejmensi co muzes udelat je zkusit koupit jen krouzky (pokud nebude valec uz uplne sisatej nebo nebudou chyceny pisty), nechat povrch valcu znova nahonovat a slozit to - s novym tesnenim pod hlavou a idealne i s jejim srovnanim. Pokud valec a pisty budou mimo povolenou toleranci, nezbyva nez hledat jinej motor, coz bude asi problem, nebo koupit cely pistni sady a udelat vybrus. V tom pripade to bude stat kolem desitky - pokud ovsem vubec jeste jde koupit pistni sadu...

    Doplněno:

    Díky moc za rady odkaz na díly jsem našel níže bohužel písty už nemají. Ale pokud proměřím písty a válec a oboje bude v toleranci můžu koupit základní sadu kroužků(ta je k dostání) a musím to pak nechat honovat nebo to jen můžu složit? Možná se ptám hloupě, ale bohužel ve chvíli když v moto servise nepoznají že jsou kroužky KO tak už v ně nemám důvěru a zkusím to radši sám. Mimochodem jaktože je přes špatné kroužky-píst-válec stále velmi dobrý kompres? To těsní ten olej?

    5.8.2017 od BizonJawa

    Tak krouzek nebo i pist muze prasknout, to se u takhle stary motorky proste stane. Zdroj na dily nemam, bohuzel. Na partsdepot.cz uz k dostani asi nebudou.

    4.8.2017 od Slávek-TDM

    Nějak mi není jasné jak je možné, že předchozí sezonu byla moto úplně v pohodě (spotřeba oleje skoro na nule) a dělá to jen jeden válec? Nemělo by být opotřebení rovnoměrné....jen tak náhodou nevíte kde sehnat kroužky co koukám na net tak na tenhle typ nenacházím.

    3.8.2017 od BizonJawa

    Doplnit odpověď

  • 0

    3.8.2017 od mikro

    Ono přes gufírka nějaký olej muže jít, ale určitě né tolik aby to takhle děsně žralo. Kruhy v prd. vpístu budou vymlácené drážky, takže kroužky jsou spíše čerpadla na olej Vyndat změřit kroužky jaká je vůle v zámku, když je dáš do válce, a píst jak je na tom s vůlí atd.. tohle bude chtít asi jak píše Slávek pomalu na sadu

    Doplněno:

    můžu se zeptat na nějaký konkrétní návod na co se kouknout (samozřejmě do návodu moto jsem koukal takže co tam je napsané tak změřím) ale spíš tak nějak lidsky napsané jak to má vypadat....je mi divné že ten servisák řekl že jsou OK...

    3.8.2017 od BizonJawa

    Doplnit odpověď

  • 0

    3.8.2017 od Eastrider

    Ja som si objednal veci z cmsnl.com
    Dobrú ponuku má aj partzilla.com

    Doplněno:

    Vau díky mají vše a ceny nijak hrozné :-o

    5.8.2017 od BizonJawa

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist