-
20.7.2015 od peezee
Mám svou Yamaha FZS 600 Fazer r.v. 2001 od února 2015. Mám již najeto 6000 km. Moto šlapala dosud perfektně. Při jednom čístění a mazání řetězi jsem sundával víko u hnacího kolečka, a vyčistil jsem ten hnus co jsem tam našel. Hnací kolečko je vizuálné v pořádku, bylo suché a čisté. Akorát odpadlo to těsnění kolem toho víka. Řetěz jsem napnul. Odjezdil jsem jeden den. Další výjižďka byla na celý den. Po 50km se mi stala zajímavá věc. Najednou nešlo zařadit 4 a vyšší stupeň. Tak jsem zastavil sundal to víko v domňění, že bych tam našel nějakou příčinu. Nasadil a vyzkoušel se projet, žádná změna. Takže cesta zpět, po 1 km, najednou vše začalo fungovat. Takže jsem se otočil a jel na původní cíl cesty. Od té doby řazení funguje v pořádku. Ale je tady další zjišťení. Při zatahu plynem jde od řetezu nebo od převodovky takové ševelení, nevím jak to popsat, nejdříve jsem si myslel, že mi to dělá přilba, ale jde to od motorky. A zde bych potřeboval Vaše názory, co by to mohlo být?
Dle stavu hnacího kolečka a rozety při koupi bych soudil, že řetězová sada je v pořádku. mohu se mýlit. Jak náročná je servisní práce na převodovce? Na co se mám připravit? Předem děkuji za názory.
-
21.7.2015 od Rolda89
Určitě bude nejlepší hodit motorku na stojan pod kyvku, odřadit všechny rychlosti a poslouchat kde to ševelí. Jak píše peezee, přeplej řetěz může převodovce pěkně zatopit. Stav řetězu je asi nejlepší zjistit přeměřením přes články, nebo aspoň vizuelně, jak už je moc naplej na drážkách zadního kola. Na SVu jsem měl řetěz a ozubený kola, který vypadali jak nový, ale asi se někdo nestaral, měl zatuhlý články a šustěl