globalmoto_duben_nolan




Regulátor dobíjení

  • 0

    17.7.2015 od Marco17

    Zdravím,

    nedávno mi na GSX-R 750 K7 shořel regulátor dobíjení. Než jsem nainstaloval nový, proměřil jsem multimetrem co leze z altíku, to dopadlo dle servisního manuálu naprosto v pohodě.

    Nemyslím si že by hořel z důvodu elektrických veličin, ale spíš že se přehříval. Umístění je velmi nešťastné, mezi radiátorem a motorem, ještě k tomu přitápí svody. Dle internetu nejsem zdaleka jediný s tímto problémem.

    Youtube fix jsem našel umístit regulátor do airboxu, kde je tok vzduchu i když motorka stojí. To se mi ale příliš neosvědčilo, protože je regulátor tak horký, že to pálí olej z KNka, smrdí to a je to vůbec takové dočasné řešení.

    Otázka tedy zní:
    je normální že regulátor hřeje tak obrovským způsobem?
    je nutné ho nějak dodatečně chladit, nebo pouze najít vhodnější umístění, řekněme někde mezi vidle a radiátor ?
    jak je to u jiných motorek? Nějaký tip kam to chytře umístit?

    Díky,
    Marko

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (4)
  • 3

    17.7.2015 od Joggy

    čau měl jsem dost zlobení s regulátorem takže se podělím o moji zkušenost.
    Přehřáli nebo zkrátka mě odešli 2 regulátory tzn 2x KO i baterka vždy umístěné origo debilně za chladičem jak to dali japonci, na třetí pokus jsem začal řešit i umístění a chlazení jeho. Přendal jsem ho na bok rámu (do díry která je v kapotě) tak aby na něj proudil vzduch. udělal držák který je přichycen na origo dírách původního umístění. Elektroniku (ten černý pruh na zadní straně) regulátoru jsem pro sich namazal ještě teplo vodivou pastou a od té doby musím zaklepat vše OK.
    Takže ano regulátor umí pěkně topit a je třeba chladit :)
    viz ilustrační foto z netu jak jsem to vyřešil já.





    Doplnit odpověď

  • 0

    18.7.2015 od satandha

    Jo jo topí fakt hodně a to z toho důvodu, že přebytek pouští do skratu a tím to topí. Tady joggy to má udělané pěkně. Důležité je i to aby byl na něčem kovovém a na rámu, protože i to z něj odvádí teplo. Já ho teda na vfr nechal na původním místě kde toho vzduchu moc nejde, ale dal jsem na něj venťák z PC, připojil na světla a mám 3 roky klid. Dělal jsem to tak i kámošům u nás a všichni mají klid. Výhoda je, že to chladí i když někde stojíš v koloně.

    Doplnit odpověď

  • 0

    18.7.2015 od Skwanky

    Ahoj,řeším ten sám problém, na K1 každých 5000km 2X PO SOBĚ V NOVÝM VEDENÍ spečený v konektorech,ve skratu 3fáze od altíku a baterka vyskratovaná baterka.Natahl sem to zvlášt po jednom káblu a uvidím.altík novej ok 2 regulátor použitej.Bude to bud přehříváním reglu nebo regl na pikaču.myslím.Ma baterce má být 13.5až 15v při 5000ot/za min.Po nastartování na volnoběch mám 13.5 při 5000/ot.min to jde dolu na 12v čí mvic tím mín.Předem dík za rady.

    Doplnit odpověď

  • 0

    19.7.2015 od Auror

    jak pise Joggy-mam naprosto stejnou zkusenost, hlavne kup origo regulator na Ebay ho dostanes i origo za 4k nemusisk upovat napr. z parts depot za 8k. Jsou tam i neorigo za 3k atd. musi to byt OEM dil, tak jen na to bacha.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist