Jak na Airbrush
Text: Matěj Oliva | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 7.12.2009 | Zobrazeno: 13 407x
Se stoupajícím počtem motorkářů se čím dál častěji stává, že potkáte někoho se stejnou motorkou nebo dokonce přilbou. Pokud se tedy chcete odlišit, leckdy musí nastoupit vlastní iniciativa a zakázkový design.
Nejvíce na tom, jak budou na motorce vypadat, záleží především ženám. Jako zkušební plochu pro airbrush jsme tedy zvolili přilbu LS2 naší redakční spolujezdkyně Terezy. Přilba je původně v černé barvě, která by měla i po lakování zůstat dominantní. Pro začátek je třeba najít někoho, kdo bude lakování dělat. Firem nebo umělců, kteří v Čechách americkou retuš dělají, je opravdu mnoho, proto je asi nejlepší vybrat si podle referenčních fotek z webu. My jsme si vybrali ateliér Antonína Černého. Je dobré si domluvit osobní schůzku, na které nejlépe řeknete své představy o tom, jak má přilba vypadat, a grafik vám naopak vymluví něco, co by mohlo vypadat špatně nebo je technologicky problematické. My jsme zvolili jako hlavní motiv kočky a nápis na zadní stranu přilby. K návrhu pak ještě přibyla změna barvy přední části, která zjemnila tvar přední strany přilby. Je dobré mít fotky motivů, které se na přilbě mají zobrazovat, ideálně v elektronické podobě. Dál už nezbývá, než čekat a těšit se na novou přilbu. Určitě Vás ještě zajímá cena, vězte tedy, že podobný motiv, jako je na přilbě na fotkách Vás včetně návrhu bude stát okolo tří tisíc korun. O tom, jak se samotné obrázky kreslí, se nebudu rozepisovat, protože je to know-how každého umělce. Navíc zkoušet něco takového doma není nic jednoduchého a pokud se jedná o složitější motiv než rovný proužek, je lepší to přenechat profesionálovi. Zajímavější asi bude, na co všechno se dá airbrush aplikovat. Je toho hodně, přilby bez rozdílu materiálu, plechové i plastové nádrže, kapoty, kola, kryty zrcátek, hliník, vlastně kromě sedla a pneumatik se dá nastříkat celá motorka.
Airbrush je samozřejmě zalakovaný několika vrstvami laku a velice odolný, takže v přilbě můžete opravdu jezdit a ne ji jen leštit na poličce. To samé samozřejmě platí i o motorce. Problémem nejsou ani offroadové přilby, které v terénu dostávají opravdu zabrat. Pokud se vám přeci jen podaří lak opravdu odřít, není problém malbu opravit a znovu zalakovat.
Airbrush je samozřejmě zalakovaný několika vrstvami laku a velice odolný, takže v přilbě můžete opravdu jezdit a ne ji jen leštit na poličce. To samé samozřejmě platí i o motorce. Problémem nejsou ani offroadové přilby, které v terénu dostávají opravdu zabrat. Pokud se vám přeci jen podaří lak opravdu odřít, není problém malbu opravit a znovu zalakovat.
Informace o redaktorovi
Matěj Oliva - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?