yamaha_demo_tour




Rok v kompletu RST Adventure II

Pravidelným čtenářům našeho webu možná neuniklo, že jsem si pro testy cestovních motorek poslední dobou dost oblíbil jeden textilní komplet. Lépe řečeno, od začátku loňské sezóny, kdy do redakce dorazil balík s logem RST, nejezdím skoro v ničem jiném. Textilní bundu a kalhoty Adventure jsem poprvé sbalil před rokem na únorové testování do Řecka, a od té doby v nich mám najeto něco kolem dvaceti tisíc kilometrů. Je tedy zbytečné zdůrazňovat, že jsem s tímto oblečením nadmíru spokojen, ale třeba by někoho zajímalo proč.

Hned při prvním nasazení mi textilní komplet hned skvěle padnul. Při svojí postavě, kterou kdysi někdo přirovnal ke kostře z čápa, mívám často problémy s délkou nohavic či rukávů vůči ostatním rozměrům. Většinou to končí nějakým kompromisem, nebo v lepším případě sháněním prodloužené verze, pokud je v nabídce. RST je zrovna jednou ze značek, která kromě širokého rozsahu velikostí S-4XL vyrábí i kalhoty delšími (či kratšími) nohavicemi, ale nakonec jsem tuhle možnost ani nemusel využít. Standardní eMko padne jak kdyby mi ho ušili na míru, a na rukávech kde mi byla bunda volnější, jsem to doladil stahovacími pásky. Dva jsou na každém rukávu, jeden v pase a další dva zipy na bocích ještě umožňují doladit střih podle šířky pozadí. Na límci mě ani tak nezaujal suchý zip na stahování, jako příjemný materiál u krku.
U kalhot mi střihač udělal radost úzkými nohavicemi, protože většinou si v textilních gatích připadám jako v pytli. Potěší i takový detail, jako zipy vzadu na lýtkách, kterými lze kalhoty povolit když se pod ně nechce vejít vysoká bota. Stahování v pase na dva sucháče je celkem standard, stejně jako všité gumy na bocích, ale třeba protiskluzový pásek na vnitřní straně zvýšené bederní části. Z kalhot neleze triko, jednomu netáhne na záda a život je zas o chlup veselejší.
A teď k tomu, proč tyhle hadry oblékám na motorku už rok skoro denně. Komplet RST Adventure II je přesně ten typ oblečení, které dokáže zahřát když teploty klesnou pod deset stupňů, a zrovna tak se v něm dá pohodlně vegetovat i při tropických třicítkách. K tomu jsou tu velké větrací panely na hrudi a stehnech, zipy se síťkou přes celou délku rukávů, na zádech a ještě dva krátké na ramenou.
Na kratší trasy si můžete troufnout i bez regenkombi, protože menší přeháňku zvládne vkládací nepromokavá membrána Sinaqua. No, a proti skutečné zimě spolehlivě funguje teplá vložka. V té se naopak skoro nedá vydržet jakmile teploměr ukáže víc než patnáctku. Součástí bundy je ještě sundavací nákrčník, ale protože mám fobii i z obyčejné šály, šel rovnou do skříně.
Větší část sezóny si vystačím se slabou vodotěsnou vložkou, která zároveň zabraňuje profouknutí – skrz zipy samotné bundy totiž lehce táhne, což je výhoda jenom někdy. Třeba když se odpoledne udělá vedro. To pak stačí membránu vyndat a složit do velké mapové kapsy na zádech, která se dá odepnout a hodit přes rameno jako chlebník. Za plus u membrány považuju to, že je zevnitř podšitá síťkou a nelepí se na tělo. Stejně příjemný interiér mají i samotná bunda a kalhoty, ušité jinak z kombinace Cordury 500D a balistického nylonu 1660. Tímhle materiálem, používaným na výrobu neprůstřelných vest, jsou zpevněná kritická místa proti prodření, ale v praxi jsem naštěstí neměl možnost jejich odolnost vyzkoušet. Stejně tak zatím nemám otestovanou pevnost trojitých nylonových švů, ale podle kvality zpracování není důvod jim nevěřit.
Když už jsme u bezpečnosti, určitě stojí za zmínku plnohodnotný tvrdý chránič páteře, který v základní výbavě bundy není vždycky samozřejmostí, a někteří výrobci jej rádi nahrazují kouskem karimatky. Další CE chrániče jsou pak klasicky na ramenou, loktech a kolenou, a do připravených kapes se dají dokoupit chrániče kyčlí. Aktivní bezpečnost tady zastupují obligátní reflexní proužky, které za bílého dne nejsou na světlém podkladu skoro vidět, a chvíle jejich největší slávy přichází až soumrakem.
Zřejmě kvůli tomu, že se komplet prezentuje jako „Adventure“ je bunda připravena dokonce i na vložení dvoulitrového Camelbagu, a to včetně otvoru na hadičku a přidržovacího gumového očka pod bradou. Tuhle vychytávku jsem zatím nevyužil, ale na nějakou dobrodružnější výpravu dál od civilizace se může hodit.
Pro běžné cestování po silnicích si bohatě vystačím s kapsami, kterých je na bundě a kalhotách dohromady víc než jsem zatím stihnul využít. Trochu postrádám jenom nějakou tutově nepromokavou náprsku na mobil, jinak jsem vždycky všechny drobnosti pobral.
Komplet po roce používání nejeví kromě špíny (částečná nevýhoda světlého provedení) žádné známky většího opotřebení – všechny suché zipy (přestože mi na začátku svojí šířkou připadaly lehce poddimenzované) fungují pořád jako nové. Nikde se nic nepáře, jenom síťovaná podšívka na bundě se ošoupala v místech, kde se potkává se zapínáním kalhot.
Kdybych měl do fabriky poslat nějaký námět na zlepšení, pak by se asi týkal způsobu připevňování obou vložek do bundy. Ten by podle mě mohl být jednodušší nebo aspoň zabrat méně času. Jinak komplet Adventure II podle mě právem patří v nabídce RST do nejvyšší řady Pro Series, a jeho kvalita bohatě odpovídá ceně 7 580 Kč za bundu a 5 140 Kč za kalhoty.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (27x):



TOPlist