husqvarna_svartpilen_801_2




Recenze Interphone Sport Twinpack

Model SPORT je nabízen jako zlatá střední cesta pro uživatele, který se chce dorozumívat nejen se spolujezdcem, ale i s dalšími jezdci na samostatných motorkách. Po delším rozhodování a vybírání interkomu padla moje volba právě na tento model v provedení TWINPACK. Na motocyklu jezdím téměř denně a model SPORT dle udávaných parametrů přesně splňoval mé požadavky – komunikace se spolujezdcem i spolucestujícími na dalších strojích, poslech hudby a propojení s navigací.

Kapitoly článku

TWINPACK balení obsahuje 2ks interkomu a dvě sady nalepovací základny, základny pro „nacvaknutí“, audio soupravy, mikrofon pro otevřené přilby, USB nabíjecí datový kabel a suché zipy a náhradní molitany. Tak jako u ostatních provedení interkomu URBAN a TOUR je připevnění k helmě velice jednoduché – buď pomocí nalepovací základny nebo základny pro nacvaknutí. Nainstalování audio soupravy skládající se ze sluchátek a mikrofonu vyžaduje trošku manuální zručnosti, ale nemělo by to být žádným větším problémem. Celá audiosouprava lze vložit do čalounění přílby, a během dalšího provozu nijak nepřekáží. Já jsem sadu nainstaloval do dvou „odklápěček“ zn. GIVI.

Konstrukce samotného přístroje působí na první pohled kvalitně. Elegantně tvarované tělo obsahuje celkem 8 tlačítek, čtyři hlavní na přední straně, kterými se volí základní funkce a po stranách další čtyři tlačítka, pro ovládání hlasitosti a naladění rádia. Dále stejně jako u TOURU a URBANU se na spodní straně nachází připojovací místo pro sluchátka a zezadu pod gumovou krytkou mini USB dobíjecí slot. Dále se na čelní straně přístroje nachází LED indikátor, signalizující stavy jednotlivých funkcí, například při párování s dalšími přístroji.

Jedním z prvních úkonů po nainstalování do přílby bylo připojení k PC a včetně nainstalování softwaru pro ovládání interkomu do mobilního telefonu využívajícího platformu ANDROID. První a všechna následující párování s telefonem probíhají naprosto bez problémů. Po spuštění aplikace lze pomocí telefonu ovládat všechny funkce interkomu. O aktuálním nastavení interkomu je uživatel informován hlasovým oznámením, na výběr je z několika jazyků včetně češtiny.

Základní vlastnosti a funkce udávané výrobcem:

  • DESIGN – zcela nová konstrukce s uživatelsky přívětivým uspořádáním tlačítek pro rychlou volbu. Sluchátka využívají konektor mini USB, pro nabíjení a AUX je nově konektor micro USB.
  • Komunikace až 4 jezdců – Konferenční hovor až pro 4 uživatele Interphone
  • Kompatibilní se všemi helmami
  • Dosah interkomu až 1km
  • Propojení s navigací – hlasové příkazy z GPS navigace
  • Propojení s telefonem a nastavení pomocí aplikací pro Andorid i iOS
  • Stereo přehrávání hudby prostřednictvím A2DP a AVRCP ovládáním a integrované FM rádio s podporou RDS
  • VOX INTERCOM – aktivování funkce interkom pomocí hlasového povelu
  • Bluetooth®V4.2 s možností aktualizace SW
  • Voděodolnost IP67
  • AUTOMATICKÉ OBNOVENÍ HOVORU – pokud je spárovaný jezdec opětovně v dosahu jednotky, jednotky se automaticky spojí.
  • ANYCOM – možnost propojení s interkomy jiných značek.
  • VOX INTERCOM – aktivování funkce interkom pomocí hlasového povelu.
  • BATERIE – čas hovoru až 15 hodin, pohotovostní 1000 hodin.
  • Vhodné pro uzavřené i otevřené helmy
  • Certifikace CE, FCC, IC, Bluetooth®, Telec

Během půlročního používání jsem měl možnost vyzkoušet všechny funkce a nastavení přístroje, a zde jsou mé zkušenosti a postřehy.

Komunikace mezi jezdcem a spolujezdcem – v případě komunikace posádky na jednom motocyklu fungoval přenos naprosto bezchybně. Během cestování už žádná gesta, hulákání skrze přilbu či bušení do zad řidiče, pouze pohodlná komunikace. Ten, kdo jednou pozná kouzlo interkomu, už nebude chtít nikdy cestovat bez něj. Možnost sdílení svých dojmů z jízdy s batůžkem je opravdu super, a posunuje cestování na motorce ve dvou na úplně jinou úroveň. Spárování dvou interkomů v sadě je naprosto bezproblémové pomocí stisku jednoho z hlavních tlačítek na obou přístrojích. Hlasitost hovorů naprosto v pohodě i při rychlostech přes 120km/h.

Komunikace mezi jezdcem a dalšími jezdci na samostatných motorkách – jednu ze základních funkcí jsem v praxi vyzkoušel několikrát, a přiznám se, že v tomto směru mě model SPORT celkem zklamal. Udávaný dosah až jeden km za ideálních podmínek se v reálném provozu zmenšil zhruba na polovinu. Například při komunikaci mezi dvěma motocykly v plném odpoledním provozu na pražské Jižní spojce, kdy se mezi oběma stroji nacházely tři automobily, byl signál mezi oběma interkomy natolik malý, že komunikace byla naprosto nemožná. Komunikaci mezi dalšími třemi jezdci jsem také vyzkoušel, a zkušenost je velice podobná jako u hovorů mezi dvěma jezdci – pro dobrou funkci je nutné udržovat malé rozestupy mezi jednotlivými stroji. Velice užitečná je funkce automatické obnovení hovoru – pokud je spárovaný jezdec opětovně v dosahu jednotky, jednotky se automaticky spojí. Spárování mezi více přístroji dalo občas trošku více zabrat, ale nakonec se vždy vše podařilo.

Propojení s navigací – ten kdo hodně cestuje na motocyklu mi dá určitě zapravdu, že není nic protivnějšího, nežli při hledání správné trasy stále zastavovat a hledat na mapě tu správnou odbočku či mžourat do navigace za silného slunečního svitu. Užitečná funkce propojení interkomu s navigací či chytrým telefonem fakt nemá chybu. Stačí mít telefon s navolenou trasou například v kapse bundy a pouze se řídit hlasovými příkazy navigace. Jednoduché, praktické, účinné. Já tuto funkci využívám velice často, a musím ji opravdu velice pochvalovat.

Poslech hudby, rádio FM – funkce rádia FM jsem při jízdě sólo využíval pravidelně, a zpočátku jsem byl velice nespokojen. To však jen pouze do té doby, nežli jsem v nastavení interkomu vypnul funkci automatické ladění RDS. V případě aktivace této funkce tuner rádia neustále ladí a přelaďuje navolené stanice, a z poslechu vaší oblíbené naladěné stanice není vůbec nic, a naopak neustálé změny radiových stanic dokáží pěkně rozladit posluchače. Po deaktivaci RDS se však situace změnila a funkce rádia fungovala na výbornou. Samozřejmě díky miniaturnímu vysílači bez externí antény nelze očekávat zázraky, ale radiové stanice se silným signálem lze poslouchat zcela nerušeně. Interphone Sport se tak stal mým stálým a příjemným společníkem na všech cestách na motocyklu. Pokud snad přeci jen jste v místech bez FM signálu a máte ve vašem telefonu zásobu hudby, lze snadným spárováním pomocí Bluetooth proměnit váš interkom ve slušnou hudební skříň. Ke kvalitě a hlasitosti poslechu nemám výhrad. Máte-li při jízdě s batůžkem telefon pouze vy, můžete s ním sdílet vaši zásobu hudby, což je také super vychytávka.

Připojení telefonu, telefonování – jak jsem již uvedl v odstavci výše, propojení s telefonem proběhlo vždy bez sebemenších problémů a navigování z telefonu nemá chybu. Díky funkci příjem hovoru hlasem je velice jednoduché samotné telefonování. V případě aktivní této funkce stačí při vyzvánění příchozího hovoru vyslovit nahlas jednoduchý hlasový povel, například „HOVOR“, a příchozí hovor bude přijat. Takže důležité věci lze vyřizovat i během jízdy na motocyklu, aniž musí člověk zastavit, sundat rukavice a hledat telefon.

Co se týká komunikace Interphonu s interkomy jiných značek, měl jsem možnost ověřit pouze párování se staršími modely z řady Interphone FX5, přičemž párování proběhlo naprosto v pořádku a ke komunikaci mezi oběma interkomy nemám žádných připomínek.

Pokud mám hodnotit výdrž baterie, tak udávaná doba hovoru až 15 hodin je zcela dostačující, a pokud pojedete na jednodenní trip a interkom bude celý den v provozu, není s jeho výdrží během výletu žádný problém. V případě delšího výletu jsem interkomy nabíjel každé dva dny.

Interkom je určen pro všechny typy přileb, a pro tyto účely je vybaven funkcí automatické kontroly hlasitosti, která přizpůsobuje hlasitost hovoru či poslechu hudby aktuální situaci. Tato funkce je vypínatelná, a jak jsem se brzy přesvědčil, nejlépe mi interkom fungoval při vypnutých všech automatických funkcích. Pokud byla funkce automatické kontroly hlasitosti aktivní, zařízení neustále nepochopitelně a nesmyslně měnilo svou hlasitost, a chvílemi nebyly hlasové funkce vůbec slyšet, a chvílemi se zvuk nastavil na maximum.

Interkom Interphone SPORT má při své činnosti priority mezi jednotlivými funkcemi:

  1. Telefon
  2. Interkom
  3. Bluetooth
  4. FM Rádio

V praxi to vypadá tak, že pokud při poslechu hudby zazvoní telefon, bude poslech hudby přerušen. Pokud probíhá navigování a zazvoní příchozí hovor, hlas navigace bude po dobu hovoru přerušen.

Po důkladném půlročním zkoušení mohu konstatovat, že Cellular Interphone Sport je přístroj určený pro všechny motorkáře, kteří chtějí zůstat během jízdy ve spojení a chtějí si zpříjemnit jízdu na motocyklu. Umožňuje poslech hudby a přijímání instrukcí GPS navigace skrze Bluetooth, připojení smartphonu a má navíc spoustu pokročilých a užitečných funkcí. Je to partner pro krátké i delší cesty, bez kterého si už delší jízdu ani nedokážu představit. Během testování mě zklamalo jediné, a tím je malý dosah při komunikaci s ostatními spárovanými účastníky na samostatných motocyklech. Zde asi bude dávat větší smysl výkonnější model TOUR. A také stanovená prodejní cena kolem deseti tisíc korun mi přijde celkem vysoká. Na trhu lze sehnat mnoho podobných zařízení za nižší cenu, ale společně se značkou Interphone, která má na trhu s interkomy dlouholeté zkušenosti, zákazník získává jakousi jistotu, že za vynaložené, byť nemalé finance dostane skutečně funkční a kvalitní zařízení.

Informace o redaktorovi

František Hadt - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

Klady a zápory

+ snadné ovládání
+ výdrž baterie
+ užitečné funkce


- malý dosah při komunikaci s ostatními na samostatných motocyklech
- vysoká cena


POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 1 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
BMG přispěl 1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist