Interphone F5: chytrý interkom
Text: Petr Poduška | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 27.6.2012 | Zobrazeno: 55 016x
K používání interkomů na motorce jsem se vždycky stavěl trochu rezervovaně. Vlastně se považuju za staromilce v oblasti všech těch moderních vymožeností, které mají jízdu zpříjemnit a usnadnit. Například se vytrvale odmítám podřizovat pokynům navigace a dávám přednost papírové mapě. A zrovna tak mě donedávna nijak nelákala nabídka, že můžu za jízdy zřetelně rozumět, co mi právě sděluje spolujezdkyně, slyšet kámoše z druhé motorky, nebo dokonce telefonovat. Před pár týdny se ale něco změnilo. Byl to ten den, kdy redakce dorazila elegantní krabička s nápisem Interphone F5.
Kapitoly článku
S příchodem F5 už je problém nedostatečného počtu kanálů vyřešen, a když někdo cítí potřebu konverzovat za jízdy s větším počtem kamarádů, budiž mu to umožněno. Obrazně řečeno se na jednu vlnu může současně naladit až šest motorkářů, a pokud podle údajů výrobce vzdálenost mezi prvním a posledním z nich nepřesáhne 2,4 kilometru, nic nebude komukoli z nich bránit ve vstupu do společného konferenčního hovoru. Bezchybné fungování konferenčního hovoru má vlastně ještě jeden předpoklad – jezdci musí mezi sebou udržet maximálně 480metrové rozestupy.
Počet spárovaných přístrojů se pochopitelně dá přizpůsobit aktuální sestavě – pokud se na vyjížďku zrovna nesejde všech šest členů gangu, mohou své krabičky seskupit do konference třeba jenom tři nebo čtyři. Jediné, co je ovlivněno množstvím přístrojů v partě, jsou maximální rozestupy. Čím méně uživatelů v jedné síti, tím větší dosah může Bluetooth pokrýt. U dvojice jezdců se tak rozestup může prodloužit až na 1,3 kilometru, což můžeme z praxe potvrdit. Spárovat větší počet přístrojů jsme nezkoušeli, ale není důvod výrobci nevěřit. Z praktického testu komunikaci mezi motorkami dále vyplynulo, že kvalita přenosu klesá se vzrůstající rychlostí jízdy a s větší členitostí terénu. Údaj o maximálních rozestupech zaručeně platí na rovné silnici při rychlosti jízdy do 110 km/h, při svižnějším tempu nebo v kopcovatějším terénu se dosah interkomů zkracuje. Příznivější situace nastává, pokud spolu oba interkomy jedou na jedné motorce. Mezi jezdcem a spolujezdcem zůstává kvalita hlasového přenosu pořád na vysoké úrovni, bez ohledu jak moc ten vpředu tahá za plyn. Jinou otázkou pak je vliv interkomů na kvalitu vzájemného vztahu. Osobně mi víc vyhovovalo staré dobré bouchání do zad, než výhrůžky zvýšeným hlasem – byť krásně čistým - ve sluchátkách. I konverzace za jízdy by měla mít svá etická pravidla.
Empétrojky a telefony s možností přehrávání muziky jsou v dnešní době spotřebním zbožím, ale Interphone F5 nezapomíná ani na přehrávače bez možnosti připojení Bluetooth. Když na to přijde, přiložený kabílek propojí se sluchátky klidně i archaického walkmana. Další zajímavou vychytávkou je automatické zvyšování hlasitosti podle rychlosti jízdy.
Interphone F5 je prostě multimediální, jak se na moderní přístroj 21. století sluší a patří. Navíc pěkně vypadá, dobře se obsluhuje, mluví česky, odolá vodě a dokáže přesvědčit o svých výhodách i téměř zapřisáhlého odpůrce moderny. Snad jediné co bych mu vytknul je, že se sám včas nepřipojil na nabíječku, a já musel hodinu jet bez svojí oblíbené muziky. Ale to není až tak úplně jeho chyba, protože mi po té příjemné paní několikrát vzkazoval, že baterie je středně nabitá, a později se stejnou trpělivostí, že je téměř vybitá. I bez nabití ale vydržel dvě celodenní šichty. Pak paní oznámila, že se přístroj vypíná, a F5 definitvně utichl. Naštěstí jen do příštího nabití.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)