Moto Guzzi 500 Bicilindrica: Metuzalém motocyklového závodění
Text: Alan Cathcart | Foto: Jan Rameš | Foto: Kyoichi Nakamura | Zveřejněno: 31.1.2020 | Zobrazeno: 9 790x
Dlouhověkost není charakteristickou vlastností továrních závodních motocyklů. Nejdříve coby výrobce hledáte ten správný formát, a když konečně dostanete vítěze, snažíte se ho udržovat pořád krok před konkurencí. S jednou motorkou závodíte, druhou vyvíjíte. Představa, že jedna motorka zůstane konkurenceschopná 18 nikoli měsíců, nýbrž let, a ještě dokáže vyhrát závod MS v posledním roce své existence, je poměrně bizarní – ale stalo se. Honda NSR500 tohle dokázala, ovšem před ní to byla ještě mýtická Moto Guzzi 500 Bicilindrica. Na scénu přišla v roce 1933 a v roce 1951 na ní Fergus Anderson vyhrál švýcarskou Grand Prix.
Koupit Premium článek
Více informací o prémiových účtech a o výhodách které přináší, se dozvíte zde: Prémiové účty na Motorkáři.cz
Informace o redaktorovi
Alan Cathcart - (Odebírat články autora)
Jan Rameš - (Odebírat články autora)