yamaha_demo_tour




Testujeme enduro Husqvarny ve Švédsku

Léto offroadovým novinkám vyloženě přeje. Všichni velcí výrobci představují bahnivé nářadí pro nadcházející sezonu. Ani Husqvarna nezůstává pozadu a dává do placu své ostré endura poslední generace pro rok 2017. Náš portál má příležitost Husky vyzkoušet ještě než se oficiálně dostanou na prodejny a přinést vám první dojmy.

Sedmnáctkové motokrosy jsme si nedávno proklepli v Benešově a nyní přichází čas na soutěžní endura. Oproti loňským modelům je vše úplně jinak a endura jsou na první pohled hodně podobná motokrosům. Vše mají pochopitelně přizpůsobeno enduru, takže dostaly například jiné pérování, úpravy na motoru, aby nebyl tak agresivní a samozřejmě ostatní záležitosti, které si vyžaduje enduro homologaci.

Jak už bylo dříve zmíněno, Euro 4 nedá ani bahnivému světu pokoj a proto se pětadváca dostává pod označením TX. To znamená, že jde „papírově“ o cross country model, který bohužel nelze přihlásit na značky. Modelová řada stále přijíždí ve složení čtyř čtyřtaktů a tří dvoutaktů.

Pokud vás něco zajímá, máte šanci napsat dotaz, na který se pokusíme najít odpověď s lidmi od Husqvarny přímo na testování ve Švédsku.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm

On-line rozhovor: Vláďa Novotný

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

Cold36
Dotaz od Cold36 položen 13.07.2016 08:33

Chtěl bych se zeptat na rozdil chování motoru u TE 300 2017 a 2016. Děkuji

Odpověď od Vláďa Novotný z 17.07.2016 07:25

Ahoj Cold36, děkuju za dotaz. Ty motory se chovají hodně podobně. Sedmnáctkové tříkilo mi připadne o použitelnější v nízkých otáčkách. Když chceš jet čistou a plynulou jízdu, je ideální zařadit vyšší kvalt, motor zbytečně netočit a využívat spodek a střední pásmo. Naprosto ideální na těžší pasáže a nebo umělé překážky. Ve vršku jede hodně, ale opravdu hodně, takže potřeba dávat pozor na nechtěné vrknutí. Všeobecně se mi na nových dvoutaktech líbí minimum vibrací.

striz132
Dotaz od striz132 položen 13.07.2016 18:26

Pokud se nemýlím model 2017 by mel mít vzduchové tlumiče a tak mě zajímá složitost nastaveni a hlavně citlivost jestli to není jako u kola buď tvrdé nebo měkké a nic mezi tím

Odpověď od Vláďa Novotný z 17.07.2016 07:25

Díky za dotaz striz132, není to tak, vzduchové pérování je motokrosovou záležitostí a na endurech není a podle techniků ani nebude. Husky mají klasické pérování XPlor, což je novinkou od WP a funguje naprosto parádně. Během prezentace si na písčitém povrchu všichni dost pochvalovali. Je ideálně nastaveno pro enduro ježdění, takže působí spíš měkce a do rukou nejdou zbytečné rázy.

tom613
Dotaz od tom613 položen 14.07.2016 16:16

Zajímalo by mě to samé jako Cold 36, ale u modelu TE 250. Tedy srovnání motoru proti předešlému modelu. A když už jsou otestovány tři značky, tak porovnání dvoutaktní dvěpade od Husky, KTM a Bety. Nikoli technických a marketingových proklamací, ale reálných subjektivních jízdních pocitů. Díky moc za odpověď....

Odpověď od Vláďa Novotný z 17.07.2016 07:25

Zdravím Tome613 a dík za dotaz. Dvoutaktní dvěpade je mojí favoritkou a je to i díky motoru, který je hezky plynulý, čitelný a přitom pružný. Nemyslím si, že by byl rozdíl oproti šestnáctce nikterak zásadní, každopádně k pro lepší srovnání a vnímání rozdílů, které jsou minimální, by musely být motorky k dispozici v jednu chvíli. Myslím, že motor má menší vibrace a hladší průběh.

Motorky od KTM a Husqvarny působí velice podobně, parádní motor a výborná ovladatelnost. Beta mi letos přišla poněkud ostřejší a agresivnější na plynu, což mi tolik nesedlo. Je to zvláštní, protože na motoru se u Bety nic zásadního nezměnilo. Betka se výborně ovládá a oproti loňsku funguje mnohem lépe přední vidlice.




TOPlist