Testujeme novinky CFMOTO 450SR a 700CL-X Adventure v Turecku
Text: Vláďa Novotný | Foto: CFMOTO | Zveřejněno: 18.3.2023 | Zobrazeno: 11 911x
Ať chcete nebo ne, značka CFMOTO do toho pořádně šlape a posílá na trh jednu novinku za druhou. Nyní přišel čas vyrazit do Turecka a zjistit, jak fungují dvě novinky pro sezonu 2023. Sportovní 450SR se předvede na okruhu v Istanbulu a scrambler 700CL-X Adventure na cestách v jeho okolí. Je něco, co vás zajímá? Formulář na vaše dotazy je tradičně připraven.
Sportovní 450SR
Není to tak dávno, kdy se značka CFMOTO pochlubila konceptem SR-C21, který nevypadal vůbec špatně. Už na milánském veletrhu EICMA se objevila sériová supersportovní malorážka 450SR, která na koncept navázala a já už za pár chvil budu vědět, jak funguje a jak velkou konkurencí bude například pro KTM RC 390.
Ještě, než se čtyřipade ukáže na istanbulském okruhu, pojďme si něco říct o technice a údajích, což by leccos mohlo napovědět. Sportovní dvouválcová čtyřistapadesátka balancuje na hraně kategorie řidičáku A2 a chlubí se výkonem 34,5 kW (47 koní) při 10000 ot./min. Pohotovostní hmotnost 450SR je továrnou uváděna 168 kg. Nový kapalinou chlazený řadový dvouválec s kovanými písty o objemu 449,5 ccm dostal klikovku s přesazenými ojničními čepy o 270°, což by mělo dávat pocit véčkového dvouválce. Do nádrže se vejde 14 litrů benzínu, sedlo leží ve výšce 795 mm nad zemí a zadní sedmnáctkové kolo je rozměru 150/60 R17.
Zajímavé je to, že CFMOTO sáhlo po brzdách Brembo. Vzhled je subjektivní záležitostí, nicméně 450SR vypadá velice dobře a je vidět, že továrna sází na atraktivní design v kombinaci s moderními technologiemi. Proto nemůžou chybět LED světla, TFT displej s konektivitou nebo agresivní kapotáže s přítlačnými křidélky. Cena 450SR je stanovena na 149.900 Kč, a to by mohlo být docela silným argumentem.
Scrambler 700CL-X Adventure
Pokud si někdo potrpí na škatulkování, nejspíš si řadu CL zařadí do kategorie neoretro a vlastně se s tím dá souhlasit. CFMOTO představuje model 700CL-X Adventure, který je už na první pohled odhodlán porvat se s asfaltem, ale i lehčím terénem. Adventure znamená drátěná kola 18“/17“ obouvající pneumatiky s hrubším vzorkem, stavitelné pérování KYB se zdvihy 150 mm, ale i menší štítek, vysoký přední blatník, snímatelné gumy ze stupaček nebo ABS s možností vypnutí na zadním kole.
Sedmistovkový řadový dvouválec dokáže nabídnout 52kW (70 koní) při 8750 ot./min. a maximální kroutící moment 61 Nm položený zhruba o dva tisíce otáček níže. Do nádrže se vejde 13 litrů, sedlo leží ve výšce 830 mm a pohotovostní hmotnost je výrobcem uvedena na 203 kg. Hned po sportovní 450SR proženu v Turecku další čínskou novinku 700CL-X Adventure a jsem dost zvědav, v jakém světle se předvede a jestli lze cenu 195.990 Kč brát jako adekvátní.
Pokud nechcete čekat na kompletní test včetně videa, máte možnost využít formulář pod článkem a poslat dotaz, na který se pokusím najít odpověď.
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Otázky a odpovědi
Bude k té 450SR i sportovní /závodní kit odstraňující všechna povinná eurokurvítka: ABS, EGR ventil, gigantický výfuk s katem a bůh ví ještě čím, odvzdušnění klikovky do sání apod...? Pak by to s touhle hmotností a cenou mohla být velmi dobrá motorka...
Ahoj zbane, díky za dotaz. Ano, fabrika se závodním kitem počítá a plánuje ho dát na trh. Během prezentace pár závodních eserek bylo možné prohlédnout. Bohužel jenom prohlédnou, protože byly na slikách a trať pod vodou nedovolila speciály se závodním kitem prohnat.

Má prosím 450 SR podsvícené ovladače v noci podobně jako má 300 SR?
Díky za dotaz Pavle 1266, ano, ovladač je podsvícen.
Ahoj, pokud má 450SR nejvyšší výkon v deseti tisících, tak doufám, že ji pořádně podržíš pod krkem a potom poreferuješ jak jsou na tom vibrace a případné výkonové díry
Díky a užívejte ?
I když to byl na trati pořádnej jetel a vody víc, než je zdrávo, dal se řaďák esera pořádně rozmotat a vyzkoušet ho až k omezovači. Mě překvapilo, že jsem žádné nepříjemné vibrace necítil, a to bylo asi největším překvapením, podobně jako skvělá přední brzda Brembo a gumy CST na vodě. Na rovinu říkám, že jsem se za deště a zimy sériových čínských pneumatik CST dost bál a před prvním výjezdem na trať mi nebylo dvakrát do zpěvu. Děkuji za dotaz Ondros.
Ahoj. Rád bych věděl, jestli plánují dát tento motor (samozřejmě modifikovaný) do dalších modelů - naked/street, cenduro/enduro?
Simiere, díky za otázku a přiznávám, že mě to zajímalo taky. Podle informací lidí z továrny mají s motorem 450 velké plány a naznačili, že by se měl objevit v naháči. Vůbec bych se nedivil, kdyby nezůstalo pouze u toho a byl použit i v dalších kategoriích, jako je třeba adventure. To si o to totiž říká…a vlastně se o tom už teď mluví docela nahlas. Dokonce by mělo jít o adv verzi na kolech 21“/18“.
Myšlena samozřejmě ta 450!
No však jasný :-)
450sr má zabudované "padáky", ale na výstavě jsem nezjistil, ani mi to neřekli specialisté u stánku, zda jsou jen na oko zalisované v kapotáži, nebo opravdu funkční padací protektory pevně přidělané k rámu.
K motoru 450sr - můžete se zeptat, jestli je to motor původem i vývojem CFmoto, anebo zda se mělo jednat o KTM/CFmoto spolupráci, kdy KTM pak jeho použití zrušilo u své připravované řady 490/Husqvarna 501?
SR450 jsem pořádně prozkoumal a „padáky“ jsou jenom součástí kapotáže, přičemž nejsou pevně spojeny s konstrukcí/rámem motorky. Nicméně jsem viděl padlou motorku a je fakt, že alespoň něco málo padáky podržely.
Podle inženýrů z fabriky je motor původem i kompletním vývojem 100% CFMOTO a KTM se na jeho vývoji nijak nepodílelo. Značka se ho chystá nasadit i do dalších mašin různých kategorií. Díky za dotazy wild38.
Dotaz nemám. Jen jsem taky zvědavý na tu 450. Jako všichni ostatní. Zajímavé je ,že to sedmikilo nezajímá nikoho .. ?
Mercurio, vypadá to, že hlavní noviny SR450 strhla víc pozornosti, než CL-X Adventure, který vychází ze svých sesterských sourozenců řady CL. Každopádně továrna si od Advíka hodně slibuje a je pro ni prý stejně důležitý, jako fungl nová sportovní malorážka. Díky.
Kolik to jede a kolik to uveze.
Dík
SR450 jede podle informací fabriky 190+ a je jasné, že top speed bude ovlivňovat moře faktorů. Každopádně jsem během prezentace jezdil na nejdelší rovince na mokré a studené trati kolo co kolo max. 173 km/h. Kolik uveze se mi nepodařilo zjistit, ale to později seženu od českého importéra. Díky za dotaz Nováčku86.
Ahoj, model 700CL-X Adventure se mi strašně líbí a chtěl bych si ho pořídit jakou druhou motorku. Zajímá mne, zda je vhodná i pro jezdce výšky 190cm. Zda bych se na ní poskládal nebo jedná o příliš malou motorku?
A druhý pro mne velmi důležitý dotaz - jaké jsou její terénní schopnosti. Zda se třeba vyrovná schopnostem Fanticu Caballero 500 Rally. Tuším, že handicapem 700CL-X Adventure budou kratší zdvihy jen 150mm.
Předem moc díky a přeji příjemné testování.
Martin
Díky za dotaz Kobro_11, určitě doporučím navštívit některého z prodejců a 700CL-X Adventure si vytáhnout na testovací jízdu. To totiž řekne nejvíc. Já mám 173 cm a s takovou výškou pochopitelně nemám problém, nicméně jsem se ptal vyššího a těžšího kolegy, co měří téměř 190 cm a ten říkal, že se ničím vyloženě nemusel prát a ergonomie CL-X Adv pro jeho fyzické proporce byla v mezích pohodlí, na rozdíl od drobné SR450. Na tu už se rovnal o poznání hůř.


Na rovinu říkám, že terénní schopnosti jsem během prezentace neměl možnost dostatečně prověřit a doufám, že se mi podaří u nás doma. V terénu jsem se svezl jenom na krátkém úseku. Osobně tvrdím, že scramblery v terénu leccos dovedou a všechno je hlavně na jezdci. Určitě budou fungovat především v lehčím terénu, jako jsou polňačky, šotoliny a lesní cesty a budou se cítit dobře na rozbitých silnicích nižších tříd, stejně jako v ulicích měst. Zdvihy stavitelného pérování KYB 150 mm nejsou ničím závratným, to je fakt, a dá se říct, že platí spíš za průměr kategorie scrambler, ale i tak si myslím, že pro normální svezení bez větších sportovních ambicí se s terénem popasují slušně.
k tej kvazi "adventure" sa chcem opytat, ci tie zvody take vystupene bez krytu, nie su nachylne na narazy.. na nejakej kamienkovej ceste a pod
JohnnyKap, dík za otázku. Svody jsou na ráně, o tom žádná… bez kvalitního protektoru to v náročném kamenitém terénu schytají, tím spíš, když se zatlačí na pilu a jezdec se pustí do větších akcí. Už jsem viděl předprodukční kovový chránič motoru a svodů a ten leccos ochrání.