yamaha_demo_tour




Zero Motorcycles nabízí elektrickou alternativu ke „stopětadvacítce“

Dost možná největší výrobce elektromotorek spouští pro rok 2018 na trh novou verzi motorky, která může nahradit klasickou stopětadvacítku. Nové Zero tedy lze řídit od 16 let, nebo vzhledem k absenci řazení i s řidičským oprávněním skupiny B.

Nový „dual-sport“ s překomplikovaným názvem Zero DS ZF14.4, disponuje oproti dosavadní verzi dvojnásobnou kapacitou baterií. S li-ion akumulátorem o kapacitě 14,4 kWh sice nové Zero ztěžklo ze 144 na 187 kilogramů, ale na druhou stranu slibuje luxusní dojezd až 262 km po městě, nebo 126 kilometrů na dálnici. Komu by ale ani takový rozsah nestačil, ten může sáhnout ještě po přídavné baterii Power Tank, zvyšující kapacitu na 18 kWh. V tom případě už zvládá „malé“ Zero 328 kilometrů ve městě, potažmo 156 kilometrů dálniční jízdy.

Nabití standardní baterie trvá z klasické zásuvky necelých deset hodin, ovšem zde je zase možné sáhnout po příslušenství Charge Tank, jež umožňuje použít rychlé nabíječky, využívané u elektromobilů. V takovém případě už zabere doplnění vybitých baterií jen dvě a půl hodiny.

V techničáku sice nalezneme výkon 11 kW, který řadí nejslabší Zero legislativně ke 125 ccm motorkám, ale oproti nim má elektrický stroj obrovskou výhodu, spočívající v točivém momentu. Elektromotor pohánějící zadní kolo umí prakticky hned od rozjezdu nabídnout 109 Nm, což je poměrně slušná síla.

Maximální rychlost je stanovena na 139 km/h a je jen škoda, že Zero neuvádí, za jakou dobu je maximálka dosažena. Každopádně Zero nabízí i služby „rodičovské aplikace“, dovolující přes chytrý mobilní telefon omezit rychlost či snížit točivý moment.

Model DS ZF14.4 (potažmo silniční verze S ZF14.4) o výkonu 11 kW je nabízen pouze na evropském trhu a palčivým problémem stále zůstává hlavně vysoká cena. Třeba ve Velké Británii vyjde Zero bez dalšího příslušenství a po započtení grantu na nízkoemisní vozidla na 12 190 liber, tedy na 350 000 korun.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 0.5 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 1 Kč
p_skorepa přispěl -0.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Motokatalog.cz



TOPlist