ktm_unor




Sarolea SP7: elektrobike pro TT Isle of Man

Součástí Tourist Trophy na ostrově Man, která začíná za pár týdnů, je už nějakou dobu také kategorie motocyklů poháněných elektromotorem. Horkým favoritem letošního ročníku je japonský tým Mugen a jeho hvězdy John McGuinness a Guy Martin, ale za povšimnutí rozhodně stojí také belgický stroj Saroléa SP7.

Značka Saroléa stála přímo u zrodu belgického i světového motocyklového průmyslu. Vznikla v roce 1850 původně jako zbrojovka - podobně jako třeba naše ČZ - a koncem 19. století zahájila výrobu jízdních kol, kterou od roku 1901 doplnila motocykly vlastní konstrukce. Její motory byly od počátku natolik dokonalé, že je odebíralo mnoho dalších výrobců, včetně anglických. Značných úspěchů dosáhla značka Saroléa i v závodním světě.

Firma zanikla roku 1960 v důsledku poválečné motocyklové krize, ale teprve po více než půl století parta nadšenců částečně oprášila zapomenuté jméno ve svém projektu Saroléa Racing Team, a v roce 2014 představila na TT Isle of Man elektrický závodní speciál s prostým označením SP7. Při své premiéře na Mau dojela Saroléa na čtvrtém místě, o rok později obsadila pátou příčku.

Letos za tým Saroléa bude už podruhé startovat zkušený jezdec Dean Harrison, a pokud by o vítězi rozhodoval design motorky, má to předem vyhrané. Tým oblékl svůj technologický skvost s karbonovým rámem a kyvnou vidlicí do nových retro kapot, které vypadají ještě lépe než ty loňské. Ke změnám došlo také na podvozku Öhlins, a vyhlídky na pódiové umístění nejsou podle Harrisona vůbec nereálné. Závod elektrobiků se na Manu jede 7. října.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 0 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
p_skorepa přispěl -0.5 Kč
vlcak6 přispěl -0.5 Kč
L-D přispěl 1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist