globalmoto_duben_nolan




Münch TTE-1.2: elektrický Mammut?

Motocykly s elektromotory jsou stále častější, proto se není čemu divit, že Münch po úspěšném debutu v šampionátu TTXGP plánuje i homologovanou verzi pro běžné silnice.

Německá firma Münch Motorrad Technik GmbH byla založena Friedelem Münchem již v 60. letech minulého století. V motocyklovém světě se společnost proslavila na přelomu tisíciletí, když představila motocykl Mammut 2000. Tato bestie byla poháněna řadovým čtyřválcem o objemu 1 998 ccm a díky turbodmychadlu agregát disponoval výkonem 260 koní. Maximální točivý moment byl dokonce 295 Nm. Bohužel (pro některé bikery možná bohudík) tento motocykl nešel do sériové výroby a firma se věnovala jiným projektům.
Jedním z nich byla stavba sportovní mašiny s elektromotorem. Koncem roku 2009 vznikl Münch TTE-1.2, jehož pohonnou jednotku dopuje sada lithium-ionových baterií. Výkon elektromotoru je 90 kW (120 koní) a celková hmotnost motorky je 220 kg. Nejvyšší rychlost Münchu TTE-1.2 přesahuje 200 km/h. O odpružení se postarala firma Öhlins, brzdy jsou od specialisty v oboru, společnosti Brembo.
Nesmíme opomenout, že zmiňovaný Münch TTE-1.2 v roce 2010 vyhrál šampionát TTXGP, kde nesmí jezdit motocykly se spalovacími motory. Závodním řidičem byl čtyřicetiletý Matthias Himmelmann, který na motorkách závodí přes 20 let.
Pro rok 2011/2012 má Münch v plánu postavit i civilní verzi, homologovaný motocykl pro jízdu na běžných silnicích. Když zpětně vzpomenu, co postavili za bestii v podobě Mammutu se spalovacím motorem, pak se už docela těším na elektronickou verzi.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist