husqvarna_svartpilen_801_2




Mugen E.Rex je skoro standardní CRF 250R. Akorát na elektřinu

Mugen, tedy úpravce japonské Hondy, znají spíše fandové do aut, nicméně tu a tam přidá firma založená synem samotného Soichira Hondy i něco pro motorky. Již brzy by to mohlo být elektrické pohonné ústrojí pro jinak standardní krosku CRF 250R.

Koncept E.Rex dostává svému názvu a disponuje netradičními plasty s vyfrézovanými otvory, jež připomínají žebra dinosaura. Celou motorku potom halí i textura dinosauřích kostí. Jestli je toto provedení hezké nebo ne, to ať si posoudí každý sám. Důležité je tu zejména upoutání pozornosti ke konceptu, což se s dinosauřím motivem rozhodně daří.
Tou opravdu podstatnou změnou je totiž již zmíněné pohonné ústrojí. Původní jednoválcová dvěstěpadesátka musela opustit rám a na její místo se zabydlel komplet baterií a elektromotoru, vytvarovaný přesně podle standardního motoru a sedící v původních držácích.

Právě v tom tkví kouzlo konceptu E.Rex. Původní šasi zůstalo netknuté a změnilo se pouze pohonné ústrojí. Elektromotor umístěný tam, kde se původně nacházela kliková hřídel, je napojen na jednorychlostní redukční převodovku a otáčí standardním řetězovým kolem. Dokonce se zachoval i systém chlazení, jen místo spalovacího motoru chladí li-ion baterie v prostoru původního válce. Co se ovládacích prvků týče, není zde převodovka ani spojka, takže se zadní brzda přesunula na řídítka a nohama jezdec nic neovládá.
Mugen bohužel zatím neuveřejnil žádné specifikace a jasné není ani to, zda se chystá uvést svůj elektro-motokrosový koncept do sériové výroby. Kdyby ano, rozhodně by se jednalo o zajímavou a na provoz levnější alternativu k normální benzínové krosce. Pokud by se navíc kompletní sada pohonného ústrojí objevila samostatně k mání, stačilo by si potom opatřit třeba jen rám s vysypaným motorem a svojí elektrickou motorku si postavit doma.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist